Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit tegyek ha duplán akar...

Mit tegyek ha duplán akar vámolni a posta?

Figyelt kérdés

Az új törvény óta most először rendeltünk Japánból egy terméket, ami körülbelül 18.000ft volt. Fizetésnél automatikusan hozzá is csapott még úgy 7.000ft vámot, amit kötelezően választani kellett, de az állt benne, hogy utána nincs további fizetési teendő. Tegnap be is érkezett az országba és kaptuk az sms-t, hogy fizessük ki a vámot, azt a 7 ezret. Egyből írtunk is egy panaszlevelet, aminek az elintézési határideje 30 nap is lehet, de kitudja ebben a káoszban mennyi az, plusz két nap múlva tovább is küldik mégtöbb plusz díjjal.


Szerintetek mit csináljunk? Fizessük ki és utána kérjünk kártérítést? A posta vagy az eBay tud jobban segíteni?



2021. aug. 12. 19:22
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
Nekem ugyanez a helyzet. Én is írtam a Magyar Postának, ők nem írtak vissza, de a csomag nyomkövetési adatai szerint továbbították a csomagot dupla vámfizetés nélkül. Úgyhogy elvileg megoldódott a dolog, bár ez majd akkor derül ki, ha ideér a csomag.
2021. aug. 16. 08:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Én is duplán fizettem ki a díjat (online is és kézbesítéskor is), majd kaptam az emailt a postától, hogy visszautalják az összeget arra a számlaszámra amelyről befizettem. Így is lett, másnap utalták is. Na de ez lehet azért van mert a postán dolgozom 🤣🤣
2021. aug. 16. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:

Első válaszoló vagyok. Mégsem olvasták az üzenetem, mert kézbesítéskor csak azért is kifizettették a dupla vámot. Sőt, ki sem várták, míg lejárt a 2 napos határidő az olcsóbb online fizetésre, helyette a csomagot már egy nappal korábban továbbküldték, így a dupla vám mellé kétszeres szolgáltatási díjat is elkértek. Úgyhogy röpült egy újabb panaszlevél, ezúttal remélhetőleg azért nem fognak úgy rám tojni, mint előtte.

Mondjuk a minap érkezett egy másik küldeményem, amit felnyitottak, beleturkáltak, majd a Magyar Posta jelzésű ragasztószalaggal újra betekertek. Úgyhogy lassan meg sem lepődöm, hogy miféle postai furcsaságok vannak. Kb. fél tucat másik küldeményem van úton, már aggódom értük.

2021. aug. 18. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

Nálunk annyi a fejlemény, hogy végül is kifizettük a díjat újra hátha úgy gyorsabb és ment a további panaszlevél. Kértek be valami számot (nem akarok hülyeséget írni, mert párom levelezett velük), az eladó készségesen segített is, aztán most várunk a csodára.


2.-es te meg tudtál valamit, mert mi is (két különböző) postán dolgozunk, párom ráadásul nagy postán, de még ott sem tudtak érdemi tanácsot adni... :'D

2021. aug. 20. 11:33
 5/17 anonim ***** válasza:

Ismét az 1. és 3. válaszoló vagyok, végre valahára kaptam a postától egy üzenetet. Azt írják, ez nem az ő dolguk, nem vállalnak felelősséget. :/

Illetve azt javasolják, kérjem vissza a feleslegesen levont vámot az eladótól. Namármost az eladó egy sima japán magánszemély, akinek vélhetően fogalma sem volt az EU-s vámszabályok változásáról, ő csak annyit látott, hogy a termék általa megszabott árát kifizettem. Most így hogyan kéne kicsikarnom tőle a visszatérítendő összeget, mit mondjak neki? Küldjem át a posta üzenetét, amiből egy mukkot sem fog érteni, mert ő tudtommal japánul és angolul tud? Ő megkapta a termék árát, a vám nem rá tartozott.

2021. aug. 21. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:

Újra az előző vagyok, hosszas várakozás után sajnos a posta ügyfélszolgálata ugyanazt szajkózta: nem vállalnak felelősséget. Az viszont érdekes, hogy az indoklásuk most más.

A csomagon rajta állt, hogy "VAT paid" vagyis hogy az ÁFA fizetve van, mellette egy ezt igazoló IOSS kód. Első nekifutásra az ügyfélszolgálat ezt letagadta, szerintük nem volt a csomagon a kód, így nem vállaltak felelősséget a dupla ráfizetésért. Kérték a kódot. Beszkenneltem a csomaghoz mellékelt papírt, rajta a kóddal. Ezután már azt mondták, mindegy hogy van-e kód vagy nincs. Ha a NAV nem vette észre a kódot, az felér annyival, mintha nem lett volna kód.

Így továbbra sem vállalnak felelősséget, követeljem vissza a pénzt az eladótól, aki pedig végig rendesen, tisztességesen tette a dolgát. Őrület.

2021. aug. 26. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 A kérdező kommentje:

Na azt az IOSS számot kérték be legutoljára tőlünk, arra nem emlékeztem. 90 nap lehet viszont az elintézési idő azt írták. Ez azt jelenti, hogy vagy egy nagyon hosszú kör lesz vagy el kell engedni azt a pénzt... K*rva jó buli 18 ezerre még 14 ezret ráfizetni, ugyan ilyen terméket meg júniusban megkaptam minden extra költség nélkül csak a 18 ezerért, de hát vége a jó világnak.


Egyébként Kínából is lett rendelve azóta, az egyik 7 ezer volt, a másik 3 ezer. Mind a kettő zökkenőmentesen megjött, azokkal nem volt probléma.

2021. aug. 26. 23:57
 8/17 anonim ***** válasza:

Időközben felvettem a kapcsolatot az eBay ügyfélszolgálatával is, akik eleinte segítőkészebbnek tűntek, de csak eleinte. Miután beküldtem nekik minden rendelkezésre álló adatot, visszautasítottak azzal, hogy nem képesek ellenőrizni a kétszeres vámolást. Pedig a Magyar Posta vámbefizető oldaláról is küldtem nekik egy képet, amin fel volt tüntetve az általuk tévesen kikért összeg.

Megjegyezném, mikor a postás hozta a csomagot, éppen oltásra indultunk, a lépcsőházban futottunk össze vele. A nagy sietségben nem kerestük elő a bankkártyát, hanem készpénzzel fizettünk. Tehát nincs elektronikus bizonylat a fizetésről.

Így se a Magyar Postra, se az eBay nem akar segíteni. Az egyik elismeri a kétszeres téves vámolást, de tojik rá, a másik meg segítene, de nem fogja fel, hogy tévesen vámoltak...

2021. aug. 30. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 A kérdező kommentje:
Kicsit több, mint 1,5 hónap után még mindig semmi fejlemény. Igazából szar, hogy eBay-en kötelező előre kifizetni az ÁFÁ-t. Rendeltem egy másik oldalról, ott csak a postát és a terméket kellett előre, így csak egyszer kellett kifizetnem a szolgáltatást hál' istennek.
2021. okt. 4. 18:58
 10/17 anonim ***** válasza:

Nekem végül az eBay-t nyaggatva sikerült visszakapnom, igaz a Posta így is elzsebelte a vámeljárási díjat. Az eBay sem volt valami segítőkész, legalább háromszor megírták ugyanazt a sablon választ, hogy nem képesek ellenőrizni az adataimat, miután már minden lehetséges dokumentumot megadtam nekik, dátumokkal ellátva. Végül a posta vámbefizető oldaláról letöltött igazolást nagy nehezen elfogadták, miután egy dühös üzenetet írtam nekik.


Japánból való vásárláshoz én is szétnéztem más oldalakra, de már egyre több cég vezeti be az előre való ÁFA fizetést. Így is úton van több küldeményem, ezek közt olyan is, melynek előre kellett kifizetni az ÁFÁ-ját. Hát, az előbbi mizéria után nem tudom, mire számítsak. Ezek ráadásul lényegesen drágább küldemények, amiknek a szállíttatása ÁFA nélkül is egy vagyon.

2021. okt. 4. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!