Ha ki lett állitva egy számla de sztornozva lett es helyette uj lett, mindhármat meg kell küldeni az ügyfélnek?
Jogszabály is jol jönne
Áfa 100 ezer feletti
Koszi. Igen ha a rossz szamla nem ment méf ki akkor szerintem sem kell kikuldeni
De a számlakiallito arra hivatkozik hogy miota már a kiállitas pillanatában bemegyminden számla (100ezer afa feletti)a NAV hoz ezért a kiállitonak is szereleltetnie kell mindhármat a bevallásnál es ha az ügyfél nem fogja szerepeltetni mert nem kapta meg, akkor eltér az ő bevallasuk a mienktől.
Szoval nalunk a számla ugy nez ki bevallasban fiktiv szammal
Vevők:
+500.000
-500.000
+500.000
Es ha nem küldjük ki akkor az ugyfel bevallasa
Szállitok:
500.000
Es szerinte ki kéne kuldeni
Van erre valahol jogszabaly hogy nem?
Egy jogszabályban általában az van, hogy mit kell csinálni, nem pedig az, hogy mit nem kell.
Ha az ügyfél szerint ki kell küldeni, akkor mutasson ő rá jogszabályt, ami előírja...
Mindenkinek azt kell bevallani ami a valóság. Nem azt kell nézni kinek mijével egyezik.
A vevő ha kap egy számlát akkor azt bevallja. Amit nem kap azt nem vallja. Ha annyira kíváncsi a nav mitől van eltérés, hát bekéri a számlákat, mást nem tud megállapítani, aki valamit nem kapott azt be se vallhatta.
Szoval előveheti a NAV a kiállìtót ki nem küldött szàmlák miatt, vagy nem?
Erre kéne jogszabaly. Hogy ki kell vagy nem kell kikuldeni a szamlat.
Es ma voltam a NAV nál amugy az SZJA bevallasom intezni, gondoltam ha már ott ülök, rákérdezek az ügyintézőnél a céges számlázásra is, es nem tudja, masik ugyintézőt kerdezzek. Persze amire nem maradtam ott még plusz egy orát várakozni a sorszammal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!