Rosszul utaltam pénzt Indonéziába, nem kapja meg a fél, mit tegyek?
Sziasztok!
Vásárolni akartam egy terméket indonéziából egy magánszemélytől (indonéz NAV like this), és küldtem a számára kb 15.000 Ft-nyi USD-t a Revolutból A Mandiri Bank-ba. Azért Revóról, mert valamiért Erste nem engedte akkor pont, de ez m1, a lényeg, hogy 4-én utaltam 9-én megérkezett a pénz a bankba. Igen ám, de ekkor vettük észre a fogadó féllel (12-én), hogy a csávó 5 nevéből 1-ben felcseréltem 2 betűt, így nem kapta meg a pénzt. Én úgy tudom, hogy nemzetközi utalásoknál az a szabály, hogy ha elírod a nevet, akkor a bank megkapja a pénzt, de megtartja azt, amíg nem igazolod hivatalosan, hogy te márpedig annak a szeméylnek küldted, csak természetesen a felcserélt két betűvel, és ezek után továbbítják neki. Nos itt én már nagyon sok levelet váltottam a Revoluttal, természetesen ők nem hajlandóak semmit tenni, mondván ott a pénz, keresse meg a bank a tranzakciót és küldje tovább az embernek. Ehhez kaptam doksikat is a revótól, hogy hivatalosan én utaltam stb. Ugyanakkor hiába küldöm ezeket a Mandiri Banknak, ők azt mondják folyamatosan: ők a reciver passzív felek, tehát nem tudnak mit kezdeni, nem keresnek semmit, beszéljek a bankommal. Sok levélváltás után végül a Mandiri Bank messengerüzijeiben kaptam egy e-mailcímet a bankhoz (mandiricare@bankmandiri. co. id) mondván, hogy áhh értik, küldjem oda a bajt és megoldják. Küdltem és visszaérkezett ugyan az a szokásos sablon üzenet, hogy ők a fogadó passzív felek, bezséljek a bankommal. Azóta 2 napja nem válaszolnak emailben, messengerben pedig ezt elmesélve ismét ők is küldik a sablont. Ezeket mind meséltem a Revolutnak, és nagy nehezen a sokadik sablon nyugtató szövegük után sikerült elérnem, hogy valami payroll specialistáknak (bérszámfejtők vagy akik a pénz mozgásával dolgoznak) felterjesszék az ügyet. Ez volt 3 napja, de azóta sem írtak róla semmit. Ma felhívtam a Mandiri Bankot (bolond nemzetközi hívás, dejó) a +62 - 21 - 52997777 helpdesk számukon, ahol a supportos csaj azt mondta, hogy igazából ők tényleg nem tudnak ezzel mit kezdeni, ha elírtam elírtam, és akkor ez egy rossz utalás, beszéljek a Revóval, hogy akkor ez egy téves utalás, és állítólag akkor majd ők bejelentik ezt, és kiküldenek nekik is egy "reportot" és akkor indonéziából visszautalják majd a pénzt nekem.
Írtam a Revónak, mire a supportos most elvileg felterjesztette az ügyet a nemzetközi tranzakciós csapatnak (bármit is jelentsen ez), és akkor msot már várjuk onnan a választ.
Mindeközben az indonéz pali tök rendes, ő is emailezget, de nem kap választ, előtte volt bent a banknál ffizikailag és akkor ott azt mondták neki, hogy nem vágják miről van szó, de akkor még csórám nem is tudott doksikat vinni, azóta küldtem neki és próbálja intézni. Közben meg ráadásul kapott még utalást és más is elírta a nevét, és neki autómatikusan visszautalta a Mandiri Bank a pénzt, mondván, hogy nem létező személynek utalt, de nálam nem tolták ezt.
(Ma van 17-e.)
Valami ötlet esetleg? :)
Köszi szépen előre is!
Nos, amennyire én tudom: a név nem nagyon számít. Ha számlaszám jó (iban), akkor nem kellene gond legyen. Ha mégis, akkor pedig nincs olyan, hogy a bank megtartja, hanem az összeg vissza megy hozzád. (Bounce back)
A feleségem szokott küldeni pénzt az anyukájának Indonéziába (BNI bank), és ott a számlaszámot ha beírja, akkor automatikusan ellenőrzik hogy jó e, és kitöltő a nevet.
Nem lehet, hogy a jóember csak simán megtartotta a pénzt?
Nem értem ezt a dolgot.
Számlára szokás utalni, számlaszámmal. Nem személynek a neve alapján.
Vagy ez valami gyüjtőszámla sok ügyféllel?
Én úgy tudom, hogy minden átutalásnál két dolog számít: a címzett neve ÉS a bankszámlaszáma. Különben sosem kéne nevet megadni. A név megadás azért is fontos, hiszen ha nem az a valaki tartozik a számlaszámhoz, akinek a zsámlaszámát beírtad, akkor nem jó helyre utalnád és ezért én úgy tudom, hogy ezért nem utalja tovább a bank, ha akár 1 betű is el van írva, hiszen akkor ugye az ő rendszerükben a két név nem egyezik. Ha Kovács Jenő helyett Kovács Béla van, az ugyan az mint Kovács Béla helyett Kovásc Béla, nem egyezik a néz a számlaszámhoz tartozóval, ezért azért, hogy téged megvédjenek a téves utalástól, a bank raktározza a pénzt és ha bizonyítod, hogy kinek is akartad küldeni valóban, akkor továbbküldik, vagy vissza lehet kérni, vagy amit írtok, hogy autómatikusan visszaküldi, vagy alapból a saját bank sem engedi küldeni. Például Revoluttal is jártam úgy, hogy nem írtam be 1 nevet a 3-ból máskor ahhoz képest hogy Lengyelbe utaltam a címből kihagytam egy zipkódot vagy valamit és úgy sem engedett utalni, mert úgy nem az jött le neki, hogy a számlaszám helye és a személy vagy hely egyezne azzal vagy a BIC/SWIFT kóddal.
Ezzel együtt természetesen elképzelhető, hogy átvert, csak közben benne vagyok egy csoportban, ahonnan többeket nem vert át, természetesen ez sem garancia semmire, de napi szinten írunk erről és rendesen küldi hogy emailezett meg mondta most is hogy hétfőn azért megpróbál bemenni a bankba és intézni, csak nyilván szombaton off.
Amúgy köszi a gyors válaszokat, nem is számítottam rá, hogy ennyi lesz, az első kiváltképp hasznos tudnivaló. És amúgy igen, ez is fura, hogy pont pár napja így járt más valaki a sráccal, és küldte pacekba az adatokat (rip levéltitok meg GDPR na m1) 215 ezer Ftnak megfelelő összeget utalt egy autóalkatrészért neki a gyerek, visszakapta a banktól inkorrekt név miatt, majd utalta neki és meg is kapta, ezt mind a küldő és ő részéről üzenetben látom.
De köszi azért, a fene érti.
Ha valaki tud okosat azért mondja majd még :'D
"Én úgy tudom, hogy minden átutalásnál két dolog számít: a címzett neve ÉS a bankszámlaszáma. Különben sosem kéne nevet megadni."
Rosszul tudod. A fiamnak rendszeresen utalok, és néha brahiból a nevéhez azt írom: Barbidu. Simán megkapja. Mind a ketten OTP-sek vagyunk.
[Ha megadod a számlaszámodat, és a nevedet NEM, kísérletképpen neked is elutalhatok Barbidut írva 100 forintot, lássuk megkapod-e...]
Na ma volt bent a cimzett a bankjaban, azt mondtak neki o nem tud semmit tenni mert o a cimzett, de en vissza kell kapjam a penzem.
En irtam a Revolutnak ezt, erre 3adszor is kuldik a specialistaknak es varjak. Kicsit reklamaltam hogy 1 hete mondogatjak ezt, de ennyi. Irtam ujra a Mandiri banknek is hogy akkor kuldjek a zset, mert naluk van. De eddig barhanyszor irtam azota is, mindig azt irtak vissza h ok nem tudnak mit csinalni mert ok a passziv fogado felek....gondolom most is ez lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!