Miért van az, hogy itthon sok egyértelmű esetben sem akar fizetni a biztosító?
Ez egy feltételezés, hogy itthon minden rosszabb.
Egyébként ettől függetlenül van benne igazság. Pl külföldön volt olyan biztosításom, ami gond nélkül fizetett egy nyaralásnál ellopott fényképezőgép után, pár éve pedig itthon ugyanannak a cégnek a hazai leánya nem tudott ilyet ajánlani. Mint kiderült, egyszerűen túl sok hazánkfia játszotta el, hogy ellopták a kamerát a táskájából, így most már a biztosító csak olyan változatot nyújt, ahol minimum a kocsi feltörése is kell hozzá, mert a szélvédőt azért már kevesen törik be viccből.
Egyszerűen túl magas volt a hazai ügyeskedések aránya, és erre léptek a biztosítók is, gondolom más területen is ezért szigorúbbak az ellenőrzések, ha egy biztosító azt látja, hogy Burgenlandban egy vihar után a házak 5%-át éri kár 10km-el arrébb Mo-n pedig 30-at, akkor felmerül a gyanú, hogy nem e helyiek szeretnének ingyen tetőfelújítást végeztetni, erre persze azzal fog reagálni, hogy szigorítja a kifizetéseket, az ellenőrzéseket (ez persze nem jelenti, hogy az Osztrákoknál nincs biztosítási csalás, de amíg kis pénz megy el erre, addig nem éri meg fenntartani a hatalmas ellenőrző apparátust, addig könnyebben átcsúszik egy-egy ügyeskedő, amikor össznépi játékká válik, akkor a biztosítók is másként állnak a dolgokhoz)
" ha egy biztosító azt
látja, hogy Burgenlandban egy vihar
után a házak 5%-át éri kár 10km-el
arrébb Mo-n pedig 30-at,"
1, A vihar okozhat nagyobb kárt Magyarorszagon, akkor is ha "csak" 10km a tavolsag.
2, A magyarnak lehet, hogy rosszabb a háza, könnyebben tesz benne kárt a vihar.
Én nem gondolnám, hogy itt az a probléma, hogy a magyar ügyfél akar ügyeskedni. Vagy nem csak az. Inkább az, hogy a magyar biztosító akar ügyeskedni. Magyarországon az üzleti magatartás minden téren sokkal rosszabb, mint nyugaton.
Nézd meg pl. a Balatonon, 2-szeres árat számol fel egy gyrosért, aztán kispórolja belőle a húst. Kint legalább ha sokat fizetsz valamiért, meg is kapod a minőséget. Itt sajnos ez egyáltalán nem így van, és nem csak a biztosítók területén.
Ettől függetlenül azért az sem mindegy, hogy melyik biztosító.
Én pl. a Postánál vagyok, eddig minden gond nélkül fizettek, ha kár ért, viszont sem anyám, sem anyósom nem kapott pénzt a viharkárra az ő biztosítójától. Igaz, a Posta most jól felemelte, de inkább maradok náluk, mert eddig még nem csalódtam.
Nagyon sok a biztosítási csalás, jogos, ha gyanakodnak. A csalókat a becsületes ügyfelek pénzéből lehet csak kártalanítani, szóval mindenkinek az az érdeke, hogy a biztosító vizsgálódjon.
Vihar után sokan kérnek kártérítést az évekkel korábban tönkrement, ám már nem garanciális műszaki cikkekre. Meg tudják nézni viszont a biztosítók, pontosan hová csaptak le villámok, az adott lakásban történhetett-e ilyen feszültségingadozás. Franciaországban népi sport az autósbiztosításokkal történő csalás. Annyi autót gyújtogatnak a tüntetők rendszeresen, hogy sokan olyankor maguk gyújtják fel a sajátjukat, majd kérik a casht a biztosítótól.
Az olaszoknál a legdrágább a kötelező autós biztosítás, mert azok is állandóan csalnak vele. Minden autó meg van törve, húzva Olaszországban, majd figyeld meg egyszer. Mindegyikre felveszik a pénzt a biztosítótól, de nem csináltatják meg. A következő esetnél pedig megint felveszik, ha tudják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!