Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit tegyek ha duplán akar...

Mit tegyek ha duplán akar vámolni a posta?

Figyelt kérdés

Az új törvény óta most először rendeltünk Japánból egy terméket, ami körülbelül 18.000ft volt. Fizetésnél automatikusan hozzá is csapott még úgy 7.000ft vámot, amit kötelezően választani kellett, de az állt benne, hogy utána nincs további fizetési teendő. Tegnap be is érkezett az országba és kaptuk az sms-t, hogy fizessük ki a vámot, azt a 7 ezret. Egyből írtunk is egy panaszlevelet, aminek az elintézési határideje 30 nap is lehet, de kitudja ebben a káoszban mennyi az, plusz két nap múlva tovább is küldik mégtöbb plusz díjjal.


Szerintetek mit csináljunk? Fizessük ki és utána kérjünk kártérítést? A posta vagy az eBay tud jobban segíteni?



2021. aug. 12. 19:22
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

A ZenMarket nevű japán csomagközvetítővel jártam most így. A Magyar Posta elvileg nem kapta meg tőlük az ÁFA előre való fizetését igazoló IOSS kódot, holott a kód több helyen is rajta állt a csomaghoz mellékelt dokumentumon. Sőt, a MP csúnyán benézett valamit, mert a nekem küldött értesítőjükön az IOSS kódot és a "VAT PAID" feliratot adták meg a csomagfeladó neveként. Azaz látták ők a kódot és hogy a ÁFA fizetve lett, csak félreértelmezték. Azt hitték, hogy ez a feladó neve.

Rögtön fellebbezést nyújtottam be emailben és az ügyfélszolgálatot is hívtam, de ők csak annyit mondtak, hogy akár 90 napig is tarthat, mire reagálnak a fellebbezésemre. A ZenMarketnek is írtam, szerintük a Magyar Posta hibája, hogy még nem szoktak hozzá ehhez az új IOSS rendszerhez.

Tehát kétszer fizettem ÁFÁ-t, hogy legalább megkapjam a csomagot, aztán a postán kapott bizonylatot bemutatva visszakértem az ÁFÁ-t a ZenMarkettől, akik nagyon szívélyesen, egy napon belül elintézték a dolgot. A MP közben csak az időt húzza, az alkalmazottjaik nem tudnak segíteni, de azért zsebre tették az emelt vámeljárási díjat, amit ugyebár az IOSS kód miatt eleve ki sem kellett volna fizetnem.

2021. okt. 28. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:

A mi sztorink végére ma került pont, tehát a 90 napos ügyintézésből közel 6 HÓNAP alatt kaptunk választ miszerint a posta nem hibázott és ha nem tetszik forduljunk ügyvédhez.


Párom ezután írt az eBay-nek akik 5 PERCEN belül visszaírtak, hogy megpróbálnak segíteni, de ahhoz kell a nyugta is. Két dolgot vettünk, a drágábbik postán lett kifizetve, annak párom sajnos eldobta a nyugtáját már akkor, megszívtuk. A másikat online fizettük, de az online nyugtát már nem tudjuk letölteni, mert TÚL RÉGI.


Ez így 10 ezer ft tanulópénz volt, ha bárki ebben a cipőben lenne VÉLETLENÜL SE a k*rva postán reklamáljon hanem ahonnan vásárolt.


A válaszokat köszönöm, én is próbáltam rágni az emberem fülét, hogy írjunk az eladónak/eBaynek, de ő mondogatta, hogy a posta tuti megoldja, megvan minden bizonyíték. Hát nem.

2022. jan. 19. 21:34
 13/17 anonim ***** válasza:

Tripla vámja volt már valakinek? Mert én tegnap szembesültem azzal, hogy a Magyar Posta már nemcsak kétszeresen, hanem háromszorosan is képes kifizettetni a vámot. Először a külföldi csomagküldő cég weboldalán fizettem ki, hogy előre le legyen tudva. Mikor a csomag beérkezett az országba, kapom az értesítő SMS-t, hogy vámbefizetés szükséges. Be is fizetem, közben készülök, hogy majd kérni fogom az egyik vámösszeg visszatérítését, erre mikor jön a postás a csomaggal, ő harmadszorra is befizetteti velem a vámot, mert neki úgy mondták meg. Hiába volt rányomtatva a csomaghoz mellékelt dokumentumra, hogy a vám már tisztázva lett, hiába volt rajta az ezt igazoló nemzetközi IOSS kód, valaki ráfirkantotta a csomag külsejére tollal a vám összegát, szóval szerintük még egyszer be kellett fizetnem. Így a tízezres vámösszegből lett harmincezer.

Az egy dolog, hogy a Magyar Posta tavaly nyár óta nem képes beszervezni magának ezt az IOSS rendszert. De hogy a saját adataikat nem képesek egyeztetni? Pénteken fizettem be, hétfőre már kérték, hogy fizessem be megint. Írtram nekik, csatoltam a számlákat és bizonylatokat, de csak annyit tudtak mondani, hogy majd kivizsgálják.

Korábban már emaileztem és telefontáltam nekik egy másik csomagom dupla vámja miatt. Azt felelték, várjak legfeljebb három hónapot, mire feldolgozzák a kérelmem. Ez négy hónapja volt, azóta semmi válasz.

2022. máj. 3. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 A kérdező kommentje:
Erre csak azt tudom mondani, hogy aztak*rva. Ne levelezgess a postával, leszarják az egészet, a külföldi céggel beszélj csak, bár a 3. levonást nem tudom hogy térítik meg. Úgy látszik még mindig van lejjebb. :/
2022. máj. 11. 23:13
 15/17 anonim ***** válasza:

A küldő cég gyorsan reagált, tőlük szerencsére 1-2 napon belül visszajött a pénz. Az ilyen esetekből tanulva nem is használom inkább az ő ÁFA szolgáltatásukat, mert a Magyar Posta nem ismeri fel az IOSS kódjukat. Pedig könnyebb, gyorsabb és takarékosabb lenne előre letudni.

A Magyar Postára most nem hónapokat kellett várni, kb egy héttel a panaszlevelem után ellenőrizték az ügyet és beismerték, hogy ők hibáztak és igyekeznek visszatéríteni a pénzt. Technikai hibára hivatkoztak.

Komolyan nem tudom, hogy mi folyik mostanában náluk. Egy másik küldeményem április 7 óta áll a vámon, május 10-én(!) ért véget a vámkezelés, de a vámbefizetési oldaluk még nem aktív. Korábban pár óra vagy legfeljebb pár nap alatt használni lehetett, most több mint egy hónapja várok rá. Persze időközben szétaggódom magam, hogy mi lett a küldeményemmel.

2022. máj. 12. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

Az előző válaszoló vagyok és pozitív fejleményt tudok mondani. A posta készpénzben visszatérítette a tévesen befizetett vámot. A közel másfél hónapja vámon megakadt küldemény nyomkövetése nem frissült ugyan, de az is megjött. Fura módon nem értesítettek az online vámbefizetés lehetőségéről sem, hanem átvételkor kellett fizetni.

Ilyenkor bosszant, hogy a posta még mindig nem alkalmazkodott ehhez az IOSS rendszerhez. Néha felismerik a kódot, néha nem, hiába olvasható le a csomagról. Az is durva, hogy a csomagom vámkezelése majdnem másfél hónapig tartott és a nyomkövetés egyszerűen leállt, így fogalmam sem volt, hogy mikor kerül kézbesítésre. Mondanom sem kell, idegileg kikészültem ez idő alatt. Ha az IOSS kódot rendesen feldolgozzák, akkor minden akadály nélkül pár nap alatt átjött volna a csomag a vámon.

2022. máj. 19. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 A kérdező kommentje:

Azóta jött még egy csomi, a háromszoros vámolás olvasása után inkább úgy voltunk vele, hogy inkább picit többért, de majd kifizetjük átvételkor.


Viszont most e-mail helyett inkább helyben töltöttünk ki panaszlapot, ami mellé csatoltuk a címiratot amin k*baszott nagy lóbetűkkel még rá is volt írva, hogy VAT PAID és a száma. Ezúttal 6 hónap helyett kb. két hét alatt válaszoltak, DE elutasítottak azzal, hogy megalapozatlan a reklamáció. :D

Már inkább hagyom a p*csába a 3 ezer forintot és ha Japánból rendelek mindig meg fogom kérdezni a feladót, hogy Fedex-el küld-e, mert kb. ugyan annyiba kerül, sokkal gyorsabb és érdekes kb. 1 nap alatt tovább is megy a vámon gondtalanul.

2022. jún. 14. 22:47
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!