Cég is perelhet ha devizahitelt vett fel, vagy ott a szakmaiság kizárja ezt a lehetőséget?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fogyasztói szerződések esetén több jogorvoslati lehetőséget biztosítanak a jogszabályok, mint amikor egy cég köt szerződést.
Például a régi Ptk. 209. § alapján, ha fogyasztóként nem kaptál világos és érthető tájékoztatást az árfolyamkockázatról, akkor semmis a szerződés és a szerződés semmisségére (elvileg*) határidő nélkül lehet hivatkozni a bíróságon.
Egy cég valószínűleg nem fogyasztói minőségben köt szerződést, ezért a szerződést csak a felismeréstől számított 1 évig támadhatja meg a bíróságon.
* Azért csak elvileg határidő nélkül, mert egy teljesített és lezárt szerződésnél 5 év után elévül a követelés behajthatósága, így az alapszerződés semmisségét (érvénytelenségét) sem fogja vizsgálni a bíróság.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elvileg cég is köthet szerződést fogyasztói minőségben, de ennek a részleteit nem ismerem pontosan. Úgy emlékszem, hogy volt egy Európai Bírósági döntés (C-vel kezdődő jelű ügy), amiben kifejtették, hogy bizony egy cég is köthet fogyasztói szerződést, de nem tudom, hogy melyik ez az ügy.
Azt tudom, hogy a Pfv. VII.21.598/2015/6. számú ügyben ennek a kérdésnek perdöntő jelentősége volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!