Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Biztosítások » Kihez fordulhatok, ha a...

Kihez fordulhatok, ha a biztosító nem akar fizetni?

Figyelt kérdés
Lakásbiztosításomban szerepel a koromszennyeződés. A rossz kályhám miatt sajnos a lakásom tiszta koromfoltos lett. Gondoltam elmúlt a fűtés,bejelentem a kárt. Ott közölték,hogy ezt nem engedik 3 hete kifizetni. Ez pedig szerződés szegés lenne,hiszen bent van,és ők meg nem akarnak rá fizetni. Megreklamáltam,választ még nem kaptam,de szeretném tudni,hogy ilyenkor mi a teendő!
2012. jún. 28. 22:37
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:

Biztosításnak anyu utána olvasott,és a kötvényben le van húzva a koromszennyeződés,mikor ő direkt kérte legyen benne. A csaj nem rakta bele,bizonyítani nem tudja,és most emiatt nem kap semmit tuti. Mondtam neki el kellett volna olvasni mindent mikor megkötötted,mert így már halott az egész ügy.

Most írogat nekik,hogy akkor is ki kell fizetni,hiába mondom semmit nem fog kapni,mert neki is át kellett volna nézni,hogy tényleg azt kapta e amit akart kötni? Utólag hiába reklamál. Mert ő neki nem mondták,hogy a koromszennyeződés nem alapszolgáltatásban van benne! Hát elmondtam neki,hogy az sehol sincs bent!

2012. júl. 2. 12:38
 12/14 Smartguy86 ***** válasza:
Teljesen mindegy. Ha benne lenne, akkor se kapna erre, mert ez a saját hibájából következett be (nem javíttatta meg a kályhát). A biztosító úgyis ezt írná. A korom olyan esetre van, amit már írtak: kigyullad valami, eloltják, tehát a ház maga nem semmisül meg, csak pl kormos lesz a fal. Persze ha a kályha gyullad ki, vagy a TV, akkor is meg van az esélye, hogy ráfogják a karbantartás hiányára...
2012. júl. 3. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:
A kályha elromlása okozta a kormolást. A fal,a Tv,szekrény,ezekben mind kár keletkezett... Sajnos kályha átrakás nagyon sok,nem tudja megcsináltatni,így marad a másik helység télen.
2012. júl. 3. 13:49
 14/14 nektarin005 válasza:

Nehéz eset!

Nem akarok senkinek rosszat mondani, de!

A biztosított a kár bekövetkeztétől számított 5 napon belül köteles lenne a bejelentést tenni.

( elvileg papír forma szerint csak 2 nap) ez általában a kár észlelésétől számított 2 nap.

Az egész már ott kútba eshetett ebben az esetben, hogy ahogy kiveszem a szavaiból a kérdezőnek, hónapokkal később jelezte csak a kárt. A biztosítók a saját általában 5 napos határidőtől az ügyfél javára el szoktak térni, de nem hiszem hogy hónapokkal.

Az meg hogy, a korom kár nincsen benne a szerződésben meg hab a tortán sajnos.(innentől kezdve meg sajnos az ENSZ-nek is lehet írni levelet :( )

Mellesleg, meg amúgy sem hiszem, hogy erre a konkrét

esetre fizetne a biztosító, mert ahogy kiveszem a szavaiból kis kegyed végig fűtötte vele a fűtési szezont.

Ezáltal a rosszul működő kazánnal tovább rontotta a helyzetet ( nem vett részt a kár megelőzésben, elhárításban)Ez olyan mintha azt mondaná ledűlt a tetőm de nem baj had ázzon csak a plafon majd a biztosító úgy is kifizeti, pedig ebben az esetben is a biztosító elvárja, hogy a lehetőségekhez képest tegyenek a további károk mérséklése érdekében. Nyilván nem várja el hogy a 82 éves Marika néni felmásszon 10 m2 fóliával a háztetőre,de valamit tegyen, akár azzal hogy gyorsan jelenti a kárt.

Amúgy meg a 10m2 fóliát is kifizeti a bitósító.

2014. jan. 12. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!