Ha majd egyszer lesz a válság, melyik munkahely a biztos, állami, multi vagy KKV?
Most már úgyis mindegy ezen töprengeni, kb. minden helyen minimum létszámstop van, szóval ha nem ott dolgoztál eddig is, akkor a közeljövőben jó eséllyel nem is fogsz bekerülni oda.
Egyébként világos, hogy az állami tulajdonú gazdasági társaságoknál a legjobb lenni jelenleg. Kkv már rég becsődölt, vagy elküldött mindenkit a tulajon kívül, multik épp most építenek le rohamtempóban mindenhol - csak pár példa: Bosch, autógyárak, Airbus (mert nekik számít, hogy mennyi pénzük marad).
Ugyanakkor nézd meg mondjuk Volánbuszt: hallottál arról, hogy a buszsofőrökre nehéz idők jönnek? Pedig kb. 90%-al kevesebb ember utazik ezeken a járműveken, és logikusan ennyivel kevesebben vesznek jegyet vagy bérletet.
Nyilván nem, hiszen ezek eddig se piaci alapon működtek: az a párszáz, vagy párezer forint amit kifizetnek az emberek az útra menetjegyként (ja akkor számoljuk ide az ingyen utazó nyugdíjasokat, a különféle kedvezményekkel utazó diákokat, betegeket meg csalókat is) összességében még arra se lenne elég, hogy a járműflottát feltankolják, nemhogy javításra, neadjisten korszerűsítésre, új járművek beszerzésére futná abból.
A fenéket, ezt te meg mindenki más fizeti az adójából, a jegyértékesítés csak annyiban számít, hogy ha jól ment a szekér, akkor annyival kevesebbet kell majd az állami költségvetésből kipótolni.
Hát majd most többet kell kipótolni mint az elmúlt években, ez evidens, de az ország egészét tekintve ez se olyan mértékű összeg, hogy pont ebbe rokkannánk bele.
Szóval aki ilyen helyen dolgozik, annak ilyenkor se változik semmi. Ez nem csak a lófszjóska túlórázó buszsöfőrt jelenti, hanem az itt dolgozó mérnököket is. Gondolom, mindet elküldték már home officebe és kapják az év eleji bértárgyalásokon kialkudott megemelt fizetést azzal együtt, hogy fizikailag be se kell járni, persze a munkát attól még otthonról is meg kell csinálni. Amit egyébként sok hőzöngő, munkáját vesztett jómunkásember elfelejt: a home office nem azt jelenti, hogy lógatjuk a lábunkat meg megyünk a strandra, hanem a munkát ugyanúgy el kell végezni és ugyanúgy rendelkezésre kell állni a teljes munkaidő során, akár videokonferenciára is.
Említhetném még az állam apparátusát, a rendőröket, kormánytisztviselőket stb. is, ezeknek is kb. biztos a munkájuk, de ezek általában lényegesen kevesebbet is keresnek.
Közel fél éve már válság van kérdező, ha neked eddig nem tűnt fel, akkor nem vagy nagy veszélyben!
-----
A buszoknál a helyi járatok, helyköziek nagyon jól mentek a covides válság előtt, meg némely távolsági is jövedelmező volt.
A beszüntetett Győr-Budapest-Győr járat pl. 2*60 000Ft adózott profitot termelt fordulónként reggel 6:00-kor indult mindkét irányból az első, óránként új busszal este 20:00-ig.
Totál 14 teljes forduló naponta, 1 680 000Ft/nap, havi 50mFt!
A beszüntetés oka, hogy a buszozást előnyben részesítették az emberek a vonatozással szemben és inkább a jobban lopható vonatozást preferálták a honatyák.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!