Családi pótlék – Bankszámlaszám változás bejelentése, hogyan?
Szeretném bejelenteni a Magyar Államkincstárnak, hogy bankváltás miatt megváltozott a számlaszámom, értelmes információt viszont nem találok az oldalukon. Létezik egy "LAKCÍM- ÉS SZÁMLASZÁMVÁLTOZÁS BEJELENTÉSE" című letölthető nyomtatvány, de a benyújtás módjára vonatkozó információ sehol sem lelhető fel. (Sem az, hogy papíralapon vagy elaktronikus úton kell benyújtani, sem egy postacím vagy egyéb információ...)
A Magyar Államkincstár eÜgyfél felületére Ügyfélkapuval belépve elérhető néhány online benyújtható nyomtatvány, de adatváltozással kapcsolatos verzió nincs, csak a "Kérelem családi pótlék megállapítására". Nem hiszem, hogy ezt kellene beadnom, mert csak a számlaszám változott, nem kell ismételten megállapítani a családi pótlékot.
Van valakinek bármi ötlete, tapasztalata?
Van ötletem.
Ha van ügyfélkapud, akkor az ePapír szolgáltatás segítségével írd meg nekik, hogy mire változott a bankszámlaszámod. Mintha egy postán feladandó levélben értesítenéd őket a változásról. Csak nem postán adod fel, hanem elektronikusan. Aláírni nem kell, mert az ügyfélkapun keresztül küldöd, tehát olyan, mintha aláírtad volna.
Ez a részükről nem választás kérdése. Beküldted, be kell fogadniuk és teljesíteniük a benne leírtakat.
Az más kérdés, hogy az államkincstár, karöltve a nyugdíjfolyósító igazgatósággal nagyon lassú, tehát előfordulhat, hogy még egy ellátást a régi bankszámlára indítanak el, ami majd visszamegy hozzájuk, és akkor már az új bankszámlára utalják el.
Ha szerencséd van, akkor már a következő ellátás is az új bankszámlára megy.
Sikerült végül ezen a módon elintézni? Ha igen mennyi idő volt az ügyintézés?
Köszönöm!
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!