Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Egy hónappal később mi a teendő?

Egy hónappal később mi a teendő?

Figyelt kérdés

Egy hónappal ezelőtt kiváltottam egy receptet, amire három csomag volt felírva egy olyan gyógyászati segédeszközből, amiből akkor csak két csomag volt a patikában, azóta viszont megszűnt rá a támogatás. Akkor kifizettem mind a három csomagot, de csak kettőt hoztam el - ráírták a blokkra, hogy egy csomaggal tartoznak, amit majd akkor kaphatok meg a blokk felmutatásával, ha újra lesz náluk a patikában.

Ez idáig mennyire van rendben, hogy így jár el a gyógyszertár? (Több helyen is ezt csinálják, de azért egy NAV-os pénztárgépből kijövő blokkra csak úgy kézzel ráfirkantani, hogy mennyivel tartozik a patika a vevőnek, eleve enyhén gyanús...)


És most mi a teendő, hogy újra a pénzemnél legyek? (Sose leszek, mert azóta egy csomószor felhívtam őket, a telefonköltséget meg senki se fogja megtéríteni, nyilván...)

Azt mondták (egy újabb telefonhíváskor), hogy mivel azóta megszűnt rá a támogatás, nem kaphatom meg mégsem a harmadik csomagot, csak az árát tudják visszaadni...

Ennek mi lehet a hivatalos menete?

Vissza kell mennem a patikába személyesen (amivel újabb költségekbe verem magam ugye...), hogy a harmadik csomag árát visszafizessék készpénzben? (Az számít, hogy egy hónapja bankkártyával fizettem?) Vagy kérhetem e-mailben (a blokkról készült fénykép melléklésével?), hogy utalják a pénzt a bankszámlámra?

Egyáltalán létezik olyan legálisan, hogy előre kifizetem, anélkül, hogy meg is kapnám az árut, vagy ez szabálytalanság?

(Ha felhívom őket, hogy megkérdezzem, tényleg muszáj-e odamennem személyesen a blokkal, bármit mondhatnak, ráadásul megint gyártom magamnak a telefonköltséget, úgyhogy inkább itt kérdezem meg.)



2022. nov. 25. 18:40
 1/5 krwkco ***** válasza:

Ez egy magán megállapodás volt, amit a Te érdekedben tettek. Hogy legyen lehetőséged a receptre írt 3 gyógyszert később megkapni. Ez nem az ő hibájuk. Ha csak 2 volt a raktárban, nem tudnak 3-at kiadni.

És ha egy gyógyszer kifogy, azonnal rendelnek a nagykertől. Nem csak a Te érdekedben, hanem azért hogy bárki másnak is tudjanak eladni. De a nagyker sokszor nem szállít, mert sokszor nem jönnek be gyógyszerek az országba vagy baj van a belföldi gyártással.

Nagyon sokszor megtörtént velem is, hogy hónapokig csak azt tudták mondani, hogy az a gyógyszer nincs nagykerben sehol.

Ami a visszafizetést illeti: Nem tudnak arra tekintettel lenni, hogy tőled milyen messze van a patika. Vagy hogy milyen telefonköltségeid vannak. Legközelebb megteheted, hogy azt mondod, hogy csak annyit kérsz, amennyi van és akkor az orvoshoz kell majd menned új receptért. És azért, mert ily módon előjegyeztek neked egy gyógyszert, nem várható el, hogy saját zsebből kifizessék a különbözetet.

A visszatérítést meg csak úgy tudják megcsinálni, amire engedélyezett módszerük van. Az hogy a mikor legközelebb arra jársz, akkor beviszed a blokkot, ők beolvassák az adatait, visszáruznak és fizetnek.

A régi kártyás fizetésből nem tudják, hogy milyen bankszámlára kellene utalni és utalás nincs a protokoljukban.

Szóval egy olyan esetről van szó, ami sokszor előnyös, de most sajnos nem jártál jól vele. :-(

2022. nov. 25. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

"A visszatérítést meg csak úgy tudják megcsinálni, amire engedélyezett módszerük van. Az hogy a mikor legközelebb arra jársz, akkor beviszed a blokkot, ők beolvassák az adatait, visszáruznak és fizetnek."

De az hogy lehet, hogy engedélyezett módszer, hogy olyasmit visszáruznak, ami egy egy hónappal korábban kiadott, egyszer használatos gyógyászati segédeszköz, ráadásul egyetlen receptnek csak egy része? Ha valamiért feleslegessé válna belőle egy csomag, és visszavinném, hogy egy hónappal később kérem vissza a pénzt, tuti, hogy elhajtanának...


"A régi kártyás fizetésből nem tudják, hogy milyen bankszámlára kellene utalni"

Megírhatnám nekik e-mailben, amihez mellékelném a blokkról készült fényképet is, hogy meglegyenek nekik a blokk adatai is.


"és utalás nincs a protokoljukban"

Hát pedig az legalább valami legális dolog, nem úgy, mint pénzt beszedni olyan áruért, amit nem adnak oda a vevőnek, és amit csak egy blokkra firkantott szóval jeleznek...

2022. nov. 26. 15:10
 3/5 krwkco ***** válasza:

"Ha valamiért feleslegessé válna belőle egy csomag, és visszavinném, hogy egy hónappal később kérem vissza a pénzt, tuti, hogy elhajtanának..."

Én már vittem vissza gyógyszertárba felbontott üvegű élelmiszerkiegészítőt. Mert szerintem rossz volt a szaga. Igaz nem egy hónappal, hanem néhány nappal későbben. Szó nélkül visszavették, pedig nem volt olcsó és másnak már nem tudták eladni.


"Megírhatnám nekik e-mailben, amihez mellékelném a blokkról készült fényképet is, hogy meglegyenek nekik a blokk adatai is."

A gyógyszetár egy vállakozás, ahol alkalmazottak vannak. Nem bánhatnak szabadon a vállakozás pénzével. Csak a hivatalos eljárást követhetik.


"pénzt beszedni olyan áruért, amit nem adnak oda a vevőnek, és amit csak egy blokkra firkantott szóval jeleznek..."

Az egy magánmegállapodás volt közted és a gyógyszerész között. Tudtad, hogy ez nem a hivatalos eljárás, mégis elfogadtad. Lehetett volna előnyöd belőle, de külső ok miatt hátrányod lett.


És visszakapod a befizetett pénzedet. Ami a telefonokat illeti: ha az ember egy hiánycikket akar megkapni, dönthet úgy, hogy sűrűn telefonál. És azt is elfpogadtad, hogy mégegyszer elmész a patikába. Igaz, hogy a gyógyszerért, de ami nincs, az nincs. Legalábbis a régi áron. Így csak a pénzért tudsz menni.


Csalódott vagy, hogy az élet kibabrált veled. És ezért a gyógyszerészt okolod, aki neked akart segíteni. Legközelebb ne fogadj el hasonló ajánlatot és kész.

2022. nov. 26. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

"felbontott üvegű élelmiszerkiegészítőt ... Szó nélkül visszavették, pedig nem volt olcsó és másnak már nem tudták eladni."

Ez is biztos valami magánmegállapodás lehetett... Vagy gondolod, hogy valami kötelezi őket arra, hogy ilyenkor visszavegyék? Hiszen a furcsa szag lehet, hogy csak olyasmi volt, ami neked speciel nem tetszett, de amúgy semmi baja se volt a terméknek.


"A gyógyszetár egy vállakozás, ahol alkalmazottak vannak. Nem bánhatnak szabadon a vállakozás pénzével. Csak a hivatalos eljárást követhetik."

Persze, ezt értem, a kérdés az, hogy a hivatalos eljárásukba miért nem fér bele, hogy ha felajánlják a vevőnek, hogy majd később kapja meg a harmadik csomagot, akkor ebbe miért nem fér bele, hogy annak a kockázatát, hogy esetleg menet közben felmegy a termék ára, ők vállalják. Főleg, ha nem is tájékoztatják róla a vevőt semmilyen módon, hogy ilyen esetben mi várható, hanem egyszerűen csak annyit mondanak, hogy "ha majd újra lehet kapni, akkor megkapja".


"pénzt beszedni olyan áruért, amit nem adnak oda a vevőnek, és amit csak egy blokkra firkantott szóval jeleznek..."

Az egy magánmegállapodás volt közted és a gyógyszerész között. Tudtad, hogy ez nem a hivatalos eljárás, mégis elfogadtad."

Mivel nem ez az első eset, hogy így jártak el, és nem is ez az egyetlen patika, amelyik ezt csinálja, igenis azt hittem, hogy ez valamilyen szinten hivatalos eljárás, és azt is hittem, amikor megtudtam, hogy menet közben felment az ára, hogy akkor végre egyszer én járok jól, mert annyival beljebb vagyok cserébe azért, hogy pénzt adtam nekik előre a semmiért, ráadásul konkrét határidő nélkül, mert az, hogy "ha majd újra lehet kapni", lehetett volna soha napján is akár, az meg milyen, hogy csak én vállalok kockázatot, ők meg nem?


"a gyógyszerészt okolod, aki neked akart segíteni"

Ne legyél ilyen naiv, nem segíteni akart, hanem pénzt beszedni a semmiért, mert nekik abból van a haszon. Hosszú évek óta fel vagyok háborodva azon, hogy nem csak velem próbálják eljátszani rendszeresen, hanem fájós lábú nyugdíjasokkal is, hogy kétszer vagy még többször kell elmenniük a patikába, mire végre megkaphatják azt, amit már előre kifizettek az alig látható nyugdíjukból.

Egyszer azt is eljátszották velem (egy másik patikában), hogy kifizettették, és csak aztán nyögték ki végre, hogy ja, csak két csomag van, a harmadikért vissza kell jönni, és amikor mondtam, hogy akkor inkább nem viszem el azt a kettőt sem, akkor meg elkezdtek vakarózni, hogy ja, de akkor mivel kártyával fizettem, nem adhatnak vissza készpénzt, hanem akkor majd vissza fogják utalni - valami egy hónapon belül vagy mi. Na abba a patikába azóta se járok.


"Legközelebb ne fogadj el hasonló ajánlatot és kész."

Ezt akkor mondhatnád, ha korrekt tájékoztatást kaptam volna legalább, hogy milyen megállapodás is ez tulajdonképpen, és hogy azon túl, hogy esetleg soha többé nem gyártják az adott terméket, még milyen más kockázatai vannak, ha belemegyek.

Ne mondd már, hogy tényleg minden szempontból rendben van ez így adóügyileg is, fogyasztóvédelmileg is, meg mindenhogyan máshogyan is...

2022. nov. 26. 20:10
 5/5 krwkco ***** válasza:
Elmondtam, hogy mi a helyzet. Részemről ennyi. Törlöm a kérdést a figyeltek közül.
2022. nov. 26. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!