Mennyi lehetett egy uj magyar gyártmányú kerékpár ára 1945 szeptemberében, mai pénzben?
Pengőben fizetett, és tudjuk az összeget? Jóformán akkor is lehetetlen megmondani... jó bogarászást, 1944-ből van az utolsó hiperinfláció előtti adat, 45 decemberében már 0,021 mai magyar forintot ért 1 pengő :(
Mai pénzben kifejezve szerintem konkrétan annyit mint egy mai, új, prémium kerékpár, mondjuk egy Csepel. Ugyanakkora szórással mint ami a mai új kerékpárok között van.
Ha találsz 1944 vagy azelőtti árlistát a neten (arcanum és hasonló helyeken nem kizárt, én sok mindennek a régi árát kikutattam már archiv újságok hirdetéseiből), akkor is lehetetlen megmondani, hogy mennyit ért akkoriban egy kerékpár, épp a háborús káosz miatt.
Szóval ha találsz ilyen mondjuk 44 év elejéről és beszorzod a linken található 137-tel akkor van némi esély egy pontos összegre.
A fenti hivatkozáson 1939 évre nevesítve 120 és 160 pengőről beszélnek.
Ugyanitt 1,2 pengő a kubikus napibére...
"A fenti hivatkozáson 1939 évre nevesítve 120 és 160 pengőről beszélnek.
Ugyanitt 1,2 pengő a kubikus napibére.."
Vagyis 100 napi bére a kubikus mai megfelelőjének, vagyis a szennyvízcsatornát építő segédmunkásnak, aki ásóval és lapáttal dolgozik a markológép mellett. Ők most napi 15 ezret keresnek, vagyis 1,5 millió mai forintnak felel meg a kerékpár ára.
Ami reális, hiszen akkor az autó, mint olyan még nem volt elérhető egy átlagember számára, csak a falusi orvosnak volt általában autója. A kerékpár volt a közlekedési eszköz, meg a lovasfogat és a gőzmozdony által húzott vonat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!