Mit kell tenni? ( nav)
Egyszerű a teendő.
Be kell fizetni a tartozást.
Ügyfélkapu, egyenleg megtekint, összeg átutal.
Majd pár nap múlva ügyfélkapun egyenleg újra megtekint, hogy minden rendben van-e.
A külföldi biztosítás keletkezését követő 15 napon belül ki kellett volna jelentkezni Mo-n a járulék fizetése alól.
Ezt a NEAK-hoz benyújtott NEU.70 nyomtatvány kitöltésével kellett volna megtenni.
Jelenleg amit tehetsz:
A kormányhivatalban elkezded intézni a kijelentkezést, valamilyen irattal (munkaszerződés, bérjegyzék stb., biztosítási kártya stb.) igazolod, hogy valóban kint áll fenn biztosításod. A kormányhivatal megfelelő osztálya elindítja külföldre a megkeresést, hogy igazolja le a kinti biztosító, hogy mettől meddig (még mindig fennáll) állt fenn a biztosításod külföldön.
Ha ezt meglépted, írsz a NAV-nak egy kérelmet, amelyben kéred, hogy amíg a kormányhivatal nem ér az ügy végére, szíveskedjenek a végrehajtási eljárást felfüggeszteni, mivel az előírt kötelezettség visszamenőleges törlése várható. Mellékeled hozzá a kormányhivatalhoz benyújtott és általuk átvett iratokat is. Aztán várod, hogy írásban értesítsenek arról, hogy felfüggesztették-e a végrehajtási eljárást, vagy sem. Végzést fognak róla hozni.
De azt is megteheted, hogy inkább kifizeted a tartozást, majd ha igazolja a külföldi állam a kinti biztosításodat és visszamenőleg törlik a tartozást arra az időszakra, akkor a befizetésed által túlfizetésként jelentkező összeget visszaigényled majd a NAV-tól.
Ez most egy türelemjáték a részedről...
"egyszerre csak egy helyen lehet fizetni"
Nem. Ha a két állam között van kettős adózást kizáró egyezmény, akkor NRM KELL két államban fizetned ugyanazért, a két állam közötti megállapodás erre terjed ki. Nem ugyanazt jelenti, hogy "nem kell", vagy "nem lehet".
Továbbá, ha a két állam között nincs erre vonatkozó egyezmény, akkor bizony két államban is fizetni kell ugyanazért. Uniós országok között van ilyen egyezmény, azért nem kell fizetni, ha Németországról beszélünk.
"se telefonomz, se emailba nem érjük el őket..."
A telefonos ügyfélszolgálat behalt, szerintem napok óta van róla tájékoztatás a NAV honlapján.
A NAV e-mailben nem tartja a kapcsolatot az adózókkal, mivel az e-mail által az adózó nem beazonosítható. Kizárólag postai úton (bejelentett lakcím, bejelentett levelezési cím), személyesen, vagy ügyfélkapun keresztül tartja a kapcsolatot. Továbbá telefonon, ha beregisztráltál a telefonos tájékoztató rendszerükbe.
Minden más esetben csak általános tájékoztatást adhatnak, tekintettel az adótitokra vonatkozó szabályokra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!