Tudtok olyan irodat, akinek csak akkor kell fizetnem, ha megnyerik az ugyet/pert? A Wizzair nem akar fizetni a kesesert, pedig az o szabalyzatuk szerint is kellene.
kesettagepem.hu/kesett-a-repulogep/
Na ez pl 20%ért vállalja. De 3 óra alatt sajnos csak kaja számlát tudsz velük elszámolni bár az is valami.
Ezt koszi!
A kajavisszateritest nekem is nagylelkuen felajanlottak, de mivel 2000Ft-ot kaptak a szuleim osszesen a kesesnel kajara, abbol egyikuk vett egy db szendvicset, masik egy tal salatat, a 2x2dl Sio udito mar nem fert bele, ra kellett fizetni. Az ottani arakat elnezve nem mertek mast venni, ugyh nyilvan szamlajuk sincs rola.
Amúgy az sem mindegy, hogy miért történt a késés. Lehet tudni, hogy miért történt? Mert ha nem a légitársaság hibája, akkor még 3 óra késés esetén se kapsz semmit. (Kivéve persze az ellátás költségei.)
De mivel 2:55 volt, így nem jár semmi. Kivéve persze a kajaszámla. Ehettek, ihattak volna amúgy nyugodtan, utólag el lehet számolni az ilyesmit wizzairrel. (Nyilván nem irreális mennyiséget, de azt mindenki tudja, hogy reptéren 1-2000Ft az kb. semmit nem ér ha kaját-piát akarsz venni.)
"Jár-e kártalanítás a késés esetén?
Noha a jogszabály kimondottan nem említi, az Európai Közösségek Bírósága a C-402/07 és C-432/07 számú egyesített ügyekben kimondta, hogy a késéssel érintett járatok utasai a járattörlésre vonatkozó szabályokkal azonos feltételekkel követelhetik a kártalanítást, amennyiben a késés következtében háromórás vagy még hosszabb időveszteséget szenvednek és végső célállomásukat az eredetileg tervezetthez képest legalább három órával később érik el.
Mentesül a kártalanítás alól a cég, ha rendkívüli körülmények okozták a járatkésést?
Az Európai Bíróság értelmezése szerint a légitársaság a járatkésések esetén is mentesül a kártalanítás megfizetése alól a rendkívüli körülmények miatt. Ilyenek különösen a különböző időjárási körülmények és bizonyos esetekben a sztrájkok is. A légi jármű műszaki meghibásodása nem sorolható a rendkívüli körülmények közé, ez tehát önmagában nem alapozza meg, hogy a cég kibújhasson fizetési kötelezettsége alól. A rendkívüli körülményeket mindig esetről esetre kell megvizsgálni, hogy valóban rendkívüliek voltak-e."
(Ez az Európai Fogyasztói Központ magyar oldala - talán elég hiteles, hogy elfogadd, kedves kérdező!?)
Az idézésem előtt pedig az szerepel benne, amiket már én is írtam fejből: jár kaja, pia és amit elfelejtettem de külföldön fontos lehet: telefon is jár. Szóval ha történt drága roaming hívás akkor meg lehet próbálni annak költségét kiverni a wizzairből, bár nem hiszem, hogy olyan jelentős amivel megéri vesződni.
Kártérítésről viszont ne nagyon álmodj. Bíróságra mehetsz persze, de te fizeted. A linkelt 20-25% sikerdíjas cégek csak az olyan egyértelmű esetekkel foglalkoznak, amit igazából egyedül is bárki elintézhet.
Koszi mindenkinek a valaszt! Igazabol nekem az nem egyertelmu, h akkor az indulas vagy az erkezes szamit, mert mindkettore vannak hivatalos dokumentumok. Ki donti ezt el? Mert az en esetemben nem mindegy. Amit a Wizz Air kuldott, ott az indulas, de en is lattam mar erkezest megjelolni.
A keses oka: a repulo meghibasodott, es mashonnan kellett gepet kuldeni Bp-re.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!