Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Nem a legjobb kategóriában...

Nem a legjobb kategóriában teszem fel kérdésemet, de nem találtam jobbat. Érdekes az eset. A Magyar Posta számlaadásával van egy kis problémám. Miért kapok 2 számlát?

Figyelt kérdés
Példa : Otthon, online módon kiállítom a szállítási dokumentációkat. 2 csomaggal , plusz a kinyomtatott űrlapokkal megyek a postára. Mindkettő úgynevezett MPL futáros csomag, pontosabban MPL Vaterafutáros csomag. A Posta szerződésben van a Vaterával. Aki a Vaterán keresztül veszi igénybe a Posta szolgáltatását az kedvezményt kap a szállításra. Aki nem a Vaterán keresztül veszi igénybe az nem kap rá kedvezményt. Ennyi. Ha az egyik csomag ilyen, a másik olyan akkor a Posta rendszere képtelen egyazon számlára ráírni mindkettőt. Szinte minden nap adok fel így csomagokat és már elegem van abból, hogy dupla mennyiségű számlát sóznak rám. A könyvelőm is a bokámat rugdossa, hogy csinálja már valamit. Vajon a NAV eljárna ilyen esetben ? Mi lehet a megoldás ? A Posta azt mondja , hogy a szabályzat szerint jár el. Gondolom a Posta saját szabályzata szerint, nem pedig a számlaadási szabályzat szerint....

2017. jún. 30. 01:00
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%
Az egyik közvetített szolgáltatást tartalmaz, a másik nem. Nem minden rendszer tudja külön kezelni.
2017. jún. 30. 05:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
83%
Nem gondoltál arra, hogy KÉT naponta EGY félét adj fel egyik nap (Vaterás), másnap fordítva (nem Vaterás) ?
2017. jún. 30. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
87%
Ha nincs probléma, csinálsz. :D
2017. jún. 30. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
Én is csak arra tudok gondolni, amire az első válaszoló. Hogy az egyik közvetített szolgáltatás, a másik nem és ezért külön kell kezelniük és elszámolniuk.
2017. jún. 30. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

2-esnek, sajnos az nem oldható meg, hogy egyik nap ilyen, másnap olyat adjak fel. A rendeléseket nem én szabályozom, hanem a megrendelő.Ahogy át van utalva az összeg akkor megy a posta, hogy mielőbb megkapják.


Az, hogy közvetített szolgáltatás, vagy sem, ebben nem tudnék egyetérteni.

Mindkettőt a postán fizetem ki. Mindkettő MPL csomagszállítás. Mindkettőt ugyanazon online oldalon rendelem meg. Mindkettő esetében szerződése van a postának a Vaterával és voltaképp mindkettő olcsóbb, mintha normál MPL futárt választanám a postán.

Annyi a különbség, hogy a Vatera reklámozza az oldalán a Posta futárszolgálatát , ezért Vaterafutár elnevezéssel ezért a posta egy kedvezőbb díjat számol azoknak akik így szállíttatnak, de van egy még olcsóbb , amikor a Vaterán eladott terméket szeretnéd MPL-el szállíttatni. Voltaképp 3 különböző ára van az MPL futárnak.

Az űrlap amit online ki kell tölteni, azt valószínűleg minden esetben a posta üzemelteti.

De mindez szerintem lényegtelennek kellene lennie. A postán fizetek, ők számláznak. A mai informatikán alapuló világban kizárt, hogy ne lehessen egyetlen számlára ráírni mindent. Hülyén nézne ki ha a pék a kiflit amit maga süt egy külön számlára tenné, míg egy másik számlára írná teszem azt a francia krémest amit egy cukrászdától rendel és választékbővítés címén a pék is forgalmaz. Leginkább egy szoftverfeljesztői bakinak gondolnám az egészet.

2017. jún. 30. 19:23
 6/13 A kérdező kommentje:
Kíváncsi lennék, hogy mit csinálna a posta, ha leállna az informatikája és kézi számlákat kellene előállítaniuk. Nem tenné külön számlára, mivel a számlatömb nem dumál vissza, hogy nem lehet a két csomagot azonos vevőkosárba tenni.
2017. jún. 30. 19:28
 7/13 anonim ***** válasza:
100%
tök mindegy, hogy te mit gondolsz, ha az egyik csomagod ilyen, a másik olyan, akkor telesen jogos, amit csinálnak. AZ egyik a saját szolgáltatásuk, a másikat pedig a vatera nevében ők végzik el. Ennyi.
2017. jún. 30. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

7-esnek.

Nem érted a dolgot.


Mindegyik a Posta szolgáltatása. A Vatera nem postáz. Ugyanott fizeted, ugyanaz a kocsi viszi a csomagot , ugyanolyan a dokumentáció.


1 - Normál MPL . (vagy a postán töltik ki a dokumentációt , vagy online felületen Te magad töltöd ki. Bárki használhatja : Pl 2000 Ft)


2 - Normál MPL , (csak online felületen töltheted ki , Vaterafutár fantázia névvel, bárki használhatja : pl: 1500 Ft )


3 - Normál MPL , (csak online felületen töltheted ki , Vaterafutár fantázia névvel , de csak az használhatja aki regisztrált Vaterás Ügyfél ) Pl : 1000 Ft )


A posta arra hivatkozik, hogy más a vevőkódja a különböző küldeményeknek, de a vevőkód tök azonos, hisz mindkét esetben az általuk korábban kinyomtatott vonalkóddal azonosítanak be és állítják ki a számlát.

2017. jún. 30. 22:57
 9/13 A kérdező kommentje:
Az még kimaradt, hogy a Posta közli a vállalási feltételeiben, hogy a vaterafutáros szolgáltatásuk ugyanazon elvek alapján történik, mint a "normál" MPL szállítás, csak nem vállalnak rá 1 napos időgaranciát.
2017. jún. 30. 23:03
 10/13 anonim ***** válasza:
Áruld el, miért kérdezel, ha te mindenkinél okosabb vagy?
2017. júl. 1. 05:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!