Mit csináljak, ez olyan kellemetlen?
Könyvelő vagyok, csak gyesen.
A vállalkozasom szünetel.
De van pár ismerős, akinek az adóbevallását tovabbra is megcsinálom.
Van egy nő, már mikor könyveltem neki is csúszott a fizetéssel sokszor. Én bolond, ennek elnére bevállaltam a bevallását idén.
Megállapodtunk x összegben. Múlt hétfőn le is adtam neki 2 bevallást. Megígérte pénteken utal. Azóta holnap ismét péntek, de pénz sehol.
Számla nélkül, messengeres megbeszélés alapján kapom, illetve kapnám tőle.
Nem utalt. Most írjak rá, hogy te figyi, mikor kapom meg?!
Ez olyan kellemetlen.
Oké, nem egy hatalmas összeg, de gyes mellett bőven lenne helye.
"Most írjak rá, hogy te figyi, mikor kapom meg?! Ez olyan kellemetlen."
Ez legyen annak kellemetlen, aki megígéri, hogy fizet, majd megpróbálja elsunnyogni. Megállapodtatok valamiben előre, nem lehet neki újdonság, hogy pénzt kérsz a munkáért.
Nehogy már még te érezd magad rosszul azért, mert nem hagyod kihasználni magad.
Sajnálom, hogy kellemetlen helyzetbe kerültél. Az, hogy a kliensed nem tartotta be a megállapodást, nemcsak rosszindulatú lehet, hanem lehet, hogy egyszerűen csak elfelejtette, vagy valamilyen más probléma áll fenn, ami miatt késik a fizetés.
Először is, azt javaslom, hogy nyugodtan és udvariasan kérdezd meg tőle, hogy mi a helyzet a fizetéssel. Ez lehet egy rövid, udvarias üzenet, amely megemlíti, hogy nem kapta meg a fizetést, amelyet korábban megbeszéltek, és érdeklődik, hogy mikor lehet rá számítani. Ez a megközelítés segíthet abban, hogy kiderüljön, hogy mi a helyzet, és hogy miért késik a fizetés.
Ha az ügyfél továbbra sem fizet, akkor szóban és írásban is emlékeztetheted őt a fizetési határidőre, és akár kérheted is azonnali fizetést. Emellett felajánlhatod, hogy az adóbevallást csak akkor nyújtod be, ha a fizetés megérkezik.
Fontos, hogy tartsd magadat az ügyfeleidkel szembeni megállapodásokhoz és határidőkhöz, de közben ne hagyják magadat kihasználni. Ha az ügyfél továbbra sem fizet, akkor sajnos lehet, hogy le kell mondania az üzleti kapcsolatot vele.
Ezenkívül, a jövőben azt javaslom, hogy pontosabb szerződésekkel és határidőkkel dolgozz, hogy elkerüld a hasonló kellemetlen helyzeteket a jövőben. Érdemes előre tisztázni a fizetés módját és határidejét, és írásban rögzíteni az összes megállapodást, hogy mindkét félnek tiszta legyen a helyzet.
Nem tudom, de ha már te érzed magadat kellemetlenül miatta, akkor inkább hagyd a fenébe! Persze, ha tudod nélkülözni az adott pénzt havonta.
Inkább hívd fel, és megmondod, hogy a tartozás kifizetése után viheti a már lekönyvelt anyagát ahova akarja, te nem foglalkozol vele. Ha meg ígérget, akkor pedig meg kell állapodni vele, hogy innentől fizessen előre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!