Miért nem tesznek meg mindent azért, hogy a bankkártyás fizetés biztonságosabb legyen?
Egy konkrét példa, mely Magyarországon és külföldön egyaránt élő helytelen folyamat:
Vannak olyan boltok, vállalkozások, éttermek, stb, ahol ha a vendég/vásárló fizetni akar hitel vagy betéti kártyával, akkor a fizetendő összeget az eladó/pincér/kiszolgáló gépeli be kézileg a kézi kártyaelfogadó készülékbe. Tehát az nincs szinkronban a pénztárgéppel úgy, mint pl. a Tescoban vagy az Auchanban. Ezért problémák merülhetnek fel téves bevitel miatt. Mi van akkor például, ha egy külföldivel ez megtörténik a magyar repülőtéren és hazaérkezése után, a saját hazájában megnyitja internetbankját és látja azt, hogy nem stimmel az összeg, amelyet levontak tőle a blokkon, számlán szereplővel. Hova menjen reklamálni? Utazzon vissza Budapestre?
Szerintem mindenhol össze kéne hangolni a pénztárgépeket a kártyaterminálokkal.
"Ezért problémák merülhetnek fel téves bevitel miatt."
A vásárlónak van lehetősége ellenőrizni a bevitt összeget a PIN kód beírása, vagy a kártya érintése előtt.
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Véleményem szerint a banki megoldások biztonságosak, a rá eső részüket elvégzik normálisan. Az meg, hogy te nem ellenőrzöd mennyit fizetsz, a te felelősséged és problémád.
A végén majd még azt is elvárnád, hogy a pincér megetessen amikor étteremben vagy.
A bankkártyák hőskorában a fizetéskor az volt, hogy ZÖLD,PIN,ZÖLD. Az első zölddel leokéztad a fizetendő összeget.
Szerintem lassan cserélik le a régi terminálokat. Nemsokára minden olyan lesz mint a tescoban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!