TB tartozás lekérdezése ügyfélkapun, feldolgozás sikertelen. Ez miért lehet?
Nem Magyarországon élek egy jó ideje, kiskorúként mentünk ki. Mivel betöltöttem a 18-at, gondoltam lehet már elkezdtek valamit vonni.
Erre azt írta ki, sikertelen feldolgozás, majd a hiba okánál felugrik egy ablak, azt írja nincs adat.
Lehet, hogy már megszűntették maguktól a TB-m? Nem lett lejelentve a költözés. Azt hiszem csak az iskolában lettek dolgok elintézve, valamint le lett adva az új iskolám neve. Lehet ezáltal engem töröltek is a rendszertől?
Annak örülnék, mert mégis jobb mintha most bekéne fizetnem egy éves TB-t..
Mikor adtál jelszót utoljára az ügyfélkapun?
Két évente lejár,újra meg kell újítani.
A Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőn megnéztem, és a 18. születésnapomig voltam jogosult. Azon kívül nem ír mást.
Ezek szerint nem tartozok? Mert 2018-ban lejárt, és nem lett megújítva.
Az a gond, hogy csak ma jelentettem be. Most regisztráltam ügyfélkapu és gyors jelentettem is. Viszont én már kiskorom óta külföldön élek, és mivel már nagykorú vagyok, lehet számolták fel a TB-t.
Szóval azt is el kell intézni, hogy ha van tartozás, azt töröljék.
Most Chat-eltem velük, azt mondták az egészségügyi osztályhoz kell jelentenem, illetve az adóhatóság felé is.
Melyiknek mit is kell akkor? Az előbbinek azt, hogy már nem fizetem és fúggesszék, az utóbbinak meg azt, hogy külföldön élek és ott biztosítva vagyok, így töröljék az összeget? Valami ilyesmi, jól értelmezem?
Az egészségügyi szolgáltatási járulékot (TB) azoknak kell fizetniük, akik belföldinek számítanak és rendelkeznek magyarországi lakcímmel.
Ha a feltételek nem teljesülnek, akkor nem vagy bent a "rendszerben", ezért nincs is mi előíródjon.
A "TB" magától nem szűnik meg, ez "automatikusan" működik, azt csak megszüntetni lehet azzal például, ha valaki végleges szándékkal elhagyja hazánkat, valamint megszűnik, ha valaki meghal.
Alapból, ha valakik munkavállalási célból (és nem végleges szándékkal) hagyják el hazánkat, az egészségbiztosítóhoz ezt be kell jelenteni. Ha ez nem történik meg, akkor egy idő után az EP átadja a "potyautasok" adatait az adóhatóságnak, hogy írják elő a fizetendő járulékot. Előtte az adóhatóság egyeztet az illetővel levélben, hogy van-e valami, ami akadálya a kötelezettség előírásának (például külföldi munkavállalás, GYES ellátást, nyugdíjba vonult stb.). Ha az illető nem reagál, vagy nem igazol semmit, ami által mentesül a járulék alól, akkor automatikusan előírják. Így keletkezik a tartozás, amiről lehet, hogy az illető nem is tud.
Van olyan, hogy valaki "megússza", mert a rendszerben mindig adódhat hiba. Például nem tudnak róla, hogy "potyautas", ezért nem is íródik elő nekik tartozás.
Mivel nyitottál ügyfélkaput, ezért le tudod kérni a magyarországi adó(folyó)számládat. Ha ott látsz 124. adónemen előírt kötelezettséget, akkor már "képben" vagy és foglalkozik Veled az adóhatóság.
Ezt kéne kiderítened...
Módja:
Ügyfélkapun belépve olyat keresel, hogy "eBEV szolgáltatás". Bal kéz felől listázva található általában.
Rákattintva bejön az "Információ" lap, nem foglalkozol vele.
Fenti füleknél "Szolgáltatások"-on belül "Adószámla és pótlékadatok". Azon belül "Adószámla".
Alul "Új lekérdezés".
Mindent hagysz úgy, ahogy a rendszer beírta, és "Lekérdezés indítása".
... indítás után bedobja a kérésed az alsó táblába. Kicsit várni kell (ez lehet akár több perc is), majd kapsz egy olyan értesítést a tábla fölött, jobb kéz felől, hogy "Elkészült eredmények". Arra kattints rá. Utána látod, hogy a pdf. ikon alatta színesre vált. Kattints a színes pdf. ikonra. A rendszer letölti az adófolyószámlád a gépedre.
Azt megnyitva látod az adófolyószámlád. A 124. adónemen tartják nyilván az egészségügyi szolgáltatási járulékokkal kapcsolatos kötelezettségeket és a befizetéseket (TB).
Bal oldalon a kötelezettségeket könyvelik, jobb oldalon a befizetéseket, visszaigényléseket, átvezetéseket.
A kettő különbözete az adónem egyenlege, amely lehet hátralék, túlfizetés, vagy nulla.
Köszi a választ. Megcsináltam ami a #7-es válaszban elhangzott.
Ez jött ki:
Állapot: Feldolgozás sikertelen
Eredmény: Egy piros vonallal áthúzott számítógép, amire ha ráhúzom az egeret, azt írja "hiba okának megtekintése".
Ha rákattintok, meg fent kidob egy error message-t, hogy "Nincs adat".
Akárhányszor csinálom meg, mindig ezt adja ki.
Egyébként megnéztem az orvosi ellátásaim stb, ott írja is, hogy mikortól meddig vagyok rá jogosult. A születésem napjától a 18. születésnapomig. Tehát a születésnapom időpintja fel van tüntetve lejárati időként.
Ez azt jelenti, hogy amikor betöltöttem a 18-at, nem újították meg és megszűnt? Mert a listán csak ez a két dátum van. A kezdeti és a lejárati dátum.
Chateltem valakikkel ügyfélkapun keredztül.
Két linket kaptam. Egyet a Nemzeti egészségbiztosítási alapkezelőhöz (epapir), meg egyet a NAV-hoz. És ezeken elvileg lejelenthetem a dolgokat online.
De akkor most mit is? Melyiknek mit? Találok az oldalon formanyomtatvanyt, vagy csak írok az előbbinek üzenetet, hogy állítsák le a tb-t, a nav-tól meg megkérdezem van-e tartozásom, és ha van akkor szüntessék meg mert igazolni tudom, hogy nappalin tanulok ráadásul be vagyok már más országban biztosítva lassab 6 éve?
Ennyi lenne?
Ha a leírtak alapján nem jött elő "semmi", akkor nincs előírt tartozásod (még) az adóhatóságnál.
Lehet, hogy nem is lesz... :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!