Igaz az, hogy egy személy szállító repülő (pl. wizzair) pilótának vezetés közben akkor kell a legjobban figyelni, mikor a gép leszálláskor már nagyon közel van a futópályához valamint mikor a gépet leteszi?
Nem igaz. Egy pilótának attól a pillanattól kezdve éberen kell figyelnie, amikor beül a fülkébe, egészen addig amíg le nem szállt, és az utasok el nem hagyták a gépet.
A repülés nem csak abból áll, hogy felviszem, majd leteszem. A levegőben is lehetnek számos olyan helyzetek amikor a pilótának észnél kell lennie, és figyelni mindenre.
Ugye hallottál már légörvényekről??
Igen hallottam.
Csak tegyük fel,ha nincs semmi ilyesmi,hanem simán lemegy az egész út.
A kérdést az teszi komolytalanná, amit a magyarázatban írsz az utasokról.
Az utasok nem esnek ki az ülésből, nem zuhannak egymásra keményebb landoláskor sem. Ha ilyen történik, azt becsapódásnak hívják, nem leszállásnak.
A légitársaság neve is érthetetlen számomra. Nincs semmi összefüggésben a kérdéssel.
Ha arra gondolsz, hogy egy eseménytelen repülési szakaszban nem kell maximálisan a repülésre figyelni, az sem igaz teljesen. A pilóták nem bábú merevséggel, a kormányba kapaszkodva egyenes derékkal, szemüket a műszerekre szegezve ülnek végig. Erről nincs szó.
Több repülőgéptípusban nincs is hagyományosnak mondható kormányoszlop, csak kis (tényleg kicsi) joystick a külső oldalon (kapitány bal-, másodpilóta jobbkezénél.)
A robotpilóta nagy sok terhet le vesz a vállukról.
Enni, inni lehet, sőt az ülésüket is elhagyhatják. Énekelni tilos, s sok (ha nem az összes) légitársaságnál a civil beszélgetés is tilos. Volt már katasztrófa abból, hogy fecsegtek. Nem tudom, ezt mennyire veszik komolyan.
No persze olyan nincs, hogy üresen marad a fülke, vezet a robot. Meg olyan sincs - amiket filmekben lehet látni - hogy utas repüli a gépet, mert a pilóták kipurcantak, s a földről ledumálják szépen.
A felszállásnál pl. az elhatározási sebesség elérésekor az a pilóta emeli el a gépet/vagy szakítja meg a felszállást, aki repüli a madarat.
Nem gép dönt, hanem ember.
Az ütközésvédő rendszer sem avatkozik be (tudomásom szerint) a repülésbe. Bár lehet, hogy már igen, de az biztos, hogy a pilóták felülbírálhatják.
A repülési szabályok nagyon szigorúak. Sok olyan felvételt láthatsz pl. a youtube-on, ahol erős szélnyírás ellenére leteszik a gépet, különösebb baj nélkül, s sok átstartolást, aminek okát laikusként nem is érzékeli az ember.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!