Hogy viselkedjék a vendég, szálódában, étteremben, hogy a személyzet elégedett legyen?
Gyakran olvasok különböző internetes oldalakon tanácsokat arról, hogyan kell viselkednie a vendégnek ahhoz, hogy a személyzet meg legyen vele elégedve. Kedves Vendéglátósok! Arra nem gondoltok, esetleg, néha, hogy a fontos az, hogy a vendég legyen elégedett?
Nem a bunkóságra gondolok, úgy rendelek, hogy ezt v. azt kérek, és nem úgy, hogy ez v. az lesz, stb. Tehát az elvárható tiszteletet megadom, nem szívatom a személyzetet, de akkor is az a fő kérdés, hogy én elégedett vagyok-e.
#8 Nem mennek sokra a személyzettel, ha miattuk elmaradnak a vendégek. (Tudom, a jó pincér nem üldözi el a vendéget, hanem vonzza).
#10 A kérdésem valóban általánosnak szántam. A #9-es példát azért írtam, mert úgy éreztem, hogy a válaszok nagyon egyoldalúak.
#12 A kérdést szándékosan tettem fel így. Egy korábbi válaszban leírtam, rengeteg internetes oldalon oktatják ki vendégeket a "helyes viselkedésre".
Azt hittem, a szállodai minibár példája egyértelmű:
Milyen minibár? Szerinted mindenki a te kérdéseidet olvassa? Nem érdekel a minibár-ügy, csak szólok, hogy ha gondoloatolvasókkal szeretnél társalogni, akkor az ezotéria kategóriát javaslom, ha pedig nem tetszik a válasz, akkor a kérdésben is lehet hiba. A kérdésedre adott korábbi válaszok továbbra is teljesen jók a 9es hozzászólásodban leírt példának semmi köze ahhoz, hogy egy vendégnek is normálisan kell viselkednie a személyzettel ha azt várja el, hogy ők is normálisan viselkedjenek vele.
Emlékeztetőül kiemelném, hogy a 9es példa ezen semmit nem változtat és nem azt jelenti, hogy bunkó lettél volna a pincérrel. Ez egyszerűen a válasz a kérdésedre.
A 9-es hozzászólásra azt tudom mondani, hogy nem be kell hisztizni, mint egy ovis hanem ha látod, hogy nem e megy A módszerrel megpróbálod B-vel. Valszeg ebben a szituban a pincér is hülyének nézett téged, hogy eddig csak 3x mondta el, hogy az étterem specialitása. De ha azt kérdezted volna meg, hogy milyen van benne, milyen allergéneket tartalmaz, megkérted volna hogy mondja el mi van benne stb. örömmel megtette volna.
A köszönés meg simán előfordulhat, hogy csak nem hallottad.
#15 1) Lisszabonban voltam egy étteremben, ahol az egyébként nagyon segítőkész pincérnő csak portugálul tudott, én pedig pont úgy nem. (Mielőtt kioktatnál, 3 nyelven beszélek folyékonyan). Egzotikus ételt akartam enni, ezért rendeltem egy xxx de Lima nevűt, ami rántott hús volt. Ezt akartam elkerülni az ördög vacsorájával.
Egyébként ha azt kérdezem a pincértől, hogy mi a keménytojás, akkor ne azt válaszolja, hogy az keménytojás.
2) Szemben álltam vele, hallottam volna, ha köszön, és láttam volna, hogy mozog a szája. Onnan tudom, hogy így történt, mert én ott voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!