Ha a vállalkozó jótékonyságból a saját cége termékének kuponját ajánlja fel, hogy azt nála költsék el, azt le lehet írni az adóból?
Konkrétan "leírni" nem.
Mindegyik kuponnak legyen valamilyen azonosítókódja és ezek szerint legyenek felvíve mínuszos értékkel, "kedvezmény/kupon" kategóriába, mint termékek, így mikor felhasználják, fel tudod vezetni a számlára.
Meg lehet oldani sokkal kevésbé körülményesen is, de ha "adóoptimalizálás" (hogy szépen fogalmazzunk) arra a kuponosztás nem igazán megfelelő. Egy esetleges ellenőrzésnél neked kell tudnod bizonyítani, hogy konkrétan az adott kupon lett felhasználva, konkrétan az adott vásárlásnál.
A "hova került" résznél gondolom arra gondolsz, hogy a kupon hova/kinek lett odaadva.
Nem, az még nem elegendő.
Kuponok legyártása és szétosztása még nem kiadás/bevétel-csökkentő.
Ha az lenne, akkor minden cég 100Ft-os (ergo semmit nem érő, valószínűleg soha felhasználásra nem kerülő) kuponokat gyártana, majd szétosztaná 10ezer helyre, aztán 10milliót leírna.
Egy kupon, adózás szempontjából csak és kizárólag akkor válik figyelembe vehetővé, mikor az visszafelé, felhasználásra kerül.
Nem azt kell tudni bizonyítani, hogy valóban kiosztottad ezeket a kuponokat és hova. Az egy semmi.
Azt kell tudni bizonyítani, hogy konkrétan mely kuponok, konkrétan melyik vásárlásnál lettek fel is használva.
Tulajdonképpen csak pár lehetséges verzió van kuponozási módszerre, az alapján hogy a te szolgáltatásod/üzleted személyes megjelenést igényel-e avagy sem, vonalkód olvasózol-e avagy sem, illetve a kuponok egyediek vagy mindig ugyanaz a kód, valamint a kupon maga elektronikus vagy fizikai.
Ami nagyon fontos, hogy a kuponokat (ha mindegyik egyedi azonosítós, akkor azonosítónként 1 tétel, ha tömegesen ugyanaz, akkor adott mennyiséget) a KIBOCSÁTÁSKOR fel kell vinned a raktárkészletbe!
1. Személyes megjelenés kell és a kuponok mind egyedi azonosítóval/vonalkóddal vannak ellátva:
---Ebben az esetben a kuponokat vagy vonalkód, vagy az egyedi azonosító alapján lesz egyértelmű, hogy felhasználásra került. A fizikai kuponokat meg is kell tartanod és valahogyan (pl. dátumbélyegzővel és pecséttel), illetve hozzátűznöd a saját számlapéldányodhoz, tisztázva hogy már fel lett használva, nem adható ki újra.
2. Személyes megjelenés kell, de a kuponok mind ugyanolyanok:
---Ez lehet szórólap, vagy kiküldött email köteg például, ahol mindegyiken ugyanaz a karaktersor szerepel. Itt mennyiség alapján kell követned, hogy mennyi is lett valójában kiadva, vagy pedig a vásárlótól kell elkérned valami egyedi azonosítót. A szórólapokat értelemszerűen be kell venned fizikálisan is és megtartanod.
3. Nem szükséges személyes megjelenés, a kuponok egyediek:
---Itt ha nyomtatott kuponok voltak, az azonosítót úgyis meg kell adni a szolgáltatás megrendelésekor, ha pedig email marketing volt akkor is adott lesz a felhasználtságuk.
4. Nem szükséges személyes megjelenést, minden kupon ugyanolyan:
---Itt darabszámra kell korlátoznod, ELŐRE. Nem számlázhatsz ki több kupont/kedvezményt, mint amennyit hivatalosan kiadtál. Email marketing esetében adott lesz, tudod hogy kiknek küldted ki, x darabot fenntartasz nekik, a többi a szórólapos mennyiség.
Ami szintén fontos:
A mennyiség/azonosítók előre meghatározottak kell legyenek, kibocsátáskor kell a készletbe bekerülniük, biztosítanod kell hogy egy konkrét kupon ne kerülhessen többszöri felhasználásra, a számlán kötelezően szerepeltetned kell, valamint utólag is tudnod kell bizonyítani, hogy AZ a kupon, AHHOZ a vásárláshoz valóban fel is lett használva.
Csak és kizárólag a kiszámlázott kuponok fognak adózás szempontjából számítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!