Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » A Wizzair (és talán a Ryanair...

A Wizzair (és talán a Ryanair is) hogyan drágult meg ennyire és mellette zuhant be a minősége?

Figyelt kérdés

Sosem volt csúcs minőség, de azért ami az utóbbi pár évben megy annál sokkal jobb volt.

Nem csak a poggyász otthagyásokra, meg a nyaralószezonban történt dolgokra gondolok amikkel tele van a hírek.


5-10 éve még ennél azért jelentősen jobb volt.


(Mondjuk, hogy 9-10 éve a ferihegyi karámokat, sátrakat, bódékat felszámolták az ellentétes folyamat, mert az nagyon alja volt.)



És ezek mellett miért drágult meg ennyire?


10 éve nagyon versenyképes volt. Többször 3-4-szeres különbség volt a nemzeti légitársaságokhoz képest, akár poggyásszal is!!


Ma sokszor a végén csak kis különbség van, vagy akár szinte ugyanaz az ár jön ki. Extrém esetben a diszkont lesz a végén a drágább.



Ez vajon hogyan és miért alakult így?

Főleg a kettő folyamat egyben nagyon sokat ront rajta meg elvileg épp az olcsóság miatt használta rengeteg ember és nem csak a kelet-európaiak.

Ezért cserébe nyelték be a gyenge színvonalat.



jan. 27. 10:05
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
69%
Egy kezemen meg tudom számolni ezeket a híreket a tavalyi évből. Évente hány repülés történik összesen? Sok tíz millió?
jan. 27. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
33%
Nekem soha nem volt semmi problémám. ès is csak a hírekböl értesülök ezekröl. Nyilván abból nem lesz hír ha egy gép idöben és probléma nélkül landol valahol, pedig kapaszkodj meg, ilyen esetböl van több. Plusz, az idöjárási szélsöségek is egyre gyakoribbak, és az esetek többségében ezek okozzák a fennakadásokat.
jan. 27. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
69%

A sok reptéri késés nem teljesen a légitársaságok hibája, a reptereken is kevés volt a kiszolgáló személyzet. Ezen légitársaságok is a földi személyzetet főként bérlik.

Ha jól tudom a Ryanair azért tudta tovább tartani az alacsony árait a Wizz-el szemben, mivel nagy mennyiségben felvásárolták az üzemanyagot annak drágulása előtt. Illetve a Wizzair új gépeket is vásárolt, gondolom én azok árát is be kell hozni. Plussz ha megnézzük hiába drága a statisztikák szerint nem csökkent az utazási kedv, sőt talán magasabb mint a Covid előtti időszakban. Ha szolgáltató vagy és ugyanazt/jobb eladást tudsz produkálni magasabb áron, nem fogsz árát csökkenteni :(

jan. 27. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
80%
Az van, amit a 3-as is írt. Rengetegen akarnak utazni, sokkal többen mint 10 éve. A társaságok meg ezt nyilván kihasználják. Tavaly 2x utaztam fapaddal, egyik wizz, masik ryan volt, mindkettő fullon volt oda-vissza is.
jan. 27. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
58%
Szerintem pont hogy kevesebb velük a gond. Nincs annyi túlfoglalásos balhé pl. Drágának meg drágább de pl a szállások sokkal jobban drágultak.
jan. 27. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
35%
Az árakat, mint minden másnál is, a kereselet és a kínálat határozza meg.
jan. 27. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim válasza:
74%

Szerintem semmivel nem drágább manapság egy fapados jegy, mint 10 éve volt (indflációt leszámítva). Manapság is hegyekben állnak a 4-6-000 forintos jegyek mindkét cégnél.

A minőségükre meg azt gondolom, hogy a nálunk megforduló 2 ultra fapados nem csak olcsó, de vérprofi is.

Utazz többet , olvass kevesebb szemetet.

jan. 27. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
79%

A légitársaságok jellemzően nem forintban állapítják meg az áraikat, a forint viszont folyamatosan zuhan minden egyéb valutához képest, ez a drágulás oka.

A minőségromlás a covidhisztire vezethető vissza. Mivel akkoriban bezuhant a kereslet a repülőjegyekre, a légitársaságoknak (és a földi kiszolgálóknak) sok alkalmazottat el kellett bocsátaniuk. A kereslet azóta újra megnőtt, de a légitársaságok - elsősorban a Wizzair - nem vettek fel időben új embereket a kirúgottak helyére.

jan. 28. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 A kérdező kommentje:

Igen, a kereslet-kínálat az tény. Illetve a forint romlása az persze ezt is befolyásolja.

Részben értem én.


De a kérdésem is arról szólt, hogy arányában a hagyományos légitársaságok már nem vagy nem annyira drágábbak, sőt néha olcsóbbak mint a diszkontok.


Pedig ott is tényező a forint árfolyam, a kerozin ára, stb...



A hetes válaszolónak reagálva:


Épp ez az, hogy szoktam utazni illetve mielőtt foglalok vagy ha tervezek utazni szoktam alaposan böngészni a repjegyeket.


Tapasztalatból beszélek, nem néhány újságcikk alapján. Az újságok, média csak visszaigazolja amit látok.


A MALÉV után 80-90%-ban diszkont céggel utaztam. Ma már alig és nem az én igényeim nőttek meg, hanem az árkülönbségek csökkentek nagyon nagy mértékben.


És igen, a Wizzair színvonala sajnos emellé sokat romlott is.

jan. 28. 22:18
 10/12 A kérdező kommentje:

Külön feltűnő az például, amikor egy hagyományos légitársaság járatán szinte minden ülés foglalt és mégis alig drágább mint a Wizzair, Ryanair lett volna.


A Marshall-kereszt mindenhol működik, nem arról van szó, hogy amivel én mentem félig üres volt és ezért nem volt drágább.

jan. 28. 22:19
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!