Hogy viselkedjék a vendég, szálódában, étteremben, hogy a személyzet elégedett legyen?
Gyakran olvasok különböző internetes oldalakon tanácsokat arról, hogyan kell viselkednie a vendégnek ahhoz, hogy a személyzet meg legyen vele elégedve. Kedves Vendéglátósok! Arra nem gondoltok, esetleg, néha, hogy a fontos az, hogy a vendég legyen elégedett?
Nem a bunkóságra gondolok, úgy rendelek, hogy ezt v. azt kérek, és nem úgy, hogy ez v. az lesz, stb. Tehát az elvárható tiszteletet megadom, nem szívatom a személyzetet, de akkor is az a fő kérdés, hogy én elégedett vagyok-e.
Alapvetően igazad van, sőt az ilyen cikkecskék általában nem írják le a valóságot, vagy nem a valóságot írják le, vagy nem a teljes valóságot.
A lényeg az, hogy ne legyél bunkó, és ha nem tudsz valamit, akkor kérdezz.
Amúgy vendéglátós vagyok.
Normál helyzetben az elvárás és a vendég boldogsága ugyanolyan.
Én még soha nem jöttem ki dühösen egy szállodából, mert nem törtem be a Tv képernyőjét.
Vagy ha nagyon egyszerűen akarok válaszolni: tartsa be a házirendet.
Mert a vendég vagy visszajön vagy nem. Ott hagy egyszer nagy összeget. Míg a dolgozó ott van x hónapig, évig és a munkájával kitermeli az egy vendég összegének a többszörösét.
Vagyis ha te elmész egy 3 napos wellness hétvégére ott hagysz egyszer 100 ezret. Te nem voltál megelégedve velük, nem mész többet vissza oda. Helyetted a következő szezonban meg mennek öten, akik lehet meg lesznek vele elégedve és esetleg még visszatérnek.
Plusz még mondjuk rajtad kívül még ott van 30 vendég akik szintén ott hagynak 100 ezret fejenként. Az 3.1 millió (a te részedet is beleszámoltam).
Nem kérhetnének ennyit, ha nem lenne ott az a személyzet (reggeliztető, pultos, barista, takarító stb), akik a Te kényelmedért dolgoznak.
De a fizetésükért nem kell eltűrniük bármit a bunkó vendégektől. Ha a vendég bunkó módon viselkedik, akkor ne várja el a személyzettől, hogy kedvesek legyenek vele. Kinek jó az ha se a vendég, se a személyzet nem elégedett?
Normálisan kell viselkedni és mindenki boldog.
#7 A kérdésből kiderül, hogy -legalább is szerintem - nem vagyok bunkó.
Egy nem is frekventált kirándulóhely éttermében akartunk ebédelni. Az asztalok kevesebb mint harmadánál ült vendég.
Háromszor kérdeztünk rá, hogy egy étel fantázianeve mit jelent (ördög vacsorája piros lábasban). Ez nem része az általános műveltségnek.
Háromszor kaptuk azt a választ, hogy az éttermünk specialitása. Biztos mi voltunk a bunkók, hogy ezután eljöttünk? Egyébként MI elköszöntünk, a pincér nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!