Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Könyvelő feladatkörébe mi...

Könyvelő feladatkörébe mi tartozik bele?

Figyelt kérdés

Tudom én....a könyvelés.

De például az olyanok, hogy ha van bármilyen kedvezmény, újfajta adózási mód (mint jan.1-től az új átalányadózás), esetleg kedvezmény (önfoglalkoztatók kompenzációs támogatása), akkor azokról tájékoztassa az embert?

Az itt lévő könyvelőknél ez hogy működik? Ti magatok beszéltek ezekről az ügyfeleknek, vagy ha az rákérdez, akkor informáljátok?


2021. dec. 9. 13:13
 1/6 anonim ***** válasza:
8%
Ha minden le lenne írva akkor törölnék a válaszokat.
2021. dec. 9. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Ez most mit is jelent pontosan?
2021. dec. 9. 13:35
 3/6 anonim ***** válasza:
80%

Az attól függ, hogy mi van a szerződésban. Az én szerződésemben tételes le van írva, hogy mi az én feladatom, jogom kötelességem és mi az ügyfél feladata, joga, kötelessége. Minden egyéb, szerződésen kívüli tétel az árlistám szerint külön kerül felszámításra.

Nyilván ha az ügyféllel leülünk beszélgetni a jövőt illetően, akkor előkerülnek az újfajta adózási módok (az átalányadó pont nem az, ezer éve van, igaz jövőre kedvező változások lesznek benne), megbeszéljük a részleteket, számolunk, hogy kinek mi lenne a legjobb. Alapjáraton az adózási módhoz kapcsolódó tanácsadást én még könyvelői feladatnak tekintem.

Viszont az önfoglalkoztatók támogatása, különböző bértámogatások, hitelkérlemek, pályázati anyagok elkészítése és hasonlók, az nem könyvelői feladat. Természetesen a csak a könyvelésen rendelkezésre álló infókat átadom az ügyfélnek, de ha azt várja tőlem, hogy én csináljam meg, akkor az bizony ki lesz neki számlázva, mivel ezek nem részük a havi könyvelésnek (persze, ha a szerződésben rögzítjük, hogy benne van a könyvelési díjban az más tészta, de akkor a havi könyvelés mondjuk nem 30ezer, hanem 35 - csak egy random példa pont azon cégre, aki épp előttem van).

2021. dec. 9. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nincs előírva számára kötelezettségként az, hogy a különféle támogatásokról, adózási lehetőségekről tájékoztasson, ez adótanácsadói feladat.

A könyvelő azért felel, hogy az éves beszámoló, a könyvelés megbízható és valós képet fessen le a gazdálkodásról, és alátámassza az adóbevallásokat, amik alapján megállapítja az adókötelezettséget.

A cégvezetőnek kell a gazdasági eseményekről döntenie, hogy így vagy úgy adózik, ilyen vagy olyan támogatásokra pályáz, stb - a könyvelő meg lejegyzi, milyen pénzügyi következményekkel jártak a vezetői döntések.

Értem hogy sok más feladatot is ellátnak sokszor a maszek könyvelők, de azt nem könyvelői, hanem tanácsadói, titkárnői, stb minőségükben teszik nyilván ennek megfelelő plusz javadalmazás fejében.

2021. dec. 9. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

Oké, persze, értem én, hogy nem kötelezettsége. De azért mégiscsak ismeri a vállalkozó vállalkozói hátterét. Tisztában van a lehetőségekkel. Valószínűleg jobban mint mondjuk egy egyszemélyes festő vállalkozó.

Vajon nem lenne természetes, hogy legalább megemlítse az ügyfélnek, hogy a jövőben lesznek olyan lehetőségek, amik lehet, hogy kedvezőbbek lennének részére, és érdemes lenne elgondolkodni rajtuk.

Vagy tényleg az ügyfélnek kell felvetni mindent (ha egyáltalán hallott róluk)?

Például az esetemben megkérdeztem a könyvelőt az önfoglalkoztatók kompenzációs támogatásáról, hogy vajon én jogosult vagyok-e rá. Azt mondta utánanéz. Pár nappal később megkaptam a hivatkozását annak az oldalnak, ahol el lehet olvasni a tudnivalókat róla. Mondjuk azon már régen túl voltam.... Csak megerősítést szerettem volna, hogy tényleg jogosult vagyok rá. Hogy annak a megigénylése nem az ő feladata lett volna, az világos. De talán az, hogy szóljon, mint adózásban jártas ember, hogy érdes lenne utánanézni, mert jó lehet, talán "elvárható" lett volna akkor is, ha nem kötelezettsége.

Ugyanez van az átalányadóról. Ha a vállalkozó nem hall itt-ott, médiában, kollégáknál róla, sosem tud róla, mert a könyvelő nem szól, hiába tudja azt, hogy valószínűleg kedvezőbb lenne mint a mostani adózási forma.


Csak arra lettem volna kíváncsi, hogy vajon az én könyvelőm ilyen, vagy mindenkié. De ezek szerint hiába is mennék máshova, ezek megemlítése kimeríti a könyvelési feladatkört, és külön egy adótanácsadót is kell tartania az embernek.

2021. dec. 9. 14:52
 6/6 anonim ***** válasza:

Hát én könyvelőként mondom, hogy félig egyetértek veled, félig nem. Mondom is miért:


Az önfoglalkoztatók támogatása egyáltalán nem könyvelői kompetencia. Ha esetleg az ügyfél megkér (mert volt rá példa), akkor intézzük, én beadtam mindenkinek, aki kérte. Ügyfél elkészítette a dokumentációt hozzá, mi pedig beadtuk, mert egyszerűbb nekem kezelni az e-papírt mint elmagyarázni az ügyfélnek, hogy mikor hova kattintson. Ugyenez a szitu a bértámogatásokkal is. Szóval szerintem az egyáltalán nem könyvelői feladat, hogy értesítsen téged, hogy az önfoglalkoztatók támogatása akár rád is vonatkozhat (nyilván a hármas válaszban leírtakban, ha ez része a szerződéseteknek, akkor más a helyzet).


Adózási kérdés. Ez picit más tészta, eléggé a határvonal. Vannak könyvelők és vannak adótanácsadók. Nagyon sokan vagyunk, akik mindkét részével foglalkoznak. Ez igazából két külön szakma. Itt egy picit jobban egyet értek veled. Nálunk úgy szokott menni, hogy ahogy vége a december 20-nak, akkor átnézzük a cégeket és az ilyen-olyan bejelentéseket megnézzük az ügyfeleknek. Van akinek át kell lépni áfakörbe, van akinek ki kell lépni, van aki kivába lép, stb. Ott az az 1-2 nap erre van szánva. Ez nyilván egy ügyféllel egyeztetett dolog. Viszont rengeteg olyan ügyfél van, aki úgy jön oda, hogy ő márpedig nyitni akar egy katás vállalkozást. Aztán én, mint szakember, mondhatok neki bármit, hogy ez miért rossz ötlet, mennyi minden dolog miatt lehetne neki másik adózás kedvező, ő ragaszkodik hozzá, mert a szomszéd Józsika mondta neki, hogy a kata a legolcsóbb. Reggelig tudnám mesélni az ilyen és ehhez hasonló sztorikat, hogy mik történtek, mik lettek ennek a következményei, stb.


Igazából félig igazad van, félig nincs. Plusz könyvelőnként is változik ez. Covid alatt kismillió féle bártámogatás volt, ha azt mind ki akartuk volna ajánlani az ügyfeleknek és megcsinálni nekik, akkor plusz két alkalmazottat kellett volna felvenni. Ezt gyakorlatilag lehetetlenség bevállalni, illetve lehet, viszont annak borsos ára lenne. A másik az adózási mód, itt kicsit igazat adok neked, mi át szoktuk nézni év végén az ügyfeleket, hogy kinek érheti meg a váltás.

2021. dec. 9. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!