Jogosan háborodtam fel (magamban)?
A bank visszautasította a hitelkérelmemet, mert már túl sok hitelem van. Nem lepett meg és számítottam erre, viszont az ügyintéző ezzel a mondattal engedett az utamra: "Talán arra kellene figyelnie, hogy addig nyújtozzon, amíg a takarója ér".
Persze alapvetően igaza van, nem is ezzel volt bajom (és csak magamban morogtam, nem reagáltam semmit), hanem egy banki alkalmazott ezt hogy engedheti meg magának, mi köze hozzá?










Én meg azt mondom, hogy lehet, hogy a legnagyobb segítséget ő adta, ezzel, hogy végre valaki megmondta az igazságot! És én sem beszólogatni akarok neked, hidd el!
Tény és való, hogy ezt szebben, elegánsabban kellett volna megfogalmazni, de el tudom képzelni, hogy sok olyan ügyféllel találkozott már aki abból nem ért.
Mármint jelen esetben azt megértené, hogy hitelt itt nem kap, de azt nem, hogy térjen már észhez és ne adósítsa el magát még jobban!
Igen, nem az a banki alkalmazott dolga és felelőssége, de ha figyelmeztetésből mondta, akkor a legjobbat ő tette veled.
És lehet, hogy ez a stílus legalább felhívta a figyelmed, megmarad benned az emlék miatt.
Az sem mindegy, hogy túl sok hiteled van, te magad is írod.
Nem az elsőt nem kapod meg.
A fióki dolgozó nyilván látja, hogy milyen típusú ügyfél vagy, már ne is haragudj és érezte, hogy itt talán így tud kijózanítani téged, hogy így megmondja.
Ettől függetlenül modortalan stílus, én ezt elismerem.
A 8. válaszoló nevetséges, hogy a fiókvezetőnek írj és másnap ki lesz rúgva.
Először is hogyan bizonyítod be?
De még pár dolgot mondhatnék, amit talán ő fel sem fog. Például ügyfelet sem vesztett a bank, hiszen amúgy sem kaptál ott hitelt és így tovább.
Nem a szolgáltató szektorban dolgozó front line-os embereken kell kiélni a hatalmi mániát amit máshol nem tudsz. Mondom ezt úgy, hogy én sem dolgoztam soha ügyfelekkel.
A 4. válaszoló pedig még nevetségesebb, hogy a banki dolgozót nevezi egybitesnek, ő maga pedig biztos annyira ért a pénzügyekhez.
Meg ha nem pénzügyi kérdés lenne akkor hasonlót írna, hogy jobban ért a joghoz mint egy jogvégzett, stb, stb, stb...
Messziről jött ember azt mond amit akar, csak legalább egy határon belül mielőtt nevetséges lesz.
Akik azt írják, hogy szakmaiatlan volt illetve profi nem így kezeli a helyzetet azoknak igazat adok, de azt is tudjuk, hogy Magyarországon már milyen felelőtlen hitelfelvételi őrület volt 2008-ig.
Van az a helyzet és az az ember amikor még ez a kemény válasz is jobb, csak ne csináljon senki újra hasonló ostobaságot!
Arra a magatartásra, hozzáállásra amit sajnos sok hitelt felvevő ember képvisel, ez a válasz, ha ezzel kicsit sikerül kijózanítani.
Sokszor nem elegendő az elegáns, diszkrét válasz mint például, hogy "nem ajánlja a további hitelt, mert úgy látja, hogy a jövedelme már nem terhelhető tovább".
Remélem sikerült kicsit megvilágítanom a helyzetet, nyilván azért tetted fel a kérdést, mert bizonytalan voltál.










Nagyon tévedsz, ha azt hiszed, hogy ezért kirúgják.
És mint a 12-es válaszomban leírtam, igen, illetlen, modortalan módon fejezte ki az igazságot.
De hidd el, van akinek ez kell, mert diszkréten megfogalmazva nem megy át az üzenet, hogy mi itt a baj. Nem a bank szempontjai hanem, hogy az ügyfél tönkreteszi magát a hitelekkel.
Igen, nem a bank dolga, főleg ha nem is helyezett ki neki hitelt.
De mindenképpen jót tesz az ügyfélnek ha felnyitja a szemét és észhez téríti, ahhoz meg néha ez kell.
Néha? Nem biztos, hogy néha.
Az, hogy a hitelezési döntéshozó nem adta meg a hitelt illetve, hogy kicsit nyersen az arcába tolta a fióki kolléga az igazságot, mind a ketten segítettek rajta.
Talán nagyon is nagyot.
Így nézve pedig egyáltalán nem baj, sőt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!