Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Banki ügyek, kamat, hitel » Hol tudok panaszt tenni, ha...

Hol tudok panaszt tenni, ha megtévesztettek az áruhitellel kapcsolatban? (Euronics Kft)

Figyelt kérdés

2011. március 05.-én bementünk egy Euronics üzletbe, hogy áruhitelre vegyünk egy tv-t.

Kinéztük egyet 135000 ft volt az ára.

Elmondták, hogy milyen lehetőségek vannak, de mivel van otp-s számlák amire a fizuk érkeznek, ha arra vesszük, akkor -13500 ft-al kevesebbet kell fizetünk és a többit 10 egyenlő kamatmentes részletben fizethetjük.

Oké, örültünk, a bank is elfogadta a kérelmet..stb

Azt mondták majd a bank vonni fogja a részleteket a számláról.

Erre ma június 24.-én jön egy levél a Vöröskő Kft-től (hozzá tartozik az euronics), hogy a bank mégsem fogadta el a hitelkérelmet és 8 napon belül fizessük ki a 123300 ft tartozást vagy esetleg lehetőségünk van 9 egyenlő részletben is kifizetni.


Na most itt nem azon van a hangsúly, hogy nem fizetjük ki, de kérdem én miért kellett erre 3 hónapot várni, és miért fogadta el a rendszer a kérelmet akkor és most miért írják, hogy mégsem?


Ja és arról még nem is beszéltem, hogy ott helyben ki kellett fizetni 12300 ft-ot (1 havi részlet) kp-ben (nem volt lehetséges kártyával fizetni) :/, amiről semmilyen számlát nem kaptunk tehát nincs nyoma sem.

Akkor erre nem figyeltem, így az én véleményem szerint az zsebbe vándorolt, és nem került semmivel sem kevesebbe a tv.

Hiába ecsetelték a 10% kedvezményt.


2011. jún. 24. 11:39
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
0%
Na ezért irritáló,ha vki úgy vesz 'elcédét',hogy nincs hozzá tehetsége,csak 'óccsóér' kihozza,hadd irigykedjen a szomszéd.
2011. jún. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 anonim ***** válasza:
67%

Kicsit ködös a történet, hogy a bank "mégsem" fogadta el a hitelkérelmet, hiszen akkor nem kaptad volna meg az árut, ha nincs aláírt hitelszerződésed...

Emellett szintén ködös, hogy hogyhogy még annyit követel a cég, ha már eltelt három hónap, és befizettél három havi törlesztést is...

Tehát nem nagyon kerek a történet.

2011. jún. 24. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/33 A kérdező kommentje:

Akkor még egyszer:

Bementünk, egy konkrét céllal. Már előtte kinéztük, hogy melyik tv-t szeretnénk megvenni.

Tudtuk az árát ..stb.

A terv az volt, hogy 40000 Ft-unk van a maradékot a folyószámlahitelünkre terheljük rá, tehát az egészet 1 összegben fizettük volna ki.

Az eladó srác ajánlotta fel, hogy van ez a 10 részletben történő kamatmentes fizetés + még -10%-ot elengednek az árból, mivel OTP-s ügyfelek vagyunk és oda érkeznek a fizuk is.

Megadtuk az adatokat és kb. negyed órát kellett várni, mire a bank visszajelzett, hogy oké, így mehet a dolog.

Arról volt egy "szerződés", hogy az adatok valósak és igen 10x 12300 Ft-ot kell fizetni. Ezt az Euronics állította ki 1 példányban.

Kellett fizessünk, mint ahogy már előtte írtam 12300 Ft-ot kp-ban. Az mondták, hogy ezt kártyával nem lehet kifizetni.

Oké, párom elment kivenni lóvét én meg még küszködtem közben a 2 éves gyerekünkkel, aki már baromira unta a várakozást, ezért nem figyeltem arra, hogy erről a 12300 Ft-ról nem kaptunk semmilyen számlát, nyugtát..stb.


A lényeg, hogy a bank elfogadta a kérelmet, azt mondták, hogy következő héten küldik a szerződést (mivel ez szombat délelőtt volt), becsomizták a tv-t és hazahoztuk, és csak vártunk.

Március, április, május, június semmi.

Ja és azt leszögezném, én nem írtam, hogy már vontak tőlünk 1 részletet is!!!


Épp ez volt a furcsa, hogy nem vonták le.


Aztán ma jött a levél, hogy mi a helyzet.


Még egyszer mondom, nem az a gáz, hogy fizetni kell, azt mindenképpen kellett volna, hanem az, ahogy megy ez az egész.


Hogy lehet, hogy 3 hónapja elfogadták a kérelmet, most meg azt írják idézem: A OTP bank azonban a ..... engedélyszámú 123.300 Ft összegű áruhitelt végül elutasította, így a társaságunk részére a vételár nem került kifizetésre.

Ennek okán a Bankkal kötött hitelszerződése jogilag mégsem jött létre.

Én ezen vagyok fennakadva, hogy baromira átverik a vásárlókat.

2011. jún. 24. 12:56
 4/33 A kérdező kommentje:
Segítséget vártam, nem kritizálást kedves első válaszoló!
2011. jún. 24. 12:58
 5/33 anonim ***** válasza:
76%

Még így is elég zavaros a történet, a számok egyáltalán nem stimmelnek.

Ha 135ezer volt a TV, 13500-at elengedtek, akkor 121500at kellett volna fizetnetek 10 részletben, azaz havi 12150-et, nem pedig 12300-at.

A maradék részleteket hogy kellett volna fizetni? Levonták volna a számlátokról?

Nem tűnt fel, hogy a számlátokról sem vonják a pénzt és ti sem fizettek 3 hónapon keresztül? (április, május, június)

Az, hogy az első részletet ott helyben ki kellett fizetni kpban, teljesen jogszerű. Erről számlát nem kell adni, mivel nem az a termék vételára. A hitelszerződésben, amit az Euronics-szal kötöttetek, benne kell lennie, hogy az első részlet a szerződés aláírásakor esedékes.

Az, hogy nem fizethettetek kártyával, csak kp-ben, elfogadható: nem mindenhol engedélyezik a kártyás fizetést, sőt még ahol van ilyen lehetőség, ott is előfordul, hogy nem mindegyik pénztárnál lehet; de még az is lehet, hogy aznap volt valami gond a kártyalehúzóval.

Hogy bírálta el a bank a hitelkérelmeteket szombaton, ami nem banki munkanap, tehát nem dolgoznak? Ergó: nincs hitelbírálat.

2011. jún. 24. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/33 klixa válasza:
70%

Ilyen elvileg nincs! Ha elhozhattad úgy a tv-t, hogy semmit, vagy az árhoz képest jelentéktelen összeget fizettél, akkor az azért történhetett, mert kaptál hitelt. Ha ők közben meggondolták magukat, ja kérem, az az ő hibájuk. Én a helyedben a panaszlevelet elküldeném (írd meg a teljes történetet, azt is hogy a kicsivel voltál elfoglalva, nem kaptál nyugtát, hiszen elvileg kamerával rögzítenek mindent, amit minimum 6 hónapig kötelesek megőrizni, tehát tudod bizonyítani, hogy mi történt!!!) a PSZÁF, Fogyasztóvédelem, Bankszövetség, Euronics, és a bank címére. Küldd át nekik emailben és postai levélben is...


Kérd azt is, hogy szíveskedjenek megtekinteni a minden áruházban kötelezően felszerelt kamerával rögzített felvételt, ebben és ebben az időpontban!


A végén pedig tedd fel a kérdést, hogy ha elvileg nem kaptál hitelt, akkor ugye jól érted, hogy ez azt jelenti, hogy nem is hoztál el semmiféle tv-t. Hiszen te csak ennyit fizettél...amiről nincs számlád... Akkor mit is szeretne a bank, vagy az euronics???


Légy határozott, ne hagyd magad!!! A bankok szeretik kicsinálni az embereket. (én is voltam bankos, ezért hagytam ott...)

2011. jún. 24. 14:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/33 anonim ***** válasza:
85%
Alá írtatok olyan papírt, hogy levonhassák a számlátokról a pénzt, mert az is lehet, hogy a bank azért utasította el az átutalást, mert nem volt ilyen jelegű megbízása.
2011. jún. 24. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 anonim ***** válasza:
70%
PSZÁF, fogyasztóvédelem
2011. jún. 24. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/33 anonim ***** válasza:
Szerintem valami olyasmi történhetett, hogy nem lett kellően letisztázva a fizetés módja (pl. nem kapott meghatalmazást a bank, hogy a folyószámláról vonjon le), ezért 3 hónap után felmondták a hitelt. Mármint nekem ez tűnik a leglogikusabb verziónak...
2011. jún. 24. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/33 A kérdező kommentje:

14:17-es

Úgy jött ki az összeg, hogy vettünk hozzá egy tisztító folyadékot is ami 2000 ft volt.

A számlán ez szerepel:

- tv: 135000 Ft

- Otp kedvezmény: -13500 Ft

- Tisztító folyadék 2000 Ft

- OTP kedvezmény -200 Ft

Össz: 123300 Ft


Ebből ott kifizettünk 12300 Ft-ot és most a levélben szintén 123300 Ft-ot keresnek rajtunk.


Tehát még mindig nincs meg a 12300 Ft kp-s befizetés.

Persze a számlán sincs rajta.


De kedden bemegyek az üzletbe és kérek egy másolatot abból a szerződésből amit ott aláírt a párom, mert ugye abból mi nem kaptunk.

2011. jún. 24. 22:44
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!