Mi ez a közgazdasági jelenség és miért van?
Nem csak a svájci óra a kivétel. A Domino's pizza nem árul hamburgert, hot-dogot, rántott húst, stb. A kerékpárboltok 90%-a csak kerékpárt árul, max. télen sífelszerelést, hiszen akkor is meg kell élnie valamiből. A könyvesboltok 90%-a csak könyvet árul, az órás boltok nagy része csak órát, a műszaki boltokban nem nem kapni élelmiszert, a Decathlon csak sportcikkeket árul, a lakberendezési boltok csak lekberendezést. Soroljam? Azért, mert vannak kivételek, nem jelenti azt, hogy ez valami törvényszerű dolgog, valami "jelenség", hogy mindenkinek valami mást is kell árulnia.
Egy kis cég, úgy tud növekedni ha terjeszkedik és/vagy növeli a termékpalettáját, többféle dolgokat árul.
Igen, ha nem jó, ha csalódik valaki egy márkában, akkor persze, hogy nem fog mást se venni onnan. De épp ezért igyekszik egy márka jó minőséget csinálni minden termékéből. Erre jó példa az LG, Samsung vagy bármilyen múszaki cikket gyártó cég.
De ha én szeretem a Kinder tojást, akkor csak azért nem fogom abbahagyni a vásárlását, mert a Kinder jégkrém íze nem jön be. Az élelmiszer erre nem jó példa. Egy élelmiszer nem romlik el. Max. meg. De az meg nem a gyártó hibája. Ahogyan az sem, ha valakinek egy adott élelmiszer nem jön be, nem ízlik. Mert mint tudjuk, ízlések és pofonok...
Mondjuk ha én veszek egy LG tv-t és az 10 évig szuper, viszont az LG porszívó nem, az nálam elsőre nem zárja ki, hogy az új TV ne LG legyen. Ha az új LG tv fél év alatt kimúlik, akkor könyvelem el rossz márkának.
Hogy ha bővül a termék kínálat, akkor azzal több bevétele lesz, több alkalmazott, etc etc.
Ha romlik a minőség, akkor viszont így járt.
A jelenséget diverzifikációnak hívják. A vállalatok egy bizonyos szint felett nem szeretik egy kosárban tartani a (kinder)tojásaikat, hiszen ha a kosár leesik, a tojásaik is széttörnek. A kétszer annyi TV gyártásánál jobb választás két terméket gyártani, akár két különböző piacra. Ennek a veszélye pedig pont az, amit írtál: ha szétforgácsolódik egy cég fókusza, a vevők sem biztos, hogy díjazni fogják.
Kis siker - kis kockázat, nagy siker - nagy kockázat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!