Hogy viselkedjék a vendég, szálódában, étteremben, hogy a személyzet elégedett legyen?
Gyakran olvasok különböző internetes oldalakon tanácsokat arról, hogyan kell viselkednie a vendégnek ahhoz, hogy a személyzet meg legyen vele elégedve. Kedves Vendéglátósok! Arra nem gondoltok, esetleg, néha, hogy a fontos az, hogy a vendég legyen elégedett?
Nem a bunkóságra gondolok, úgy rendelek, hogy ezt v. azt kérek, és nem úgy, hogy ez v. az lesz, stb. Tehát az elvárható tiszteletet megadom, nem szívatom a személyzetet, de akkor is az a fő kérdés, hogy én elégedett vagyok-e.
Én tudom mire gondolsz! Ezt hívják híres magyar vendégszeretetnek :)
"A vendégszeretet" mellett azért van ez, mert nincs piacgazdaság, munkaerőhiány, korrupció ilyenek irányítják a gazdaságot, ezért nem érdeke a vendéglátósnak és senkinek, hogy visszamenjen a vendég, vásárló.
Múltkor volt valami nem túl komoly kutatás. Albánia világelső, minden negyedik lakosra jut egy hely egy vendéglátóegységben, ha az összes csecsemő és nyugdíjas, meg mindenki egyszerre el akarna menni kávézni, lenne kis sorban állás, de meg lehetne ugrani.
Nos, ott nem nagyon raktak még ki kocsmából, hogy záróra van, inkább ott alszik a kocsmáros. Itt egy órával zárás előtt felmosnak körülöttem, éreztetik velem, hogy húzzak. Ez a különbség. Pedig korrupció ott is van, csak ott van piaci verseny, illetve ellentétben a híresztelésekkel, muzulmán országokban vendég az utazó, nem úgy, mint itt.
Senkinek se hiányzik egy hisztiző vendég. Pláne ha a hisztiző vendégen kívül van még elég nem hisztiző is. Vannak vendégek, akik azt várják el, hogy királynak legyenek nézve és királyként viselkedjenek velük még egy kifőzdében is. Nem mindegy, hogy egy olcsó éttermebe mész, ahol a pincér minimálbért kap, vagy egy Micheline csillagosban. Ha királyként szeretnéd magad érezni, menj egy drága étterembe és fizesd meg az árát.
Ha 2 vagy 3 alakalommal megsértődtél valamin és ezért írsz 2-3 "kérdést" a gyk-n, amikre a neked nem tetsző válaszokat még le is pontozod, tipikusan az a vendég lehetsz, aki mindenen megsértődik, mindenért hisztizik, mindenbe beleköt. Nincs szüksége még egy rosszul menő étteremnek se ilyenekre, nem éri meg a bosszúságot az a párezer forint haszon.
#22 Nem érzem, hogy egy kérdésföltevés csicskáztatás lenne.
Számtalanszor kérdeztem rá étteremben, hogy egy megnevezés mit jelent. Mindig elfogadható választ kaptam.
Azt is írtam, hogy az asztalok kb. 1/3-ánál ültek. Tudom, hogy nem kötelező étterembe menni, de a vendég pénzét elfogadni sem.
Nem a kérdésfeltevésről van szó. Az apránként elhintett többi dolgodról, amiből elég jól látszik, hogy azt várod el, hogy körbeugráljanak és ha nem vagy megelégedve valamivel, akkor a gyk-ra rohansz panaszkodni, álkérdéseket feltenni.
Itt van a legelső kérdésed pl. Azt kérdezted, hogy hogyan viselkedjen a vendég, hogy a személyzet elégedett legyen. Már a kérdés is "fura", látható, hogy mire akartál kilyukadni, de nem leírtad a tapasztalataidat és megkérdezted, hogy kinek mi a véleménye, hanem egy "kérdés" formájában vártad a válaszokat, amikre számítottál, majd lepontoztál mindenkit, aki azt írta, hogy vannak bunkó vendégek (te vagy az egyetlen a 61%-oddal, aki mindenkit lepontozott). Aztán kiderült, hogy nem ez az első ilyen "kérdésed", nem az első alkalom, hogy panaszkodsz, majd levonod a következtetést, hogy a vendéglátósok, a személyzet valamilyen viselkedést elvár amitől ők elégedettek lesznek.
Nem sorolom, ha nem ismered magadat, akkor ajánlom kicsit nézz magadba és gondolkozz el, hogy esetleg nem mindig más a hibás mindenért ha neked nem felel meg valami.
Magyaroszágon általában fordítva ülnek az emberek a lovon. Kicsit olyan érzésem van ha bemegyek valahova hogy az eladók tesznek nekem szívességet hogy kiszolgálnak.
Igaz ez egy étteremre is. Szerintem a legtöbb ember érzi hogy milyen normálisan viselkedni egy helyen, nem kell ezt túl ragozni.
Magunk mögött kene hagyni már ezt a poszt szovjet kasztrendszert
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!