Miért ilyenek a magyar emberek?
Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled (mint azt a válaszokból is láthatod), hiszen épp a gyakori tele van olyan kérdésekkel, mi van akkor, ha meggondoltam magam, nem veszem át a terméket, stb.
https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__egyeb-ker..
A belinkelt kérdésnél legörgetsz a lap aljára - ott is van egy csomó "meggondoltam magam".
Hogy a kérdésre is válaszoljak: azért ilyenek a magyar emberek, mert sajnos nem elvárás ebben a társadalomban, hogy az ember felelősséget vállaljon a tetteiért :-( Az ember azt gondolná, hogy ha valaki rendel valamit, akkor azért rendeli, mert SZÜKSÉGE VAN RÁ, de nem, sokan csak szórakozásból kattintgatnak vagy később jönnek rá, hogy jé, ezt ki is kéne fizetni, de nincs rá pénzem.
A másik, de még mindig ide tartozik: némely társadalmakban az adott, kimondott szó felér egy szerződéssel, nem kell 100 papír róla - nálunk pedig még ha van is írott szerződés, akkor is azon megy a "műsor", hogy hogyan lehetne kijátszani azt :-(
Megoldás?
Többféle is van:
1.- leírod a webáruházadban az ÁSZF-nél, hogy csak akkor küldöd a terméket, ha a postaköltséget elutalja. Ez bonyolultabb, számon tartani, stb - ezt nem javaslom.
2.- leírod az ÁSZF-ben, hogy ez egy szerződés és tudomásul veszi, hogy amennyiben a megrendelt terméket nem veszi át, úgy a szállítási költség behajtható rajta - ezt már sokan alkalmazzák is.
3.- csak bankkártyás fizetést fogadsz el: ezzel vevőt vesztesz ugyan, de átnemvevő vevő amúgysem vevő. Ehhez viszont biztosítanod kell valamiféle bizalmat, hogy merjenek Tőled rendelni (pl. árukereső pontozásnál, véleményeknél megjelenj, stb)
Ennyit tudtam segíteni.
Ismerősöm ezért hagyta abba a webáruházazást, mert sorra mentek vissza a dolgok (NEM MINŐSÉGI HIBA MIATT!) - több volt a vesződség, gond vele, mint a haszon.
Szépen bankkártyás fizetést vezetsz be az oldaladra, v
"Koplárovics Béci: Ezzel nem értek egyet mert a vevőnek és az eladonak is ugye van joga. De az hogy ha en veszek egy kenyeret a boltban es megkerem egyik ismimet hogy fizesse ki a kenyeret és hozza ki nekem, majd kihozza es en erre mondanam hogy ahhh bocsi megse kell. Akkor szepen rarohad az ismerosomre mondjuk a kenyer de meg fizetett is erte tehat penzt is koltott ra. Es ki a hibas? A vevo aki rendelt az."
Az esetet, amit leírsz, az az a kockázat, amit egy bármilyen vállalkozásnál vállalnod kell. Igen, lesznek komolytalan vevők, és nem fogod tudni előre, hogy ki az és ki nem. Mint írtam ezt még a fizetési móddal sem tudod teljes mértékben kijátszani.
Amiket #11 ír... Lehet, hogy van ahol így használják, de egyrészt szerintem ezek csorbítják a vásárlók jogait, ezért támadható lenne. Másrészt a 2. pont... Egy 1000-2000Ft-os szállítási költségért fog valaki perre menni? Mármint az eladó. Sokkal több utánajárás, mintsem megérje... Legfeljebb fenyegetésnek jó.
"Amugy is szamtalan dropshipping webshop üzemel így."
Adózási (és szerintem kereskedelmi / felelősségvállalási) szempontból a dropshipping is megér egy misét. Szerintem a dropshipping "vállalkozások" nagy része mégcsak nem is vállalkozás, arról semmi ismeretük nincs, hogy hogyan is kellene adózni utána, vagy hogy kell-e egyáltalán. De mivel egy szolgáltatást nyújt pénzért, ezért nyilvánvalóan kell, hogy legyen adóvonzata.
"Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled "
Ne haragudj, de a válaszoknak miért is kellene együttérzőnek lennie? Miért kellene egy kérdéssel pontosan egyetérteni? Mint vásárló, szeretném, ha olyan helyekről tudnék vásárolni, amelyik ügyfélbarát. Amelyik mindenáron a vásárlók jogait akarja megsérteni, abban nem tudok megbízni. Ez akkora baj lenne? Azért aki vállalkozni kezd, annak kell tudnia számolnia a veszteségekkel és a sikertelen üzletekkel is. Ha ezt nem képes elfogadni, akkor nem való vállalkozónak... És ez nem szidalmazás volt, hanem jótanács.
"Amiket #11 ír... Lehet, hogy van ahol így használják, de egyrészt szerintem ezek csorbítják a vásárlók jogait, ezért támadható lenne. "
Mármint arra írod, hogy elkéri előre a postaköltséget? Ez miért csorbítja a vevő jogait?
"Másrészt a 2. pont... Egy 1000-2000Ft-os szállítási költségért fog valaki perre menni? Mármint az eladó. Sokkal több utánajárás, mintsem megérje... Legfeljebb fenyegetésnek jó."
Nem, bizony van olyan webáruház tulajdonos, aki "berágott" és kötött egy szerződést egy követeléskezelő céggel, mennek ki a fizetési meghagyások - természetesen az ÁSZF-ben is szerepel, hogy a szállítási költséget akkor is ki kell fizetni, ha a vevő nem veszi át a terméket.
"Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled "
Ne haragudj, de a válaszoknak miért is kellene együttérzőnek lennie? Miért kellene egy kérdéssel pontosan egyetérteni? Mint vásárló, szeretném, ha olyan helyekről tudnék vásárolni, amelyik ügyfélbarát. Amelyik mindenáron a vásárlók jogait akarja megsérteni, abban nem tudok megbízni. Ez akkora baj lenne? Azért aki vállalkozni kezd, annak kell tudnia számolnia a veszteségekkel és a sikertelen üzletekkel is. Ha ezt nem képes elfogadni, akkor nem való vállalkozónak... És ez nem szidalmazás volt, hanem jótanács."
Ne haragudj, de azt hiszem, némileg tévedésben vagy: az elállási jog a távollévők közötti szerződés, mely arra jött létre, hogy ha nem olyan az adott termék, mint azt az interneten hirdetik - mivel a valóságban nem tudod megnézni - akkor az ÁTVÉTELTŐL számítva 14 napon belül elállhatsz az adásvételtől.
Még véletlenül sem arra találták ki, hogy emberek tömegeit ugráltassuk azért (eladó csomagol, futárt fizet, futár kiszállít, majd vissza), mert "meggondoltam magam". NEM JÁTSZÓTÉR AZ INTERNET!!
És ne haragudj, de az, aki megrendel valamit és nem veszi át, az NEM VEVŐ, tehát szó nincs arról, hogy a vevő jogai csorbulnak, hiszen szó sincs arról, hogy elégedetlen lenne a termékkel.
És védjétek csak nyugodtan az ilyen felelőtlen embereket, hadd csinálják minél többen - ugyanis értelmes kereskedő beépíti szépen az áraiba és a NORMÁLIS, TISZTESSÉGES VEVŐ FOGJA MEGFIZETNI a szórakázók költségét is :-(
Amit leírsz, azt pontosan a kockázat. Annak a kockázata, hogy rajtad marad az áru. Hogy ez a kockázat milyen mértékű (például az áru hány százaléka maradhat rajtad), azt kellene vagy legalább megtippelni, vagy kutatást végezni még az üzlet beindítása előtt. Ha megvan, hogy mire számíthatsz, azt érdemes beépíteni az eladott termékek árába.
Jelen jogszabályi körülmények között nincs lehetőséged az ár akármilyen kicsi százalékát is fixen felszámolni meghiúsuló megrendelés esetén sem. Egy esetben van a vevőnek átvételi követelménye: ha egyedi, csak az ő részére gyártott termékről van szó. Ez a te esetedben kétlem, hogy így lenne. Egyébként ha lenne olyan jogszabály, hogy pl az áru 1-2-5-10-15-akárhány százalékát mindenképpen ki kellene fizetni, akkor a webshopok el is veszítenék a létjogosultságukat. Ezt úgy is értheted, hogy még ha találsz is egy kiskaput erre, akkor meg a versenyképességedet fogod elveszíteni. De legalább nem lesz gondod arra, hogy milyenek a fránya vevők.
Ja, és azt szokták mondani, hogy a kereskedelem első "törvénye": mindent a vevőért. Bármilyen vevőért. A nem tetszőért is. Én úgy gondolom, hogy ezt még nem sikerült elfogadnod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!