Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi ez a közgazdasági jelenség...

Mi ez a közgazdasági jelenség és miért van?

Figyelt kérdés
Egy cégnek törvényszerűen szélesítenie kell a termékpalettát. Miért? Ha van egy világelső hamburgeres, miért kezd el idővel pizzát meg mindenfélét árulni, miért nem marad a hamburgernél? Miért nem azt csinálja amiben a legjobb és miért kell más dolgokat behoznia? Kivétel talán a svájci órák, de nem lennék meglepve, ha azok a cégek sem csak órákat kínálnának.

#tevékenység #piac #termékpaletta #aprózódás
2020. nov. 5. 21:07
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Nem csak a svájci óra a kivétel. A Domino's pizza nem árul hamburgert, hot-dogot, rántott húst, stb. A kerékpárboltok 90%-a csak kerékpárt árul, max. télen sífelszerelést, hiszen akkor is meg kell élnie valamiből. A könyvesboltok 90%-a csak könyvet árul, az órás boltok nagy része csak órát, a műszaki boltokban nem nem kapni élelmiszert, a Decathlon csak sportcikkeket árul, a lakberendezési boltok csak lekberendezést. Soroljam? Azért, mert vannak kivételek, nem jelenti azt, hogy ez valami törvényszerű dolgog, valami "jelenség", hogy mindenkinek valami mást is kell árulnia.

Egy kis cég, úgy tud növekedni ha terjeszkedik és/vagy növeli a termékpalettáját, többféle dolgokat árul.

2020. nov. 5. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
1: Ennek szerintem nem sok köze van a cég méretéhez. A Kinder miért gyárt újabban jégkrémet? Ráutalva sincs, miért nem marad a tojásnál? Például.
2020. nov. 5. 22:21
 3/12 anonim ***** válasza:
Mondjuk azért amit írtam: ha növekedni akar, akkor hogyan tud ha csak tojásokat árul?
2020. nov. 5. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
3: Ezt értem, csak számomra fura. Főleg a nagyobb cégeknél, mint mondjuk az LG, a mikrohullámú sütőtől a mosógépen át a tévéig mindent gyártanak. Kizártnak tartom, hogy egy cég mindenben kompetens legyen. Ha egy dolgot kiválóan képes csinálni, miért csinál mellé még 20 középszerű terméket (mert legjobb mindenben úgysem lehet) Sőt, ezzel csak a hírnevét kockáztatja (ha sz_r a kinder jégkrém, a tojások eladása is zuhanni fog).
2020. nov. 5. 22:28
 5/12 anonim ***** válasza:
Attól, hogy te kizártnak tartod, még közel sem lehetetlen. Egy cég az nem egy ember - barmilyen megelepő... Ha eddig TV-t gyártottak, de most porszívót akarnak, akkor felvesznek olyan embereket, akik porszívókban profik és máris jó minőségű porszívókat fognak gyártani. Ha ezután még mikrohullámú sütőt is akarnak, akkor felvesznek ahhoz értő szakembereket. Mi olyan meglepő ebben? Ha a Kinder valamilyen fura okból vacak jégkrémeket árulna, de a tojásai minősége maradna a régi, miért ne venne az Kinder tojást, aki eddig is azt vett, mert szerette? Mi köze a tojásnak a jégkrémhez? Ha valakinek az a tapasztalata az LG termékeiről, hogy jók, mert van mosógépe, mikrosütője és TV-je, és mindddel elégedett, akkor ha porszívót akar venni, miért venne mondjuk Samsungot, amivel nincs tapasztalata. Logikus, hogy nagy valószínűséggel LG-t vesz, hiszen azt ismeri és elégedett vele.
2020. nov. 5. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
5: Akkor lehet, hogy én gondolkodom furán, de számomra ha tetszik egy tévé adott márkában és 4 év múlva mondjuk porszívót veszek abban a márkában és nem jó, akkor többé nem veszek tévét sem abból a márkából. "Már ők sem a régiek" jelleggel csalódok egyet, és márkát váltok. (több, mint 10 éve nem használok semmilyen samsung terméket hasonló okok miatt)
2020. nov. 5. 22:47
 7/12 anonim ***** válasza:

Igen, ha nem jó, ha csalódik valaki egy márkában, akkor persze, hogy nem fog mást se venni onnan. De épp ezért igyekszik egy márka jó minőséget csinálni minden termékéből. Erre jó példa az LG, Samsung vagy bármilyen múszaki cikket gyártó cég.

De ha én szeretem a Kinder tojást, akkor csak azért nem fogom abbahagyni a vásárlását, mert a Kinder jégkrém íze nem jön be. Az élelmiszer erre nem jó példa. Egy élelmiszer nem romlik el. Max. meg. De az meg nem a gyártó hibája. Ahogyan az sem, ha valakinek egy adott élelmiszer nem jön be, nem ízlik. Mert mint tudjuk, ízlések és pofonok...

2020. nov. 5. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Egy cég vagy horizolntálisan vagy vertikálisan terjeszkedik.
2020. nov. 6. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Mondjuk ha én veszek egy LG tv-t és az 10 évig szuper, viszont az LG porszívó nem, az nálam elsőre nem zárja ki, hogy az új TV ne LG legyen. Ha az új LG tv fél év alatt kimúlik, akkor könyvelem el rossz márkának.


Hogy ha bővül a termék kínálat, akkor azzal több bevétele lesz, több alkalmazott, etc etc.

Ha romlik a minőség, akkor viszont így járt.

2020. nov. 6. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
100%

A jelenséget diverzifikációnak hívják. A vállalatok egy bizonyos szint felett nem szeretik egy kosárban tartani a (kinder)tojásaikat, hiszen ha a kosár leesik, a tojásaik is széttörnek. A kétszer annyi TV gyártásánál jobb választás két terméket gyártani, akár két különböző piacra. Ennek a veszélye pedig pont az, amit írtál: ha szétforgácsolódik egy cég fókusza, a vevők sem biztos, hogy díjazni fogják.


Kis siker - kis kockázat, nagy siker - nagy kockázat.

2020. nov. 6. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!