Virtuális (kézzel nem fogható) eladás esetén milyen módon kell eljárni? (Adózás stb. )
Kell adózni, hiszen értékesítésről van szó, és pénzt kapsz érte cserébe.
Akkor is kell adózni, ha szolgáltatást végzel (pl. takarítás), és még kevésbé van kézzel fogható bizonyítéka, mint az átküldött fájlok.
Nem vagyok jártas az ilyen dolgokban.
Ezt pontosan hogy zajlik?
Mit kell tennem ,ha lezajlik az eladás?
"Mit kell tennem ,ha lezajlik az eladás?"
Számlát adni róla. Mivel üzletszerű tevékenységnek minősül, vállalkozói vagy valamilyen cégforma kell hozzá. (Esetleg adószámos magánszemély is elég lehet, de ezt hozzáértőtől kell megkérdezni.)
Üzletszerű tevékenységet végzel, tehát vagy valamilyen vállalkozási formában (cég, egyéni vállalkozás), vagy adószámos magánszemélyként végezheted, másként nem.
Ezt még csak "egyéb" tevékenységből szerzett jövedelemnek sem lehet minősíteni adójogi szempontból.
Céghez, vállalkozáshoz könyvelőt kénytelen vagy keresni, míg adószámos magánszemély a NAV által képzett adószám birtokában lehetsz. Ennek adójogi, járulék, nyilvántartás vezetési kötelezettségéről szintén könyvelő tud felvilágosítani.
"Az interneten eladáshoz nem kell végzettség, és adózni sem kell."
Szerintem nézz utána jobban, mielőtt egy NAV-ellenőrzéskor mondják meg, hogy miért kellett volna.
Üzletszerű tevékenységnél minden esetben kell adózni, használt értékcikkeknél bizonyos összeghatár alatt nem, de utóbbi esetet elég "rugalmasan" kezeli az adóhatóság (értsd: azt állapítanak meg, amit akarnak kb. - sok per és visszaélés volt már).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!