Magánszemélyként albérlet után adózni?
Kedves fórumozók!
Szeretném bérbe adni egyik lakásom, és szeretnék érdeklődni az adózás menetéről. Magánszemélyként ha jól tudom 16% adókulcsról beszélünk, igazam van?
És mit kell nekem tennem, hogy törvényesen járjak el? Minden hónapban, ha megkapom a bérleti díjat, annak a 16%-át befizetem a NAV-nak, igaz? Ennek menete pedig a NAV oldalán oldalán pontosan hol történik?
És ezen kívül még annyi dolgom lesz, hogy a következő évi adóbevallásomban szerepeljen bevételként ez az összeg.
Ha kihagytam valamit kérlek egészítsétek ki.
Még egy valami: minden hónapban számlát kell kiállítanom a bérlő részére. Ennek van valami feltétele, vagy csak egyszerűen egy megfelelő formátumú papírt átadok neki az aláírásommal. Vagy szükséges valamilyen hitelesítő pecsét is?
ÜDV.
Nem kell havonta befizetned a 16%-ot és adószám sem kötelező már, de jó ha van, mert más tevékenységhez is használhatod mellette. Emellett számlatömböt is csak NAVos igazolással kapsz a nyomtatványboltban, vagy számlázó programot, ha inkább ilyenre lenne igényed. De azt be is kell jelenteni a NAV felé a megfelelő nyomtatványon.
Adózásról egy kis összefogaló a napokból:
http://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__adozas-kon..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!