Ilyenkor mit lehet tenni? (foglaló szállás lemondás esetén)
Sziasztok.
Jövőhéten hétvégén mentünk volna barátokkal (7-en) egy kicsit üdülni Hévízre, egy vendégházba, de úgy döntöttünk inkább lemondjuk a jelenlegi helyzetre való tekintettel, hisz nem ajánlott mászkálni, illetve én azt is el tudom képzelni, hogy addigra országos karantént is elrendelhetnek idehaza, akkor meg végképp nem lehet menni. Ki van fizetve 60 ezer Ft foglaló, amiből a tulaj csak 17 ezret akar visszaadni, mert hogy hát ő se bukjon rajta olyan sokat, hisz most sorban mindenki visszamondja a foglalásokat.
Azért én ezt elég nevetségesnek tartom, hogy majdnem 2 héttel előtte lemondjuk a szállást és alig akar valamit visszaadni. Ráadásul nem viccből meg kib*aszásból nem megyünk, hanem mert járvány van és milliószor el lett mondva, hogy maradjunk otthon, ha nem muszáj, ne mászkáljunk. És van aki még ilyenkor is csak a pénzt lesi.
A honlap ahol foglaltuk a szállást, semmi infót nem ír a lemondásról, hogy mi van ilyenkor.
Mit tudunk tenni?? Ha nem találunk infót az oldalukon ezzel kapcsolatban, akkor mit lehet tenni? Mi az irányadó ilyenkor? Mindenki önkényesen megszabhatja, hogy mikor mennyit ad, ill. nem ad vissza az utalt foglalóból? Nincs erre valami jogszabály?
Köszi előre is.
A foglaló nem jár vissza, ez a lényege.
Más is bukik most; sajnos ez van.
Elmondtam, leírtam - nem feltétlenül kell elbukni a pénzt, az átfoglalás mindenkinek jó lenne.
Ne ragaszkodjatok és hivatkozzatok a PTK-ra, felesleges, most ugyanis kihirdették a RENDKÍVÜLI JOGREND-et, ahol más szabályok vannak érvényben, mint hagyományos esetben.
Nem véletlenül forszírozom az átfoglalást: ilyenkor olyan megoldást érdemes keresni, ami MINDENKINEK JÓ!!
Ha mindenki lemondja a foglalást, az nem jó sem a szállásadónak, mert Ő is bukik ezen az egészen - sem a vendégnek, mert Ő meg nem nyaral és esetleg pénzt is veszt.
Nem kell semmit se vissza adnia. Vis major helyzetben sem.
Egyébként nem árt előre tisztázni a lemondás feltételeit. Nem is foglalnék olyat, amit nem lehet két héttel előtte kötbérmentesen lemondani. Egyébként ez a maradék 43 ezer 7 főre elosztva nem olyan nagy veszteség.
De bizony, visszajár! Nem fogom veszni a hagyni a pénzemet egy olyan szolgáltatásért, amit meg sem kaptam (meg sem fogok kapni) önhibámon kívül. Nem poénból és a másikkal való kiszúrásból akartuk lemondani, hanem mert járvány van és milliószor elmondták, hogy mindenki maradjon otthon. Nem értem miért ilyenkor is azon kell lenni, hogyan lehetne a másikról minél több pénzt lehúzni. Az meg nem tudom milyen anyagi kárt okoz, hogy lefoglaltunk egy lakást, ahová mégsem megyünk el. Neki ez nem kerül plusz pénzbe! Csomó helyen eleve van olyan opció, hogy még utolsó nap is díjmentesen le tudod mondani a szállást, de legyen, vonjon le X százalékot, na de ne több mint 70%-ot. Pláne ne egy ilyen helyzetben!
A lényeg hogy felhívtam és szépen elmagyaráztam neki a helyzetet (előtte barátnőm hívta, hogy ugye mi van akkor ha lemondanánk), hivatkoztam a törvényre, a ma elrendelt új szigorításokra, kicsit kiszíneztem azzal pl hogy van ügyvéd a család és ő elmondta hogy ez nem így működik, hogy 2 héttel előtte lemondjuk és majdnem az egész foglalót elvenné stb. Na mit ad isten, ezek hallatán egyből visszavett az arcából és rögtön meggondolta magát. Már vissza is utalta a pénzt😊
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!