Ez tényleg így van, vagy szívatnak?
A tavaly felvett lakáshitelünkbe szeretnénk előtörleszteni az éves megtakarításunkat. A környéken már a második K&H bankfiókot keresem fel, hogy tájékoztassanak mi ennek a menete, milyen költségekkel számoljunk. A válasz egymástól függetlenül az volt, hogy keressem fel a hitelező bankfiókunkat, ők segítenek az ügyben. Call centerben telefonon is ezt a választ kaptam. Ha indokot kérek, csak hárítanak. Értem, hogy ez nem érdekük, de valós lenne a mai világban az, hogy csak egyetlen bankfiókban előtörleszthetek? Illetve egyáltalán információt is csak ebben az egy fiókban adnak?
Elköltöztünk idő közben, így baromságnak tartanám ezért másfél órát bumlizni. Még is mi értelme van ennek?
Számomra ez csak azért meglepő, mert a mai modern világban nem gondolom, hogy ne őriznék ezen infókat elektronikusan, avagy ha őrzik és nincs egy egységes adatbázisuk rá, akkor miért nem lehet ezeket átkérni? Nehéz elhinni, hogy a bankok ennyire nem kommunikálhatnak egymással ilyen témákban.
Nincs nagy gáz, mert csak agglomerációból kell átbumlizni Budapest túlsó oldalára, de számomra nem ésszerű, hogyha Sopronban kötök egy szerződést és idő közben Békéscsabára költözök, akkor Sopronba kell utaznom, ha valamit intézni akarok a hitelemmel kapcsolatban.
Akkor elmesélem neked (első vagyok), hogy az Erste banknál beadtam Wizzair hitelkártya igénylést, az ügyintéző kért, hogy hagyjam ott az OTP számlakivonatot, amíg elbírálják. Közben kórházba kerültem, több, mint 1 hónap után visszamentem, hogy megtudjam, megkaptam-e, de azt mondták, csak az adott ügyintéző tudja megmondani - az meg nem volt bent.
mondom, akkor kérem vissza a számlakivonatot - mire ők: nála van elzárva, azt más nem tudja, nem adhatja ki. Nem kicsit néztem hülyén...
Köszönöm a válaszokat.
Hátha valakinek segít:
A mai napon visszamentem egy fiókba, gondoltam eréjesebb leszek, de nem kellett, mert más volt az ügyintéző. Személyi alapján 2,5 mp alatt előtte voltak a hiteladataink legapróbb részletei is. Arról tájékoztatott, hogy bármely bankfiókjukban lehet előtörleszteni, ahol van hitel ügyintézés. Vannak speciális ügyek, ami miatt a hitelező fiókhoz kell menni, de az előtörlesztés nem az.
Sajnálatos, hogy tök alap infókért 3 kört kell futni.
Igen, logikus lenne és abszolút nem tűnik megoldhatatlan dolognak, hogy az ember az otthonából is tudjon ilyesmit intézni.
Viszont a bankban az ügyintéző hölgy azt mondta neki kell kitölteni az előtörlesztési igénybejelentést és ezzel együtt indítja a pénzt is a törlesztő számláról. Mi csak aláírunk. És mivel a párom az adós, de az én számlámról megy a törlesztés, ezért mindkettőnknek jelen kell lenni... :D Én ezt letudnám egy online platformmal és egy egyszerű utalással, elektronikus aláírással.
Szabad bankfiókválasztás van, a dokumentumokat pedig már mindenhol elektronikusan kezelik. Kivétel az aktuálisan folyó ügyek, ahol az iratok az adott ügyintézőnél/döntést hozóknál vannak.
Jelezd a honos fióknak hogy költözés miatt szeretnéd ezentúl más bankfiókban intézni az ügyeidet. Ha továbbra sem együttműködőel, lehet panaszt tenni.
köszi, hogy leírtad mi történt.
én is csak ámultam, hogy a mai világban ez ugyan miért ne menne.
már nem tudom ezt hol hallottam vagy olvastam, de ez jutott eszembe:
- És legyen szíves faxolja el nekem az adatait.
- Sajnos onnan, ahol élek, nem tudok faxot küldeni.
- Miért, hol él?
- 2018-ban.
szóval kb. így :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!