Munkavállalóként meddig kell megőrizni a korábbi munkaszerződéseket és egyéb papírokat?
Miért segít a helyzeten, hogy messze még a nyugdíj? Pont a 30-40 évvel korábbi dolgokat nem tudja senki leigazoltatni. Ha pl 2050-ben mész nyugdíjba, és 2010-es adat hiányzik, addigra a cég megszűnt, az EV aki könyvelte meghalt, a főnököt meg Kovács Józsinak hívták és ilyen névvel nem találod meg soha.
Mint írtam, ezek az adatok általában már megvannak a NAV-nál, de ha valami oknál fogva mégsem, az egyetlen esélyed igazolni őket, ha elteszed a papírokat. Leginkább a járulékigazolást.
Munkaviszony igazolására szolgáló iratot ajánlott a nyugdíjazásig megőrizni. A bérlapok annyira nem érdekesek, de némely igazolás nekem nagyon is jól jött az utóbbi időben.
Nem volt meg a szolgálati időm teljeskörűen úgy, hogy több, mint 20 évet ugyanazon a munkahelyen töltöttem le. Természetesen a hozzá kapcsolódó jövedelmek sem. Ezekkel tudtam igazolni és el is fogadták ugyanis a cég már megszűnt azóta.
Sosem dobnám ki. A bérpapírokat igen, de a munkaszerződéseket, azok módosításait, illetve az adóbevallások saját példányát nem. Majd ha nyugdíjaztak elégetem. Már ha leszek még nyugdíjas. :)
Sajnos a nagymamámnak is elveszett 12 éve valahol. Jó kis tanulság ez a család számára, hogy igenis inkább pakolgatom jobbra-balra 40 évig, de meg kell őrizni.
#2 felületesen olvastam és kicsit félreértettem, de jogos, sosem lehet tudni, mikor lesz rá szükség.
A többieknek is köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!