Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Pénztárosok! Akik régebben,...

Pénztárosok! Akik régebben, vagy jelenleg kasszáztak, érdekelne a véleményetek, milyennek találjátok a munkátokat? Milyen előnyei, hátrányai vannak, szívesen csináljátok-e? Voltak-e kellemetlen tapasztalataitok? Kérem csak pénztárosok írjanak!

Figyelt kérdés
Pár hónapot kasszáztam, voltak könnyebb, nehezebb időszakok. A kollégák és a főnök egytől-egyig nagyon rendesek és segítőkészek voltak. A fizetés nem volt hűde magas, de nem számítottam többre sem, kb meg voltam elégedve vele. Első pár nap elmagyarázták a dolgokat, még nem ültettek be kasszába, hanem a kollégák elmagyarázták a dolgokat. Elején sokat hibáztam, de nem csesztek le soha, türelmesek voltak, segítettek. Nagyon sokmindenre oda kell figyelni, legtöbb ember szerint könnyű munka, pedig nagyon sokmindenre oda kell figyelni, 8 órán keresztül figyelni a pénzre, ami nem kis felelősség, egyfolytában koncentrálni, nem elütni semmit, jól adni vissza, figyelni, hogy ne legyen hiányom, stb... Hiába gondolják sokan, hogy mennyire egyszerű, nem az... Utóbbi időben kisebb bosszúságok értek, ami a hónapok alatt felgyülemlett, emiatt váltottam. Péksüteményből van vagy ezer fajta, aminek külön van kódja és ki kell keresni, jobb esetben tudja a vásárló, rosszabb esetben nekem kell kikeresni, mi lehet a neve, kissé kellemetlen, amikor már 1 perce ott nézegetem a papírt és nem találom rajta a sütit és a kódját, szerencsétlen vásárló meg már 2 perce ott áll... Nincs megállás, mert általában mindig van vásárló, nem nyújtózhatok egy jót, mert jön a következő vevő. 8 óránál van fél óra szünet, és ki lehet kéreckedni pl wc-re is. Pár terméknél, főleg húsoknál a szkenner nem vitte a termék kódját, és nekem kellett bepötyögni, ami picit idegesítő volt, mert minek van szkenner, ha vannak termékek, amelyeket nem tud leolvasni?- szerencsére elég kevés ilyen szitu volt. Nézik a hatékonyságot is, hogy milyen gyorsan húzom le a terméket, ezzel úgy nem volt gond. Udvariasnak kell lenni mindenkivel, azzal is, akit legszívesebben elküldenék melegebb éghajlatra. Szerencsére 100 vásárlóból 99 normális volt, tehát elég kevés volt aki bunkóskodott, beszólt volna. Érdemes mindig aprót kérni a vásárlótól, hogy ne fogyjak ki a kis címletekből- sajnos többször előfordult olyan-inkább az elején még- hogy kifogytam a váltópénzből, és ott kezdtek el veszekedni velem, hogy 5000-et miért 100 forintosokkal fizetek, meg hogy nem tudok számolni, meg hogy ezt most komolyan gondolom-e. Én hiába mondtam, hogy kifogytam a váltóból, nem hatotta meg őket. Bezzeg ők... Nem egyszer volt olyan, hogy a vásárlók ezt velem játszották el, és 5000-et 100-asokkal fizettek, vagy 200 Ft-os helyett pl 10-eseket meg 20-asokat adtak. Meg a kedvencem, amikor ilyen 3-4 ezer valamennyi forintokat fizetnek, és odarakják elém a 20 ezrest, én meg válogassam ki külön-külön a visszajárót. Kicsit lehetnének ilyenkor tekintettel a kasszásra, a kasszás az NEM pénzváltó automata. Többször előfordult, hogy valamit rosszul ütöttem be, ilyenkor azt a terméket törlöm, de ha legvégén, összegzésnél derül ki, hogy rosszat ütöttem be, sztornózás és előlről kell kezdeni az egészet. Akciós termékeknél figyelni kell, hogy az akciós kódot vigye be a gép, ne a másikat- sajnos ilyen is elég sokszor előfordult. Egyik alkalommal pl a gép rossz zöldségkódot ütött be, és ilyen 90 ezer forintok jöttek ki, a végén meg százvalahányezer. Nem győztem elnézést kérni, de nem értem, hogy miért tesznek rá eleve rossz kódot, ami miatt ilyen magas összeget hozott ki... Sok vásárló a kasszánál döbben rá, hogy jajj, elfelejtette lemérni a gyümölcsöt, és visszarohan. Figyelni kell azokra is, akik becsapnak, mert bizony azt hallottam, jópáran próbálkoznak ezzel, pl más kódot tesznek pl egy lemért gyümölcsre. Hiába egy árúak a termékek, ha más fajta, külön kell beütni. Be van kapcsolva a klíma, elég hideg volt a kasszában. Aztán a bunkó vásárlók, egyik alkalommal az egyik azzal vádolt, hogy be akarom csapni, csak mert a szkenner véletlenül rossz kódot vitt be. Meg hogy lassú vagyok, ki fognak rúgni.. Figyelni kell arra is, hogy ne legyen hiányod, igaz, nem vonják le a fizuból, de ha 6 nagyobb hiány összegyűlik, lapát. Nekem 4 ilyen volt. Erre nagyon kell figyelni, mert volt többször több ezres hiányom ,10 ezer is volt, és nem tudtam elképzelni, hogy gyűlt össze. Aztán fizetésnél külön kell figyelni arra, ha valaki utalvánnyal fizet, azt külön kell beütni. Észben kell tartani az ilyen-olyan akciókat, kuponokat, amiket osztogatni kell. Van amikor nem működik a bankkártya valakinek. Vagy amikor pl felét készpénzben, felét kártyával fizet. Ezzel együtt el kell viselni a kedves és szimpatikus vásárlókat, akik ott háborognak, hogy ezt meg azt az akciót nem vontam le, meg ez a termék olcsóbb volt stb..., (többször volt ilyen eset) és leáll velem veszekedni és feltartja a sort, pedig a Vevőszolgálat erre lett kitalálva, hogy az ilyen eseteket rendezzék. Sokadig ilyennél már hangosan káromkodtam olyan ideges voltam. Vagy amikor: "mindig magát látom a kasszában amikor vásárolok"- basszus akkor állj odébb másik kasszába... Kétszer volt, amikor figyelmetlenségből rosszul adtam vissza, egyiknél rovancsot csináltunk, mire a válasza: "neki erre nincs ideje ". És ott veszekedett velem, meg hogy ha a főnököm lenne, akkor ezért kirúgott volna, én persze megvédtem magam, elküldtem szépen melegebb éghajlatra. Azon az esetnél nagyon felhúztam magam. Hibáztam, de amilyen stílusban beszélt velem senki sem viselné el. Mondtam lehet utánam csinálni, kasszázzon 8 órában ha jobban tudja és meglátjuk hogy bírja.. A gyerekricsaj, ordibálás sem éppen kellemes. Csúcsidőszakban- hétvége, munka után többen vannak. A műszakok változóak, van hogy délelőtt, máskor mondjuk délutántól zárásig. Nem kellemes 21-kor hazamenni... Hetente változik a beosztás, tehát nincs fix munkaidő, a szervezet nem áll rá egy fix időbeosztásra. A fix 2 szabadnap megvan, de ez lehet úgyis hogy pl kedd, péntek. Szabad hétvége 1 hónapban 1-szer van. Munkatársak, főnökök tehát maximálisan kedves, korrektek voltak, a munkát éreztem megterhelőnek, illetve a bunkó vásárlók megnyilvánulásait nem tudtam hova tenni. Úgy döntöttem eljövök. Jól döntöttem, a leírtak alapján ? Volt, aki szintén otthagyta a kasszázást ? Miért ? Pozitív és negatív vélemények is egyaránt érdekelnek.

2019. nov. 9. 00:27
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Annyit elfelejtettem még írni, hogy elég monoton munka. És sokat kell egy helyben ülni, illetve emelgetni dolgokat. Lelkiismeretes munka nagyon, mert mindig attól féltem, hogy ne üssek el semmit, mert senkit sem akarok megkárosítani, mert fordított esetben ha én lennék a vevő én sem szeretném ezt. Mondják, nagy a szegénység itthon, viszont köpni-nyelni nem tudtam, egyesek milyen sokmindent vettek, toronyórát lánccal.. Ezek voltak a "10 perces vevők", mert olyan sokáig tartott, míg lehúztam az összes terméket. Monoton munka, és mindig happynek kell lenni, na ez nekem nem ment. Amikor már káromkodtam a sok idegesítő ember miatt, és látszott hogy tök fáradt, meg szomorú vagyok, holott vigyorognom kellett volna. És sok ember számára a pénztáros csak egy bokszzsák, ha valami nem jött be neki az életben, piszkálják a munkahelyén, családi problémák stb.. akkor a pénztároson vezetik ezt le, hiszen ő van kéznél. Na én meg ezt nem hagyom, hogy minden jöttment rajtam töltse ki a napi frusztrációját (tisztelet a kivételnek). Még ünnepek előtt jöttem el, amikor dömping van, sokkal több emberrel, több idegességgel, nem hiszem hogy bírtam volna
2019. nov. 9. 01:10
 2/12 anonim ***** válasza:
52%
Uncsizol?
2019. nov. 9. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Szerettem, hogy sokszor még be se ültem a kasszába, rögtön kérdezték jöhetnek-e. Egy zombihadsereghez tudnám őket hasonlítani, csak jönnek és jönnek. Általában munka után jönnek az emberek vásárolni, amikor már mindenki fáradt, menne haza gyorsan. Mindenki hamar le akarja tudni. Vélhetően karácsonykor a helyzet sokkal rosszabb, na ezt nem vártam meg. Egy átlagos nap nincs sok idegesítő dolog, de azért 1 hónap alatt már kezdenek zavarni ezek a dolgok. Egy idő után nyomasztó a sok ember, még úgyis, hogy túlnyomó többségük rendes/normális. Nagyon nagy a felelősség, az emberek nagyon kényesek a pénzre, és a pénzzel kapcsolatos dolgokra. Elég egy apró hiba, véletlen elütés, és rögtön oroszlán módjára ugranak, és nem veszik tudomásul, hogy a pénztáros is emberből van, aki tévedhet. Nekik lehet rossz napjuk, de a kasszásnak sose.
2019. nov. 9. 16:29
 4/12 anonim ***** válasza:
67%
Ok, igyál egy sört
2019. nov. 9. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:
Nem tudom, most már inkább úgy vagyok, hogy engem szolgáljanak ki, ne én szolgáljak ki milliónyi embert
2019. nov. 9. 20:53
 6/12 anonim ***** válasza:
64%
Jót beszélgettünk, szia
2019. nov. 10. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
52%

Pár év és automata kassza lesz mindenhol, meg a bevásárlóközpontok is átalakulnak. Szóval nem kell sokat kibírod.


Ha nem vagy hajlandó tanulni, akkor mindig is te fogsz kiszolgálni másokat. (akik hajlandóak voltak tanulni)

2019. nov. 10. 18:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim válasza:
39%

Egy zombihadsereghez tudnám őket hasonlítani, csak jönnek és jönnek.

????????????????????????????

Mi a fenet csinalnanak a vasarlok ?

Ne fizessenek ?

Ne egyenek ?

Jojjenek munkaido alatt ?

Neked nem igen akarodzik a munka,pedig nem komplikalt mesterseg a "kasszazas".

Mi lenne ha "postas" lennel ?

Bla bla

Mennyi cim!

Hany postalada !

Hany utca !

Csomaggal fel kell menni a lakasig!

Es a zombik csak irnak, irnak....

Mi lenne ha orvos lennel... gondold el mennyi mindenre kellene figyelned...

Halistennek egy rossz penztarossal kevesebb lett...

Mondja az elottem felszolalo : tanulni kellett volna... hat..aki lusta , az lusta

S suliban a tanarok voltak a rosszak , otthon a szuleid zavartak a nyujtozkodasban stb

2019. nov. 13. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:
Igen, beláttam, hogy nem nekem való ez a munka, váltottam, mert van önkritikám. Abban viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy könnyű munka lenne. Persze külsős ember gondolja, hogy jajj milyen könnyű munka, amikor megveszi a napi párizsiját. Erre csak annyit tudok mondani, hogy ha valóban könnyűnek gondolják, próbálják ki, napi 8 órában, kasszázni, és lehet, hogy a fele sem bírná.... 8 órában pénzügyekkel foglalkozni, ami a legkényesebb dolog a világon, képben lenni egyfolytában, és 0 azaz 0 hibát elkövetni nagyon nehéz. Erre pedig csak rátesz még egy lapáttal a vásárló, aki a hibázást egyből szóvá teszi. A baj nem is ott kezdődik, hogy reklamál a vevő, hanem hogy az átlagember lenézi a pénztárost és konkrétan nem veszi emberszámba. És amíg dolgozó robotként, és nem EMBERKÉNT tekintenek rájuk, a helyzet semmit sem fog változni.
2019. nov. 13. 10:56
 10/12 A kérdező kommentje:
És a kérdés alatt már leírtam hosszasan, mennyi buktatója van ennek a munkának, hagy ne ismételjem magam...
2019. nov. 13. 11:00
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!