Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Későn kaptam meg az igazolást...

Későn kaptam meg az igazolást a Gyes-ről. Kell küldenem pótlapot az adóbevalláshoz?

Figyelt kérdés
Miután elküldtem több, mint egy hete az adóbevallásomat, megérkezett az említett igazolás! Ha kell küldenem pótlapot, melyik az?
2011. márc. 18. 16:49
 1/1 anonim ***** válasza:

A GYES adóterhet nem vviselő járandóság, ezért a bevallása nem fogja érinteni az adóalapot és az adókötelezettséget sem. igy adózói javitással helyre rakható.

A 1053-as kitöltésiből..


11. A bevallás adózói javítása (helyesbítése)

Adózói javítás (helyesbítés): hibás bevallás esetén adózói javításnak akkor

van helye, ha az állami adóhatóság a benyújtott bevallást elfogadta, és

annak módosítása összességében nem eredményezi az adóalap, illetve az

adó változását.16

Adózói javításról (helyesbítésről) akkor van szó, amikor Ön utóbb észlelte,

hogy az állami adóhatóság által elfogadott bevallása bármely adat tekintetében

téves, vagy valamely adat az elfogadott bevallásból kimaradt, azaz a bevallás

nem teljes körű, vagy a vonatkozó bevallás időszaka helytelen volt.

Abban az esetben, ha a bevallás benyújtása adózói javítás (helyesbítés) miatt

történik, akkor az adózói javítással (helyesbítéssel) érintett bevallás típusa

mezőbe írja be az Ön által javítani (helyesbíteni) kívánt bevallás típusát (1053,

1053E vagy 10M29)! A csökkentett adattartalmú 1053-as bevallás

kötelezettségeinek helyesbítésére is a 1053-as bevallás benyújtásával tehet

eleget. Kérjük, ebben az esetben ne töltse ki a hibásnak minősített bevallás

vonalkódját, valamint az önellenőrzéssel érintett bevallás típusa mezőket!

Ilyen adózói javítás (helyesbítés) lehet pl.: valamelyik természetes azonosító

adat vagy az adóazonosító jel javítása.

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által elfogadott bevallás után, ugyanarra az

időszakra csak adózói javításként (helyesbítésként) vagy önellenőrzésként

nyújtható be ismételten a bevallás. Abban az esetben, ha az állami adóhatóság

15 Art. 172. § (10) bekezdés

16 Art. 34. § (7) bekezdés

15

a bevallás elfogadása előtt a bevallást elektronikus teljesítés esetén javításra adja

vissza, úgy utólag beírni elmaradt adatokat nem lehet, csak az állami adóhatóság

által jelzett hibák javíthatók!

Az adózói javítás (helyesbítés) lényege a teljes adatcsere. Amennyiben a

magánszemély jövedelem-, járulék adatainak valamelyikét kell javítania (a

1053-as bevallás lapjainak – kivéve az EGYSZA lap és 16-01-es lap – valamely

sora), akkor az adózói javítással (helyesbítéssel) nem érintett adatokat is

ismételten közölni kell, vagyis nem csak az adózói javítással (helyesbítéssel)

érintett adatokat kell feltüntetni. Az adózói javítás (helyesbítés) során az adózói

javítással (helyesbítéssel) érintett bevallási időszak (az eredeti 1053-as

bevallásban szereplő) valamennyi részletező lapját ismételten be kell nyújtania.

Fontos! Amennyiben az adózói javítás (helyesbítés) kötelezettség változást

eredményezne, azaz az adóalap, adó összege változna az adózói javítással,

úgy a 1053-as bevallás tekintetében önellenőrzést kell végezni (a 16-01-es

lapon). Ebben az esetben az önellenőrzéssel érintett bevallás típusát jelölje

a főlapon, az erre szolgáló helyen.

Adózó által nem javítható (helyesbíthető) adatok

A bevallás azon adatai, amelyek az Ön olyan nyilatkozatait tartalmazzák,

melyek kitöltése az Ön döntésétől függ, utóbb adózói javítás címén nem

korrigálhatók. Így például, ha az adózási mód választásakor az átalányadó

szerinti adózást jelölte meg, akkor ezt a döntését utóbb nem változtathatja meg.

Nem helyesbíthető utólag az 1+1%-os rendelkezés (EGYSZA lap) az önkéntes

pénztári és/vagy NYESZ-R rendelkezés (1053-02 lap)!

Tájékoztatjuk, hogy az adóügyek elektronikus intézésének szabályairól

szóló 34/2007. (XII. 29.) PM rendelet 17/A §. (2) bekezdés c ) pontja

értelmében Ön jogosult a papír alapon benyújtott bevallása esetén annak a

NAV Ügyintéző Contact Center útján történő javítására telefonon is,

amennyiben az nem igényel személyes jelenlétet és rendelkezik a rendszer

használatához szükséges ügyfél-azonosító számmal. A NAV Ügyintéző

Contact Centere a 40/20-21-22-es telefonszámon, munkanapokon 8:30-tól

16 óráig, valamint péntekenként 8:30-tól 13:30-ig hívható.

2011. márc. 18. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!