Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Miért ilyenek a magyar emberek?

Miért ilyenek a magyar emberek?

Figyelt kérdés
Van egy webáruházam és előre rendelek termékeket a a gyártótól. Írnak nekem üzenetet az emberek hogy kell nekik a termék meg ez meg az végül nem veszik át meggondolják magukat nem írnak vissza és stb. Én pedig akkor ezáltal nem kevés bevétel kiesésem lesz ha előre megrendelem és nem tudom eladni mert aki rendelt az végül meg gondolta magát. Ha utánvéttel kérik akkor nem veszik át azt még nekem kellett fizetnem a postaköltségért is. Hogyan lehetne ezt megoldani szerintetek? Csináljam csak úgy hogy előre utalást állítok be?
2021. febr. 8. 15:53
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
81%

Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled (mint azt a válaszokból is láthatod), hiszen épp a gyakori tele van olyan kérdésekkel, mi van akkor, ha meggondoltam magam, nem veszem át a terméket, stb.


https://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__egyeb-ker..


A belinkelt kérdésnél legörgetsz a lap aljára - ott is van egy csomó "meggondoltam magam".


Hogy a kérdésre is válaszoljak: azért ilyenek a magyar emberek, mert sajnos nem elvárás ebben a társadalomban, hogy az ember felelősséget vállaljon a tetteiért :-( Az ember azt gondolná, hogy ha valaki rendel valamit, akkor azért rendeli, mert SZÜKSÉGE VAN RÁ, de nem, sokan csak szórakozásból kattintgatnak vagy később jönnek rá, hogy jé, ezt ki is kéne fizetni, de nincs rá pénzem.

A másik, de még mindig ide tartozik: némely társadalmakban az adott, kimondott szó felér egy szerződéssel, nem kell 100 papír róla - nálunk pedig még ha van is írott szerződés, akkor is azon megy a "műsor", hogy hogyan lehetne kijátszani azt :-(


Megoldás?

Többféle is van:

1.- leírod a webáruházadban az ÁSZF-nél, hogy csak akkor küldöd a terméket, ha a postaköltséget elutalja. Ez bonyolultabb, számon tartani, stb - ezt nem javaslom.

2.- leírod az ÁSZF-ben, hogy ez egy szerződés és tudomásul veszi, hogy amennyiben a megrendelt terméket nem veszi át, úgy a szállítási költség behajtható rajta - ezt már sokan alkalmazzák is.

3.- csak bankkártyás fizetést fogadsz el: ezzel vevőt vesztesz ugyan, de átnemvevő vevő amúgysem vevő. Ehhez viszont biztosítanod kell valamiféle bizalmat, hogy merjenek Tőled rendelni (pl. árukereső pontozásnál, véleményeknél megjelenj, stb)

Ennyit tudtam segíteni.


Ismerősöm ezért hagyta abba a webáruházazást, mert sorra mentek vissza a dolgok (NEM MINŐSÉGI HIBA MIATT!) - több volt a vesződség, gond vele, mint a haszon.

Szépen bankkártyás fizetést vezetsz be az oldaladra, v

2021. febr. 8. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
89%
Nekem sima boltom van, de sok mindent úgy rendelek megrendelői igény szerint. Nálam is orrba szájba rendeltek mindent aztán kitalálták hogy mégsem kell, eltűntek. Mióta előleget kérek eléggé visszaesett a rendelés.De jobb így ..
2021. febr. 8. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
87%
Mert rengeteg a saját döntéseiért felelősséget nem vállaló arc, az internetes vásárlók közt. Megveszi tőled, aztán 5 perc múlva talál jobb áron. Megveszi azt is. Végül még 10 perc és talál még egyet, még olcsóbban. És azt is megveszi. Az első két rendelést meg nem veszi át. Gyakran a nagyok benyelik a postaköltséget, nem vesződnek vele. De a kicsik úgy járnak, mint te. De csak addig, míg móresre nem tanítjátok ezeket a felelőtlen kattingatókat, és a postaköltséget utólag be nem hajtjátok rajtuk.
2021. febr. 8. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 Koplárovics Béci ***** válasza:
45%

"Koplárovics Béci: Ezzel nem értek egyet mert a vevőnek és az eladonak is ugye van joga. De az hogy ha en veszek egy kenyeret a boltban es megkerem egyik ismimet hogy fizesse ki a kenyeret és hozza ki nekem, majd kihozza es en erre mondanam hogy ahhh bocsi megse kell. Akkor szepen rarohad az ismerosomre mondjuk a kenyer de meg fizetett is erte tehat penzt is koltott ra. Es ki a hibas? A vevo aki rendelt az."


Az esetet, amit leírsz, az az a kockázat, amit egy bármilyen vállalkozásnál vállalnod kell. Igen, lesznek komolytalan vevők, és nem fogod tudni előre, hogy ki az és ki nem. Mint írtam ezt még a fizetési móddal sem tudod teljes mértékben kijátszani.

Amiket #11 ír... Lehet, hogy van ahol így használják, de egyrészt szerintem ezek csorbítják a vásárlók jogait, ezért támadható lenne. Másrészt a 2. pont... Egy 1000-2000Ft-os szállítási költségért fog valaki perre menni? Mármint az eladó. Sokkal több utánajárás, mintsem megérje... Legfeljebb fenyegetésnek jó.


"Amugy is szamtalan dropshipping webshop üzemel így."


Adózási (és szerintem kereskedelmi / felelősségvállalási) szempontból a dropshipping is megér egy misét. Szerintem a dropshipping "vállalkozások" nagy része mégcsak nem is vállalkozás, arról semmi ismeretük nincs, hogy hogyan is kellene adózni utána, vagy hogy kell-e egyáltalán. De mivel egy szolgáltatást nyújt pénzért, ezért nyilvánvalóan kell, hogy legyen adóvonzata.


"Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled "


Ne haragudj, de a válaszoknak miért is kellene együttérzőnek lennie? Miért kellene egy kérdéssel pontosan egyetérteni? Mint vásárló, szeretném, ha olyan helyekről tudnék vásárolni, amelyik ügyfélbarát. Amelyik mindenáron a vásárlók jogait akarja megsérteni, abban nem tudok megbízni. Ez akkora baj lenne? Azért aki vállalkozni kezd, annak kell tudnia számolnia a veszteségekkel és a sikertelen üzletekkel is. Ha ezt nem képes elfogadni, akkor nem való vállalkozónak... És ez nem szidalmazás volt, hanem jótanács.

2021. febr. 9. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 A kérdező kommentje:
Ez oké. De én mint eladó hogy bízzak meg a vásárlókban? Az elado dolgozik meg szerzi meg az árut kérésre amit a vevő kér amit a vevő meg kifizet. De az hogy az utolso pillanatban meggondolja magát a vevő az számomra ugyanugy akkor nem megbízható és erre is kéne egy kulon szabály hogy aki nen veszi at a rendelt terméket akkor is koteles kifizetni a termék minimum aranak minimum 15%-at. Igy akkor jobban meggondolják a vevők hogy valoban akarják a rendelt terméket vagy csak szórakozni akarnak.
2021. febr. 9. 10:48
 16/19 anonim ***** válasza:
57%

"Amiket #11 ír... Lehet, hogy van ahol így használják, de egyrészt szerintem ezek csorbítják a vásárlók jogait, ezért támadható lenne. "


Mármint arra írod, hogy elkéri előre a postaköltséget? Ez miért csorbítja a vevő jogait?


"Másrészt a 2. pont... Egy 1000-2000Ft-os szállítási költségért fog valaki perre menni? Mármint az eladó. Sokkal több utánajárás, mintsem megérje... Legfeljebb fenyegetésnek jó."


Nem, bizony van olyan webáruház tulajdonos, aki "berágott" és kötött egy szerződést egy követeléskezelő céggel, mennek ki a fizetési meghagyások - természetesen az ÁSZF-ben is szerepel, hogy a szállítási költséget akkor is ki kell fizetni, ha a vevő nem veszi át a terméket.



"Kérdező, itt, a Gyakorin ne várd azt, hogy együtt érezzenek veled "



Ne haragudj, de a válaszoknak miért is kellene együttérzőnek lennie? Miért kellene egy kérdéssel pontosan egyetérteni? Mint vásárló, szeretném, ha olyan helyekről tudnék vásárolni, amelyik ügyfélbarát. Amelyik mindenáron a vásárlók jogait akarja megsérteni, abban nem tudok megbízni. Ez akkora baj lenne? Azért aki vállalkozni kezd, annak kell tudnia számolnia a veszteségekkel és a sikertelen üzletekkel is. Ha ezt nem képes elfogadni, akkor nem való vállalkozónak... És ez nem szidalmazás volt, hanem jótanács."


Ne haragudj, de azt hiszem, némileg tévedésben vagy: az elállási jog a távollévők közötti szerződés, mely arra jött létre, hogy ha nem olyan az adott termék, mint azt az interneten hirdetik - mivel a valóságban nem tudod megnézni - akkor az ÁTVÉTELTŐL számítva 14 napon belül elállhatsz az adásvételtől.


Még véletlenül sem arra találták ki, hogy emberek tömegeit ugráltassuk azért (eladó csomagol, futárt fizet, futár kiszállít, majd vissza), mert "meggondoltam magam". NEM JÁTSZÓTÉR AZ INTERNET!!


És ne haragudj, de az, aki megrendel valamit és nem veszi át, az NEM VEVŐ, tehát szó nincs arról, hogy a vevő jogai csorbulnak, hiszen szó sincs arról, hogy elégedetlen lenne a termékkel.

És védjétek csak nyugodtan az ilyen felelőtlen embereket, hadd csinálják minél többen - ugyanis értelmes kereskedő beépíti szépen az áraiba és a NORMÁLIS, TISZTESSÉGES VEVŐ FOGJA MEGFIZETNI a szórakázók költségét is :-(

2021. febr. 9. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 Koplárovics Béci ***** válasza:
25%

Amit leírsz, azt pontosan a kockázat. Annak a kockázata, hogy rajtad marad az áru. Hogy ez a kockázat milyen mértékű (például az áru hány százaléka maradhat rajtad), azt kellene vagy legalább megtippelni, vagy kutatást végezni még az üzlet beindítása előtt. Ha megvan, hogy mire számíthatsz, azt érdemes beépíteni az eladott termékek árába.

Jelen jogszabályi körülmények között nincs lehetőséged az ár akármilyen kicsi százalékát is fixen felszámolni meghiúsuló megrendelés esetén sem. Egy esetben van a vevőnek átvételi követelménye: ha egyedi, csak az ő részére gyártott termékről van szó. Ez a te esetedben kétlem, hogy így lenne. Egyébként ha lenne olyan jogszabály, hogy pl az áru 1-2-5-10-15-akárhány százalékát mindenképpen ki kellene fizetni, akkor a webshopok el is veszítenék a létjogosultságukat. Ezt úgy is értheted, hogy még ha találsz is egy kiskaput erre, akkor meg a versenyképességedet fogod elveszíteni. De legalább nem lesz gondod arra, hogy milyenek a fránya vevők.

Ja, és azt szokták mondani, hogy a kereskedelem első "törvénye": mindent a vevőért. Bármilyen vevőért. A nem tetszőért is. Én úgy gondolom, hogy ezt még nem sikerült elfogadnod.

2021. febr. 9. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 A kérdező kommentje:
Valami szabály akkor is kell a szorakozo emberekkel es azok nem vevők ahogy irták egy páran. Ha te Beci megrendelsz valamit szorakozasbol mert tudod hogy kesobb ugyse kell es utanvetet vaasztasz. Az elado elkesziti meg megrendeli a beszallitotol ami ido es penz es vegul le is kell neki targyalni a futarral es fizetni neki. Te meg nem is szolsz idoben hogy megse kell csak nem fogod atvenni es eltunsz. Na az ilyen emberekre kell valami szabaly. Mit gondolsz az idot es a munkat meg a penzt ki fogja kifizetni az eladonak? Esetleg meg egy egy olyan szabály ami idohoz van kotve hogy meddig mondhatja vissza a rendelest es ha nem mondja vissza csak nem veszi at akkor meg megtéríteni vele a vételárat. Mert másképp nem mükődne. És addig nem vevő a vevő amíg ki nem fizette az árut. Ha kifizette akkor vevő és vonatkozik rá a 14 napos visszatérítési garancia de amíg nem fizeti ki és megse nézi addig nem vevő.
2021. febr. 9. 13:44
 19/19 anonim ***** válasza:
Nyilván logikusabb az előreutalás. Amint megjön a pénz, elküldöd. Személy szerint még nem láttam olyan webshopot ami nem előrefizetéses. Túl sokat veszítenének az ilyen gyökereken
2021. febr. 21. 00:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!