Mit tegyek, ha postai csekken befizettem a banki tartozásom, de még nem érkezett meg a bankhoz a pénz?
A bank (és a szolgáltatók is) akkor veszik teljesítettnek a tételt (törvény szerint), amikor az beérkezik hozzájuk.
Ha te 08.13-án adtad fel, annak kb. 08.15-16-án be kellett volna érkeznie a bankba.
A postán kell kerestetned az összeget:
"(2.4.2) A tárgynapi elszámolási időpontig a pénzforgalmi szolgáltatások keretében feladott, illetőleg elfogadott
megbízások teljesítése – eltérő megállapodás hiányában - legkésőbb a tárgynapi az elszámolási időponttól
számított második munkanapon megtörténik."
és
"(6) A Magyar Posta felelőssége
(6.1) Felelősség
(6.1.1) A Magyar Posta felelőssége, a megbízás elfogadásával, az egyes szolgáltatásokkal közvetített be- és
kifizetések összegének erejéig, a Polgári Törvénykönyv szerinti általános elévülési időn belül, a szolgáltatás
hibátlan teljesítésének bizonyíthatóan történő befejezéséig terjed. A Posta felel az általa nem teljesített
vagy hibásan teljesített fizetési műveletért felszámított díj, költség vagy egyéb fizetési kötelezettség
megtérítéséért.7"
"Én 5 éve dolgozom postán, de eddig még sose volt olyan, hogy ne kapta volna meg a pénzt a címzett..."
Mindig van egy első eset...
A bankon csak akkor tudja követelni a pénz bankon belüli nyomon követését, ha igazolni tudja, hogy megérkezett a bankhoz a pénz.
Tehát első lépésként a postán kell kerestetnie a pénzt.
Ha a posta igazolja, hogy továbbította a pénzt a bankhoz, akkor lehet elővenni a bankot, hogy hova könyvelték, vagy miért nem könyvelték le az összeget.
Hacsak azóta meg nem oldódott az ügy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!