Fűtésrendszer csőtörése miatt biztosítóhoz fordultunk. Nem lehet feltárni a hiba helyét, mégis annak a csődarabnak a cseréjét kívánják fizetni. Halogatnak, a kárunk nő. Mi a teendő ilyenkor?
2003-ban kötöttünk lakásbiztosítást, amit azóta is rendszeresen fizetünk.
2012. szeptember 21-én (pénteki napon) a szokásos éves felülvizsgálat után, családi házunkban próbafűtést tartottunk. Meghibásodás miatt a víz a túl magas hőmérsékleten, és nyomáson került a lakás fűtőrendszerébe, ami az egyik radiátor lerobbanását, valamint csőtörést okozott.
Hétfőn jelentettük a káresetet, amelyet szeptember 27-én független kárszakértő nézett meg.
A radiátorokhoz vezető csövek padlózat alatt, a betonban helyezkednek el, és kialakításuk miatt műszerrel nem detektálható a csőtörés helye.
Az évszakra, és időjárásra való tekintettel a szakértők egyöntetű véleménye alapján (fűtés, kőműves) a fűtéscsövek falon kívüli elhelyezése a legolcsóbb, és leggyorsabb megoldás.
Ennek ellenére mindkét módszerről adtunk be szakértői véleményt és árkalkulációt, ahol a falon kívüli elhelyezés 600.000 Ft-ra, a padlózatban futó csőcsere a kőművesmunkák miatt 2.200.000 Ft-ra jön ki.
A kárszakértő munkájával kapcsolatban lenne némi gondom.
Szeptember 28-án küldtünk ágy általános szakértői véleményt, egy megközelítőleges összeggel, ahogy a biztosító szakértője kérte. Ezután, két héttel később, a 15 napos határidőt betartva, újabb dokumentációt kért, amit okt. 15-án küldtünk el neki.
Kértük az időjárásra való tekintettel, valamint az eltelt idő miatt (majdnem egy hónap) a gyors ügyintézést, valamint lehetőség szerint a falon kívüli csőrendszer elhelyezésének támogatását.
Október 25-én végre TELEFONON közölte, hogy csak a régi rendszer rekonstrukcióját hajlandóak támogatni, és mindösszesen 6 m cső cseréjét fizetnék ki. Amit ugye nem tudunk megállapítani, hogy hol van, és ezt ők is tudják...
Eltelt a csőtörés óta 1 hónap, eddig nem nyúlhattunk a fűtésrendszerhez, kiderült, hogy a szükséges összeg, kb 10%-át hajlandóak fizetni, mivel nem tudjuk hol a hiba, az egész ház padlózatát fel kellene törni, aminek a maradék költséget nem áll módunkban megfizetni.
A káreseti eljárás nem zárult le, még mindig nem fűthetünk, esik a hó, több, mint egy hete éjjelente fagy, napok óta napközben 2-3 fok van.
Fűtés hangsúlyozom nincs, hősugározókkal fűtjük a fontosabb szobákat, horribilis összegeket fizetünk villanyszámlára, és nem utolsó sorban egy hete elkezdett a ház helyenként penészesedni.
Reggelente szó szerint FOLYIK az ablakokon a víz (új, szigetelt műanyag ablakok), ahol a pára csapódik le, az ablakok sarkaiban penész foltok vannak, a festett falon végigfolyó víz foltokat hagy.
Kérhetünk ezért is kártérítést?
A független szakértő viselkedése egyébiránt felháborító, pofátlanul, flegmán viselkedett a látogatás alkalmával is a szüleimmel, tiszteletet nem megadva, telefonos megkeresésre (információkérés miatt) általában közölte (kért dokumentációk elküldése után 1, másfél héttel), hogy még el sem olvasta!!!
Húzzuk, halasztjuk a dolgot, nem csinálhatunk semmit, még egy hivatalos papírt nem kaptunk a helyszíni jegyzőkönyv másolatán kívül, és a kárunk egyre nő.
Lehet valamit ilyenkor tenni?
a biztosító ez pl a grupamánál is így van 6m csövet térít meg ha 100m a károd akkor is pl az allianz annyit amennyi a károd...
szerződésben minden benne van azt kellene elővenni van hozzá 1 vaskos "füzet" mikor mit és milyen mértékben térít meg...valamint meg van állapítva 1 maximum összeg amit ők fizetnek ha van 2 milla károd akkor is mondjuk maximum arra a káresetre és kategóriára ők nem fizetnek csak 500e-ret akkor te csak 500e-ret kapsz...
a pára nem a fűtés hiánya miatt van az lesz akkor is ha be lesz fűtve valszeg..az új ablak hiánya ill a ház szellőzésének hiánya miatt van...
én is nem rég kötöttem új biztosítást emiatt..melyik biztosító ez?
Reggel-este szellőztetünk, és új műanyag nyílászáróink vannak, tekintve, hogy a ház egy része is mindösszesen 8 éve épült, a szigetelés is rendben van (elvileg).
A biztosítás bővítve lett erre a részre is az építkezés végeztével.
Az ÖSSZES lakással kapcsolatos okiratunk egy helyre van gyűjtve, a telek 2000. évi vásárlása óta, köztük a lakásbiztosítás is. Feltúrtam mindent, a biztosítási lap van meg, egy-két másik irattal együtt, de részletes tájékoztató nincs hozzá mellékelve!
10 év alatt azért gondolom módosultak a szabályok is, pótlólagos tájékoztatást nem kaptunk.
Generali Providencia a biztosító egyébként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!