Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Elvesztettem a munkahelyem...

Elvesztettem a munkahelyem kilépő papírjait és a munkáltató nem ad másolatot róla. Ilyenkor mi a teendő?

Figyelt kérdés
Egy munkaerő közvetítő cégnél voltam, és a tőlük kapott papírokat elveszítettem egy költözésnél. Többször is voltam a munkaerő közvetítő irodában, de sosem volt bent az aki ki tudná adni, telefonon is próbálkoztam többször is de sosem ért rá. Lassan egy hónapja megy ez így és e-miatt már egy lehetséges munkahely is elúszott és a munkakeresési járadékot sem tudom megigényelni.

2021. jún. 30. 12:29
 1/8 anonim ***** válasza:
100%

A lehetséges munkahelyet nem értem, hogy ezért miért úszott volna el. "Nulla" papírral is lehet munkaviszonyt létesíteni.


Az álláskeresési járadékot én is anélkül igényeltem meg, utólag pótolnom kellett. Jelezd az ügyintézőnek a munkaügyi hivatalban, hogy ilyen gondokkal küzdesz, hátha tud jó tanáccsal szolgálni.

2021. júl. 1. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Kérték a papírokat és nem tudtam meg mutatni és utánna azt mondták, hogy így nem tudnak alkalmazni.


Már megigényeltem 3 hete, de a papírok híján nem jár semmi.

2021. júl. 1. 21:57
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

"Kérték a papírokat és nem tudtam meg mutatni és utánna azt mondták, hogy így nem tudnak alkalmazni."


Akkor ezt a munkahelyet ne is bánd. Ha azt sem tudják, hogy mindenféle előzmény papír nélkül lehet munkaviszonyt létesíteni, akkor ott bajok vannak.


Akkor megírod a volt foglalkoztatódnak, hogy költözés óta nem találod az általuk kiállított igazolásokat, amelyeket a munkaviszony/jogviszony megszüntetésekor kiállítottak Neked. Megigényelted az álláskeresési járadékot, de az igazolásokat hiánypótlásként bekérte a folyósító szerv, melyeket csak akkor tudsz biztosítani, ha azokat ismét biztosítják számodra, egyébként ellátás nélkül maradsz. Tisztelettel megkéred őket, hogy ezt tegyék lehetővé. Megköszönöd szépen, megírod az elérhetőségedet, a címet, ahova postázhatják adott esetben, a levélbe belefogalmazod az adataidat is. Majd feladod ajánlott küldeményként a postán a címükre. 1 hét múlva telefonon érdeklődsz, hogy hol tart az ügyed, ha kell személyesen is bemész érte, adjanak időpontot rá.

2021. júl. 2. 04:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Nyilatkozatban kellene leírnod, hogy nem áll módodban a kilépő papírjaidat pótolni, büntetőjogi felelősséged tudatában nyilatkozol, hogy a munkabéredből semmiféle letiltás, vagy gyerektartási kötelezettség nincsen.


Emiatt kell csak, semmi másért, erre a nagy cirkusz..

2021. júl. 14. 22:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%
Legközelebb meg közöljed, hogy a cég megszűnt, kényszertörlés alatt van, az ügyvezető eltűnt, papírok meg nincsenek, pont.
2021. júl. 14. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"a munkakeresési járadékot sem tudom megigényelni."


Tehát nem csak amiatt kell.


Konkrétan nem tudják meghatározni, hogy milyen időszakra, mekkora összegű álláskeresési járadékra jogosult, mivel nem tudott ehhez adatokat szolgáltatni igazolások formájában.


A későbbi munkavállalásnak az igazolások hiánya valóban nem lehet akadálya, de egy járadék igénylésének már igen.

2021. júl. 15. 04:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Az adóhatóság, a TB nem tudja igazolni, hogy mennyit fizettél be, és mely cégtől?

Köteles a volt munkahelyed a papírokról másolatot adni.

2021. júl. 17. 06:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Az adóhatóság, a TB nem tudja igazolni, hogy mennyit fizettél be, és mely cégtől?"


Azt biztosan tudja, de magát a járadékhoz szükséges "analitikát" nem tudja biztosítani. A járadék összegét ugyanis bizonyos irányadó időszakban megkeresett járulékalapot képező jövedelem után határozzák meg. Mind az irányadó időszakot, mind a járulékalapot a munkáltató közli, mivel ilyen jellegű RÉSZLETES információval más nem igen rendelkezik.


Jogszabály:

Az álláskeresési járadék összegét a kérelem benyújtását megelőző, vagy - ha az álláskeresőként való nyilvántartásba vételre későbbi időpontban kerül sor - az álláskeresőnek az álláskeresővé válását megelőző négy naptári negyedévben az ezen időszakkal érintett jogviszonyokban elért, a társadalombiztosítás ellátásaira jogosultakról, valamint ezen ellátások fedezetéről szóló 2019. évi CXXII. törvény (a továbbiakban: Tbj.) 23. § (1) bekezdés a) pontjában meghatározott társadalombiztosítási járulék alapja (a továbbiakban: járulékalap) havi átlagos összegének alapulvételével kell kiszámítani. A havi átlagos összeg kiszámítása során ezen időszak alatt elért járulékalap összegét osztani kell azoknak a hónapoknak a számával, amelyekben az álláskeresőnek volt járulékalapot képező jövedelme. Ha az álláskereső adott hónapban nem az egész hónapra vonatkozóan rendelkezik járulékalappal, akkor a hónapot a havi átlagos összeg kiszámítása során töredékhónapként kell figyelembe venni.

2021. júl. 18. 06:21
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!