Magyar influencerek kapnak külföldről pr csomagokat?















Nagyobb cégek nem igazán szoktak ügyet csinálni a postaköltségből. Azt nem tudom elképzelni, hogy bármelyik komoly céget az győzi meg, hogy te vállalod a szállítási költséget.
Legfeljebb kisebb magán/családi vállalkozásoknál fordulhat az elő, hogy azt mondják, hogy a terméket odaadják ingyen, de a szállítást fizesd ki.
A legtöbb igazán nagy cégnek szokott lenni Magyarországon márkaképviselete, meg pr ügynökség, akiken keresztül a marketinget intézik, így az ilyesmit is rajtuk keresztül szokták intézni.
Ha a tartalomgyártó magyar, de a célközönsége nem magyar, akkor az érdekes hatásköri problémákat okozhat, hogy vajon a magyar képviselet, vagy a célközönség szerinti illetékes dönteni benne. Esélyes, hogy emiatt inkább elakad az ügy, mert senki nem akarja magáénak érezni.
Mondjuk érdekes kérdés, hogy vajon mennyi olyan tartalomgyártó van, aki értelmezhető méretű nemzetközi közönséggel rendelkezik, miközben Magyarországról gyárt tartalmat.
Az is nagyon változó, hogy milyen területről van szó. Pl. smink termékek viszonylag kis kiszerelésűek, kisebb értékűek (zömében pár ezer-pár tízezer forint). A szépségápolási cégek nagyon rámennek a mikro influencerekre is, könnyebben osztogatják a termékmintákat (meg ezeket higiéniai okokból nem is lehet visszakérni).
A műszaki cikkek jóval nagyobb értékűek (százezres tételtől határ a csillagos ég), itt sokkal inkább csak kipróbálásra adnak terméket, aztán vissza kell adni, de egyre több olyan nagy cég van, akiknek a magyar márkaképviselete szóba se nagyon áll Magyarországon a sajtóval és influencerekkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!