A repülőgépeknek mi az, ami már nagyon nagy széllnek számít? 20-30km/h órásba fel és le tudszállni?
Nincs olyan, hogy repülőgépeknek. Minden típusnak meg van határozva, hogy mi a legnagyobb, és irányonkènt is.
Lehet, hogy butaság, de mintha a pálya hossza és a felszálló tömeg is befolyásolnà.
Jó ember! Le és fekstállásról van szó! Nem vagyok szakember, és tudom, semmit nem jelent, de láttam az összes Légikatasztrófát, és előfizetője vagyok a Pilotseye tv-nek.
Rengeteg repülést végignéztem.
A fel- és leszàllást lehetőleg széllel szemben kell végrehajtani.
A szélnyírás akár kehetetlenné is teheti a fel-/leszállást.
Láttam olyant, hogy az oldalirányú szél letolta a gépet a pályáról.
A szél iránya legalább annyira fontos, mint a sebessége.
Szemből egy egyenletes 60-80 km/h-s szél semmi gondot nem okoz egy nagygépnek.
Hátszélből a 30km/h már jellemzően nem megengedhető.
Oldalról belefér, csak egy kicsit nehezebb dolguk van a pilótáknak.
A 20-30 km/h szél tipikusan semmilyen problémát nem okoz.
Hátszélre (!) a limit kb 27 km/h, típustól függően, keresztirányú komponensre 66 km/h -nál kevesebb.
A pontos értékek légitársaságonként (és a pilóta képesítésétől függően) változhatnak.
A fenti példákat a B737 alapján, innen: [link]
#8 Technikailag megválaszoltam a kérdést mert a B737 is egy repülő :D
De értem mit mondasz. 20-30 km/h -s szélben még vitorlázóval is simán repülünk, igaz itt már az iránya nem mindegy (a hátszél szóba sem jöhet és az is számít, hogy ebből mennyi a kereszt-komponens).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!