Szolgáltatásért nem kaptam számlát. A szolgáltatót most ellenőrzi a NAV. Én bajba kerülhetek?
A - nagyértékű - szolgáltatás több részből állt, a fizetés után egy nappal kaptam meg az összeg egy része után a számlát, a többiről kb. 60%-ban biztos vagyok, hogy nem kaptam (már elég rég történt, lehet, hogy csak elvesztettem).
A NAV-tól kaptam levelet, amiben kérdésekre kell válaszolnom a szolgáltatóval kapcsolatosan. A szolgáltatót adóellenőrzik, nem engem.
A NAV-nak tudnia kell, hogy a számla ki lett-e állítva vagy sem, hiszen több példányban készül a számla.
Engem megbírságolhatnak emiatt?
nem bírságolnak és nem is ellened irányul...az adóellenőrnek kell infó és azt te szolgáltatod, szóval kvázi segítesz neki, tehát amíg nem kezdesz el hazudozni (és papírokat, történeteket gyártani) addig nem is akar többet tőled
a számlakibocsátási kötelezettség a szolgáltatás nyújtóját terheli, meg nem is rád van lehúzva a megbízó, szóval - első körben biztosan - nem érdekled a navot, csak kell az infó nekik
de ha pontosítod a kérdést, akkor ki is találhatjuk közösen, hogy mit akarnak ténylegesen :)
Tulajdonképpen azt kérik a levélben, hogy válaszoljak egy tucat kérdésre. Az egyik kérdés az, hogy minden esetben kaptam-e számlát a szolgáltatások során.
Az jó válasz, hogy nem emlékszem, hogy kaptam-e számlát a maradék összegről, mert nem találom? Nagyjából ez a helyzet, azt meg nem akarom mondani, hogy szerintem nem kaptam, de nem is érdekelt, hogy kapok-e.
Másrészt, rámhúzhatják-e azt, hogy direkt nem kértem számlát, hogy "okosba" megoldjuk, nehogy aztán 25%-kal többet kérjen (akkor még csak 25% volt az áfa)? NEM így történt, csak az érdekel, hogy valahogyan engem is bírságolhatnak-e, amiért "engedtem", hogy adót csaljon vagy hasonló, vagy bűnrészes vagyok, vagy ilyesmi.
Köszi az eddigi válaszokat!
Eddig ezt írtam, máshogy megfogalmazva:
Nem találtam több számlát és nem emlékszem arra, hogy kaptam-e további számlákat vagy sem.
Ez így jó, nem? Igazából ezt érzem az igazsághoz legközelebbinek.
Köszi minden választ, így már tisztább, hogy ők mit akarnak tőlem!
Nem is tervezem azt mondani, hogy kaptam számlát, csak azt, hogy "nem emlékszem, hogy kaptam-e vagy sem; a szolgáltatás egy részéről van csak számlám" - igazából ezt érzem a legigazabbnak.
Szóval a fent említettet tervezem írni, de tegyük fel, hogy ha azt írnám, hogy nem kaptam számlát (ami már csak azért sem akarok írni, mert tényleg lehet, hogy én hagytam el valahol, csak nem olyan esélyes) - akkor sem lehetne bajom?
Köszi, és bocsi az akadékoskodásért :)
"rámhúzhatják-e azt, hogy direkt nem kértem számlát, hogy "okosba" megoldjuk"
Számlát nem kérni kell! Az automatikusan jár. Ez nem olyan, hogy ha akarom (ha kérnek) adok, ha nem akkor nem. Azt mindig kellene kapni. A vállalkozó (vállalkozás) elvégezte a szolgáltatást automatikusan számlát kell készítenie róla. Azt hogy utána mit csinál az ügyfél a számlával már nem az ő dolga.
A Nav a vállalkozót ellenőrzi,rád annyiban kiváncsiak,hogy egyáltalán kapcsolatban álltál-e a vállalkozóval.Manapság gyakoriak az áfa-csaláshoz szükséges fiktív számlázások,mikor is el nem végzett munkákat számláznak le,aztán ennek áfáját igénylik vissza.
Ezért azt mondd,hogy mindig kaptál számlát ettől az embertől az elvégzett munka után,másra nem emlékszel ,de ezt biztosan tudod....kész,nem kell ragozni tovább.Téged bírságolni biztosan nem fognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!