Mit tehetek, ha a biztosítóm átvágott?
Olvasd el, hogy mi áll a kötvényben, mert az a mérvadó, az, hogy X ügyintézö mit mondott, nem.
Eleve azért kapod meg a kötvényt aláírás elött, hogy át tudjad olvasni, és csak akkor írd alá, ha elfogadod a benne lévöket.
Ez az összes életbiztosításnál így van.
Amúgy el kellett volna olvasod a szerződést, mert abban ezer százalékra bele van írva, hogy hogyan és mikor juthatsz hozzá a pénzedhez, illetve mekkora összeghez tudsz hozzájutni.
Amúgy ez tényleg mindenhol így van, hogy a teljes összeget, kamatokkal együtt csak a legvégén kapod meg vagy egy bizonyos idő elteltével, ami azért nem 1-2 év. Ha te előtte akarsz hozzájutni a pénzedhez, akkor csak egy bizonyos összeghatárig juthatsz hozzá.
Az is lehet, hogy te értetted félre és az üzletkötő elmondta neked, hogy 2 év után már van hozzáférhetőség, de az nem jelenti azt, hogy úgy ahogy van cakli-pakli te megkapod a teljes összeget kamatokkal együtt (amit addig befizettél), csak valamilyen szinten már hozzáférhetsz. Míg az első 2 évben abszolút nem férhetsz hozzá.
Amúgy meg akkor neked nem kellett volna életbiztosítást fizetned, mert azért ha valaki azt akar kötni, akkor az hosszútávra tervezzen és ne 1-2 évre. Vagy akkor egy olyan megtakarítást csináljon, ami nem életbiztosítás.
Tételezzük fel, hogy az üzletkötőd nem átvágós fajta volt.
Mivel ezen a téren dolgozom:
-én alaposan átbeszélek mindent az ügyféllel
-nagyon sok mindenre felhívom a figyelmét
-soha nem hagyom a "tíz perc alatt essünk túl rajta" jellegű helyzeteket, mert ettől fontosabb dologról van szó (nem az én, hanem az Ő érdekében)
-a "tíz perc"-es ügyféllel nem kötök megtakarítást mert hasonló helyzet lesz a végeredmény
(Ha megtakarítást kötök -bármilyen fajtát- akkor az a minimum, hogy átolvasom a szerződési feltételeket mert abban minden le van írva. Mikor, milyen esetben, milyen feltételekkel, mire számíthatok...)
Sajnos nem a biztosító vágott át, hanem a tanácsadó, aki kedvesen belehúzott ebbe. Tapasztalat, ügyfélszolgálaton dolgozom, sajnos nagyon sok ilyet látok, és mindig rajtunk csattan az ostor, pedig nem hazudok, én a tényeket mondom, ami a szerződésben van, de mivel az nem tetszik az ügyfélnek, minket oltanak :(
Bocs az offért. Tehát 100%, hogy minden benne van a szerződési feltételben. Feltételezem UL biztosításod van, UNIT LINKED, ami azért 10-15 évig általában kellene, hogy működjön, mivel általában a költségek nagy részét az első 2-3 év befizetéséből különítik el. Amit utána fizetsz, az a megtakarítási rész gyakorlatilag, tehát ha van 10 éves biztosításod, akkor abból mondjuk 8 a megtakarítás, 2 költségre el van különítve, az is a te pénzed, csak ahhoz nem tudsz hozzányúlni egy darabig, csökkentik a költségekkel. Tehát idő kell, míg ezeket a költségeket kitermelik a befizetések, tehát több lesz a befizetés, mint a költség. Ez nem megy két év alatt.
A legjobb szerződés, amit nemrég láttam, egy ilyesmi volt, 8 év után többet ért, mint amennyi befizetett a szerződő, pedig kb. 300.000 Ft körüli összeget vontunk el költségként, tehát már jobb volt a hozama, mint a költségek. Ezért nem ajánljuk rövid távra. Az, hogy a szerződési feltételt nem olvasod el, az nem a biztosító hibája, ők a szerződés szerint járnak el, nem kockáztatnak milliós bírságot.
+ nekik is jobb, ha fizeted 10-15 évig, mint 2 év után megszüntesd.
Itt a tanácsadó k-rt át, bocsi, rajta kéne leverni, és előszeretettel mondják az üzletkötők, hogy három évig nem tudsz hozzányúlni. de hozzá tudsz, csak nekik 3 éven belül visszavonják a jutalékok egészét vagy egy részét, ezt persze nem kötik az orrodra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!