Online számlázás engem is érint?
Szünetelő egyéni vállalkozó vagyok. Mit ilyennek természetesen van adószámom is.
Magánszemélyként ingatlant adok ki (tartós albérlet), aminek a bevételéről minden hónapban számlát állítok ki (adómenteset). A bérbevevő magánszemély. Idén tudom, hogy nem érintenek még a változások, de jövőre már nekem is online kell számlát kiállítani?
Amúgy ez hogy történik? Maradhat a papírszámla, és utána még aznap jelentem a NAV-nak, vagy mindenképpen valamilyen (akár a NAV-os) alkalmazással kell kiállítani?
Neked nem is muszáj számlát adnod. Ha mégis adsz, maradhat a kézi számla, csak le kell jekentened a navnak (nem egy napon belül).
Én is online számlázót ajánlanék, de nem a navosat, több szempontból sem. Nem annyira stabil, mobilra kevésbé optimalizált és szerintem vannak jóval egyszerűbben kezelhető szintén ingyenes számlázók is, amiket jobban testre lehet szabni.
2/2 Na ez eddig az eszembe sem jutott. Anno egy könyvelő azt mondta, hogy az ingatlan kiadásról számlát kell kiadni, így eddig ezt csináltam. De tényleg, ha a bérlő kp fizet azonnal, akkor elvileg a nyugta is elegendő lehet. Jól gondolom?
Amikor hébe-hóba van élő vállalkozásom, akkor ezer egyben kérnek tőlem számlát. Talán évente, két évente egyet. Ezért kár lenne számlázó programot használnom. Jövőre (amikor már minden számlát kell jelenteni), is megmarad a kézi számla lehetősége utólagos jelentéssel? Ha igen, erre mennyi idő van? Én úgy tudtam, hogy azon a napon belül kell jelenteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!