Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Miért nincs Budapestről...

Miért nincs Budapestről Észak-Amerikába közvetlen járat, ha pl. Peking, Shanghaj, Xianba stb. is naponta mennek gépek?

Figyelt kérdés
szept. 22. 22:46
1 2
 1/15 Telelő Teve ***** válasza:
75%

Mert Ferihegy ugyan nemzetközi repülőtér, de ezt úgy kell érteni, hogy csak kicsit fontosabb, mint mondjuk egy nemzeti. Főleg az a dolga, hogy felhordja apró gépek forgalmát a globálisan nagyobb fontosságú repülőterekre. Olyan a légi közlekedésben, mint egy vidéki buszpályaudvar - innen nem tudsz eljutni semmilyen fontos helyre a nagyvilágban, de csatlakozásod van olyan repülőterekre mint Párizs, London vagy Dubai ahonnan viszont igen.

Hogy kínai városokba van közvetlen kapcsolat az valószínűleg a kínai diaszpóra igényeinek köszönhető. Ők egyelőre simán nyújtanak olyan fizetőképes keresletet amit érdemes a légitársaságoknak kiszolgálni - bár mivel ebben turisztikai közbenjárás is benne van, nem lennék meglepve, ha ez pár év múlva esetleg megszűnne.

szept. 23. 01:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
57%
Nagyon roviden: nincs ra kereslet. Aki rendszeresen jar az usa-ba az tobbnyire magangeppel teszi, aki meg nem az elmegy valamelyik rendes repuloterre es onnan indul. Amugy is nemsokara kinae lesz ferihegy. Legalabbis ez a terv.
szept. 23. 06:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
100%
A Kína- Magyarország járatok politikai döntés, lehet akár jövedelmező, de ez másodlagos. Amerikából nem indítanak így repülőket jelenleg.
szept. 23. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
100%

A kínai járatokat jól látjátok, de a nyugati irányba más a helyzet.

Alapvetően a légiközlekedés két fontos ágra oszlik: fapados és hagyományos (legacy) repülés. A fapadosok Európából nem repülnek tengerentúli járatokat és valószínűleg soha nem is fognak. Most nem megyek bele miért, de azt biztosan látjátok, hogy többnyire max 5-6 órás járatokat üzemeltetnek kizárólag A-ból B-be kis keskenytörzsű gépeikkel, és náluk NINCS átszállás a légiközlekedési értelemben véve.

A hagyományos társaságok ún. HUB rendszerben működnek, mindegyiknek van egy esetleg kettő központi reptere(HUB), ahová kisebb, keskenytörzsű (egyfolyosós) RÁHORDÓ gépeikkel elviszik az utasokat az európai másodrepülőterekről a HUB-ba, ahol ÁTSZÁLLNAK a szélestörzsű gépekre és repülnek a világ távolabbi pontjaira. Ilyen HUB például a Lufthansának Frankfurt és München, Az Air France-nak Párizs(CDG), a KLM-nek Amszterdam, a British Airwaysnek London(Heathrow), a LOTnak Varsó stb.

Mert így tudják a keresletet koncentrálni. Nincs akkora kereslet, hogy minden regionális reptérre közvetlen járatot tudjanak kihelyezni. Még a kisebb hagyományosok is igyekeznek összegyűjteni az utasokat, mint pl. az Austrian Pozsonyból és Budapestről.

Na most a Malév megszűnése óta Magyarországnak NINCSEN hagyományos légitársasága, ami Ferihegyet HUB-ként kezelné, annak tartaná. Az Austrian és főleg a LOT próbálkozott kiterjeszteni a hatókörét Budapestre, a Covid előtt voltak közvetlen LOT járatok Budapestről New Yorkba és Chicagoba, de a pandémia betett a kísérletnek. Tehát azért nincs közvetlen járat Budapestről Amerikába, mert nincs elegendő stabil kereslet, amiért (is) nincs hagyományos tőkeerős légitársaságunk aminek itt lenne a HUBja. A többi hagyományosnak meg nem az az érdeke, hogy Budapestről, Poznanból, Lyonból, Koppenhágából, Podgoricából, Bukarestből stb. indítson közvetlen járatokat félig üresen, hanem az, hogy összegyűjtse az utasokat a saját központjába, ahol aztán jól meg lehet tömni a gépeket. Arról nem is beszélve, hogy a logisztika és szervízelés is így ésszerűbb

szept. 23. 14:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
39%
Mert keleti nyitás van és nyugati zárás.
szept. 23. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
65%
Előtted írták le, hogy miért, erre idejössz szakszerűtlenkedni.
szept. 23. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 Gál Gábor 2024 ***** válasza:
71%
Szokott lenni idényjelleggel.
szept. 23. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
52%
#7 Nincs, a Covid óta nincs. Remélhetőleg egyszer majd újra próbálkozik a LOT, de addig a nagy tásaságokkal kell átszállással repülni. Ami egyébként nem is akkora tragédia
szept. 23. 18:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 Telelő Teve ***** válasza:
65%

#5: Hát amíg az Aliexpressről meg Temuról nem kicsit vonzóbb vásárolni, mint mondjuk az amerikai Amazonról addig igen. Az utasszállítók is visznek cargót a poggyásztérben, még ha nyilván nem is annyit, mint egy teherszállító gép. Kínából mindig biztosan be lehet rakodni 1-2 tonna extra rakományt, az kb. 3-4 $/kg között mozog. Szóval az a néhány raklap áru bőven kompenzál azért, ha esetleg nem kel el az összes jegy Budapestre vagy vissza, így a kínai járatok piacilag is plusz értékkel bírnak a légitársaságoknak.


Szóval aki nyugati nyitni akar az rendeljen amcsiból dolgokat légipostával - hátha vonzóbb lesz az útvonal.

szept. 23. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
100%
Többször is volt. Például Air Canada Torontoba, vagy LOT New Yorkba, meg Chicago is talán. Malévnak is volt New York-i járata. Nem volt elég kihasznált, vagy nem tudom miért maradtak abba.
szept. 24. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!