Hogyan értelmezzük az alábbi összefüggést? P= DIV/r = 3000/p = 400=r -> r= 13,3 %
P= DIV/r ez a képlet
a többit nem tudom értelemzni.
P= 3000 de nem értem, hogy lesz ebből az egészből 3000/p illetve 400/r
Valahogyan át kell szorozni/osztani, de nem látom át, hogyan.
Általános iskola ötödik osztály elvégzésével lehet ezt a tudást unlockolni.
P = DIV/r = 3000
3000 = 400/r
3000 * r = 400/r * r
3000 * r = 400
3000 * r / 3000 = 400 / 3000
r = 400 / 3000
r = 13,3%
A tiédben nincs olyan feltüntetve hogy 3000/P = 400/r
Én ezeket nem tudom hogyan jöttek ki a P=DIV/r-ből
Valamint a számolásodat sem értem.
A 3.lépésben "r" - el beszorzol utána elosztottál r-el a jobb oldalt de a bal oldalt nem?
“3000/P = 400/r”
Ezt rosszul másoltad le. A 3000 utáni perjel az nem osztást jelölhet valószínűleg, hanem azt, hogy “vagyis”: p = DIV/r = 3000, vagyis p=400/r
Hiszen annak nincs értelme, hogy P=3000/P
A harmadik sorban meg látod, hogy van a jobb oldalon egyszerre egy szorzás és egy osztás r-rel? Ha valamivel szorzok is és osztok is akkor nem csinálok semmit, tehát az r-ek semlegesítik egymást a jobb oldalon. r/r=1
#5
Így volt felírva tört alakban (csak ide úgy nem tudom írni)
Gondoltam majd rájövök itthon de hiába nézegetem mert semmi logika nincs benne.
A 400/r az oké
De a 3000/p sehogy nem jön ki, biztos úgy kell ahogy te írtad.
Köszönöm szépen a segítséget
Még találtam olyat hogy r=DIV/P
Lehet hogy azt jelölné?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!