Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Ha a repülő egyik oldalára...

Ha a repülő egyik oldalára csak kövér, másik oldalára csak sovány utasok ülnének, az okozna valamilyen gondot?

Figyelt kérdés
dec. 19. 10:48
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
14%
Nem igazán..
dec. 19. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
41%
Természetesen igen, de nem jellemző, hogy az utasok közel fele 130+ kiló, a többi meg -50. A gond sokkal jelentősebb lenne pl. a földön, ha a hátsó részébe gyűlnének a súlyosak, előre a gizdák. Leülne a gép a farkára.
dec. 19. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
92%
Nekem már volt olyan eset, hogy kevésbé telített járat esetén átültettek egy másik helyre, mert kiegyensúlyozatlan volt a repülőgép.
dec. 19. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
86%

Természetesen, nem is kicsit. Ha mondjuk a soványakat 60 kilónak vesszük, a kövéreket mondjuk 110-nek, pl egy 160 fős gépen ez 4 tonna extra súlyt jelentene az egyik oldalra. Az ekkora utasszállítók olyan 35-45 tonna saját súlyúak általában, ez azt jelentené, hogy a gép saját tömegének egy tizede húzza el a repülő egyensúlyát. Ez iszonyú jelentős lenne.

Persze nem túl reális, hogy ilyen helyzet csak úgy véletlen kialakuljon.

dec. 19. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
95%

Azért az döbbenetes, hogy a tények helyett a tudatlanság dominál az értékelésben. Érdemes lenne egy kicsit gondolkodni az iskolában tanultak alapján, piros nyomogatás helyett.

Még a legnagyobb gépeknél is komoly jelentősége van a kiegyensúlyozottságnak. Nem lehet féloldalasan terhelni.

dec. 19. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
94%
Nem véletlen van súlypont számítás, amit a rampások végeznek el minden járat esetében. Ha valami nem stimmel, akkor a balansz miatt a beléptetésnél új helyet kap néhány ember. Átültetik úgy az utasokat, hogy nem tolódjon el a súlypont.
dec. 19. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
91%

Igen, a súlypont helye fontos, de nem hanyagolható el a súlyelosztásnál a nyomaték sem.És megint az a fránya fizika, no meg némi gépismeret.

Mire gondolok?

Egy B777 törzsátmérője kb. 6-7m.. A törzsben ülők nyomatéka számításkor (a súlyuk mellett) így max. 3m.

És tankolnak a szárnyakba ha úgy adódik (>10 000km) 120tonna üzemanyagot!

A fesztáv, a szárnyaké > 60m! még szerényen számolva is átlagosan 20m lesz a nyomatékszorzó.

És akkor vesd össze az utas különbséget, fejenként 40kg, létszám féloldalra 200, távolság max. 3m az 24.000mkg

Az üzemanyagé egy oldalra: 1200.000mkg 1200 vs 24

A hajtóművek nem egyformán fogyasztanak, a pilóták dolga ha szükséges kiegyenlíteni a különbségből adódó nyomatékot a kereszttápláló szivattyú bekapcsolásával vagy átmenetileg egyoldali tartály használatával.

Röhögve ki lehet egyenlíteni egy oldalon a szumósok, másik oldalon a manökenek "különbségét".

dec. 19. 17:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
80%

7-esnél a pont. Nyilván számít a gép mérete is, de egy nagyobb gép esetében sokkal többet számít a szállított üzemanyag mennyisége.


És akkor még nem is beszéltünk a repülés közben a gépre ható erőkről, ami sokkal nagyobb mint az utasok tömeg különbsége.

dec. 19. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%
Európai vagy transzatlanti repülésnél túl sokat nem számít, de például Óceániában volt olyan becsekkolásom, ahol súlyt mértek mindenkinél, mert egy matchbox méretű géppel mentünk és ott tényleg számított.
dec. 20. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
86%
A London-New York járat pl vagy az Északi sarkrwla vagy a délire menne attól függően hogy melyik oldalra ültetik a dagadtakat.
dec. 20. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!