Mi a teendő, ha a bankautomata elnyeli a bankkártyát?
A személyes adataidat, a bankkártyád típusát. Esetleg ha már a kártyaszámra is emlékszel akkor azt (bár ez nem elvárás, hogy emlékezz rá).
Na meg az időt, amikor történt.
Ez attól is függ, hogy milyen ATM nyelte el. Nekem egyszer az OTP-s automata nyelte be, ár héten belül bevitték a számlavezető bankomba, ahol személyi bemutatása után vissza is adták. Mondjuk én eleve náluk vezetek számlát.
Viszont nővéremnek egyszer egy K&H automata nyelte be az Erste-s kártyáját, és az K&H közölte, hogy ők ezeket automatikusan megsemmisítik, nem adják vissza. (Mondjuk én ezen a ponton a fogyasztóvédelemhez és a bankfelügyelethez fordultam volna azonnal, de ez más tészta...)
De ha van ott telefonszám, akkor mindenképpen azonnal hívd fel őket és mondd el, hogy mi történt.
16:34
Fogyasztóvédelem, bankfelügyelet?
Mire alapoztad volna a beadványod?
A kártya a bank tulajdona. Bankközi egyezmények vannak ilyen és még hasonló esetek tömegére, amiket a bankszámla ill. bankkártya szerződésedben illetve az ÁSZF-ben elfogadtál.
Innentől fogva nem értem, hol sértették meg a jogaid.
Pontosan. A kártya az Erste tulajdona volt, amit egy másik banknak nincs joga megsemmisíteni, főleg ha jelentkezik érte a használó.
Ez olyan, mintha kiejted a kártyádat a villamoson a zsebedből, én felveszem és közlöm, hogy nem adtok vissza, inkább kettétöröm.
De mivel ezt egy bank csinálta, ezért logikusnak látnám a felügyeleti szervhez fordulni.
Az automata most már nem vágja szét a kártyát.
Felhívod a rajta lévő számot.
Feltöltéskor a szakik beviszik a bankba és ott személyes iratokkal átveheted.
# 6/8 15:52 vagyok.
Tehát akkor:
Az Erste tulajdona volt így van.
És az Erste nyilván olyan bankközi egyezményeket írt alá más bankokkal, hogy ebben az esetben a kártyákat eg kell semmisíteni, miután az automatából kivették.
Lehet, hogy a CIB teljesen máshogy egyezett meg a többi bankkal, az MKB hasonlóan, a K&H pedig különbséget tesz esetek között, hogy mikor hogy kell eljárni, stb...
A vonatkozó bankközi egyezmények az irányadók, amiket te az ÁSZF-fel elfogadsz. Azt meg ugyebár a saját egyedi szerződéseddel, amit aláírtál.
Van olyan, hogy még ha saját ATM nyeli el a kártyát, akkor is érvényteleníteni kell, mert nem a banki alkalmazottak nyitják ki és töltik, hanem külső partnerek.
Természetesen ha nem a te oldaladon merült fel az ok, amiért a kártyát benyelte az ATM akkor a bank díjmentesen pótolja.
Ha mégsem, akkor lehet elgondolkodni felügyeleti szerveken.
Ja és az a példa a villamoson kiejtett kártyával.
Ne haragudj, de ha nem érzed, hogy mennyire nem állítható párhuzamban a két eset, akkor gondok vannak.
Aki nem adja vissza az lopást követ el, mert nem az övé és ezért nem rendelkezhet vele.
Viszont a kibocsátó bank a tulajdonosa. Ő rendelkezhet úgy, hogy a másik bankot (és annak partnereit) feljogosítja a megsemmisítésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!