A Wizzair (és talán a Ryanair is) hogyan drágult meg ennyire és mellette zuhant be a minősége?
Sosem volt csúcs minőség, de azért ami az utóbbi pár évben megy annál sokkal jobb volt.
Nem csak a poggyász otthagyásokra, meg a nyaralószezonban történt dolgokra gondolok amikkel tele van a hírek.
5-10 éve még ennél azért jelentősen jobb volt.
(Mondjuk, hogy 9-10 éve a ferihegyi karámokat, sátrakat, bódékat felszámolták az ellentétes folyamat, mert az nagyon alja volt.)
És ezek mellett miért drágult meg ennyire?
10 éve nagyon versenyképes volt. Többször 3-4-szeres különbség volt a nemzeti légitársaságokhoz képest, akár poggyásszal is!!
Ma sokszor a végén csak kis különbség van, vagy akár szinte ugyanaz az ár jön ki. Extrém esetben a diszkont lesz a végén a drágább.
Ez vajon hogyan és miért alakult így?
Főleg a kettő folyamat egyben nagyon sokat ront rajta meg elvileg épp az olcsóság miatt használta rengeteg ember és nem csak a kelet-európaiak.
Ezért cserébe nyelték be a gyenge színvonalat.















A sok reptéri késés nem teljesen a légitársaságok hibája, a reptereken is kevés volt a kiszolgáló személyzet. Ezen légitársaságok is a földi személyzetet főként bérlik.
Ha jól tudom a Ryanair azért tudta tovább tartani az alacsony árait a Wizz-el szemben, mivel nagy mennyiségben felvásárolták az üzemanyagot annak drágulása előtt. Illetve a Wizzair új gépeket is vásárolt, gondolom én azok árát is be kell hozni. Plussz ha megnézzük hiába drága a statisztikák szerint nem csökkent az utazási kedv, sőt talán magasabb mint a Covid előtti időszakban. Ha szolgáltató vagy és ugyanazt/jobb eladást tudsz produkálni magasabb áron, nem fogsz árát csökkenteni :(















Szerintem semmivel nem drágább manapság egy fapados jegy, mint 10 éve volt (indflációt leszámítva). Manapság is hegyekben állnak a 4-6-000 forintos jegyek mindkét cégnél.
A minőségükre meg azt gondolom, hogy a nálunk megforduló 2 ultra fapados nem csak olcsó, de vérprofi is.
Utazz többet , olvass kevesebb szemetet.





A légitársaságok jellemzően nem forintban állapítják meg az áraikat, a forint viszont folyamatosan zuhan minden egyéb valutához képest, ez a drágulás oka.
A minőségromlás a covidhisztire vezethető vissza. Mivel akkoriban bezuhant a kereslet a repülőjegyekre, a légitársaságoknak (és a földi kiszolgálóknak) sok alkalmazottat el kellett bocsátaniuk. A kereslet azóta újra megnőtt, de a légitársaságok - elsősorban a Wizzair - nem vettek fel időben új embereket a kirúgottak helyére.
Igen, a kereslet-kínálat az tény. Illetve a forint romlása az persze ezt is befolyásolja.
Részben értem én.
De a kérdésem is arról szólt, hogy arányában a hagyományos légitársaságok már nem vagy nem annyira drágábbak, sőt néha olcsóbbak mint a diszkontok.
Pedig ott is tényező a forint árfolyam, a kerozin ára, stb...
A hetes válaszolónak reagálva:
Épp ez az, hogy szoktam utazni illetve mielőtt foglalok vagy ha tervezek utazni szoktam alaposan böngészni a repjegyeket.
Tapasztalatból beszélek, nem néhány újságcikk alapján. Az újságok, média csak visszaigazolja amit látok.
A MALÉV után 80-90%-ban diszkont céggel utaztam. Ma már alig és nem az én igényeim nőttek meg, hanem az árkülönbségek csökkentek nagyon nagy mértékben.
És igen, a Wizzair színvonala sajnos emellé sokat romlott is.
Külön feltűnő az például, amikor egy hagyományos légitársaság járatán szinte minden ülés foglalt és mégis alig drágább mint a Wizzair, Ryanair lett volna.
A Marshall-kereszt mindenhol működik, nem arról van szó, hogy amivel én mentem félig üres volt és ezért nem volt drágább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!