Melyik ma a leg-ügyfélbarátabb bank a banki csalásokat illetően?
Mivel a bankok NEM csalnak, az ügyfelet CSAK AKKOR hibáztatják, ha tényleg hibás, ezért mind egyformán jó.
Ha az ügyfél nem tartja be a szerzödésben elfogadott szabályokat, vagy nem olvassa el elöre, mit ír alá, az nem a bank hibája!
Milyen banki csalásokról beszélsz?
Az összes kereskedelmi bank a szerződésben meghatározott feltételeket teljesíti, az nem az ő felelősségük ha nem tudsz értelmezni magyar mondatokat és tájékozatlan vagy. Az szintén nem a bank hibája ha hülye vagy és önszántadból kiadod az adataidat 3. fél számára akik visszaélnek vele.
"A banki csalások 99.99%-ánál az ügyfél a hülye."
Nem! A bankok minimális befektetéssel akarnak profitot maximalizálni, nem látom, hogy megszakadnának biztonsági lépcsők bevezetésével.
Ja persze. Mert nem képesek egy algoritmust ráereszteni az utalásokra, mivel Mari néni nem szokott 20 milliót utalgatni általában, mert csak a nyugdíja jön a számlára, meg a csoportos beszedéses levonás. És néha felvesz az autómatából 20-30 ezret. Illene egy nem szokványos tranzakciónál tiltani egy ilyet, vagy legalább kérni az ügyfelet, hogy hívja fel a bankját jóváhagyásként...
A bank nem tekinthető laikus szereplőként, az ügyfél viszont igen. A "szakértő" szereplő feladata lenne, hogy mindent elkövessen a biztonságos tranzakciókért.
#6 Nem! A hülyéket nem kell megvédeni önmaguktól! Pont ez a baj a világon mindennel, hogy ahelyett, hogy a hülyéket okítanák, hogy ne legyenek hülyék, inkább a rendszereket butítják le, amivel csak a többiek szívnak.
Én pl. nemrég lettem vállalkozó. Be is b*ott volna, ha az esedékes adó utalásakor letiltotta volna a bank a tranzakciót csak azért, mert korábban nem utaltam milliós összeget.
A bank mindent elkövet a biztonságos tranzakcióért. Kettős azonosítás van. Ahhoz, hogy valaki számlájáról elutaljanak több milliót az kell, hogy ne csak a netbanki jelszavát, hanem a megerősítő kódot is megszerezzék. Sőt, OTP esetén még az sem, mert a képernyőről kell a QR kódot leolvasni a mobillal. Ezen kívül a csapból is az folyik, hogy a bank soha nem kéri az azonosító kódokat, soha nem kéri, hogy bármit telepíts, meg, hogy soha ne kattints emailben érkező linkre, stb. Egy kis józan ésszel pofon egyszerű kivédeni az ilyen csalási kísérleteket.
Egyszóval: ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye.
Engem ne szívassanak azért, mert a hülyék nem tudják használni az eszközöket és megadják idegeneknek a banki adatokat. A hülyéket kell tanítani, meg bizonyos esetben hagyni, hogy a saját hülyeségük miatt megszívják.
Mindenhol kettős azonosítás van, az ügyfél aktív közreműködése nélkül NEM tudják ellopni a pénzt. Hova legyen ez még túlbiztosítva?
A szoftverekkel is pont ez a baj, hogy hülyebiztosra tervezik őket, így az értelmesektől is elvonnak olyan funkciókat, amik jók lennének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!