Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Tényleg ennyire vészes a...

Tényleg ennyire vészes a helyzet a ferihegyi repülőtéren, mint ahogy az a médiában látszik? Aki mostanában repült, mit tapasztalt?

Figyelt kérdés
2024. júl. 21. 21:23
 1/8 anonim ***** válasza:
12%
Rendszeresen repülök, mégsincs fogalmam arról, hogy milyen vészes helyzetről beszélsz. Abszolút semmi cikk nem bukkant fel velem szemben az interneten a Ferihegyi reptérrel kapcsolatban. Felvilágosítanál kérlek? Dobnál be egy linket, hogy tudjam miről van szó?
2024. júl. 22. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
30%
Nem. Csak a Wizzairnél jellemzőek a brutális, több órás késések, és ebben ők a hibásak, nem a repülőtér vagy a légiirányítás. A covid alatt sok feleslegessé váló embert elküldtek, és őket nem pótolták, miközben a forgalom újra megnőtt.
2024. júl. 22. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

#1 [link]


Pl ez, de beírom h ferihegy, kb csak ilyen cikkeket dob ki. Facebookon is napi 2 ilyen szembejön

2024. júl. 22. 08:13
 4/8 A kérdező kommentje:
Illetve köszönöm a válaszokat!
2024. júl. 22. 08:14
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

#3 Nem, nem veszes a helyzet a ferihegyen. A cikk amit linkeltel egy globalis IT leallas miatt volt, amit mar megoldottak.


Vannak kesesek, de a brutal nagy keses es jarattorles ritka, nem kell emiatt aggodni. Persze, hogy az ujsagokban csak errol olvasol, mert az nem hir, hogy 1000 jaratbol 999 rendben felszallt

2024. júl. 22. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Ilyen 24 órás késések azok általában mindig a légitársaság hibájából vannak. Elromlik egy gép, nem tudják pótolni vagy lejár a személyzet munkaideje valami miatt és várni kell az újra. Időjárás miatt vagy ilyen informatikai probléma miatti késések azért nem mindennap vannak, ezeket nem tudják kizárni.

Én 3 hete repültem, akkor elég sok gépnél volt ki írva késöbbi indulás 1-2 óra, többnyire tényleg Wizzair gép volt. Ami bosszantó, hogy előre jelzik a Wizzair a késést, írnak sms-t, hogy két órával később indul a gép, de az utasfelvétel a menetrend szerint zárul. Tehát 17-kor volt az eredeti indulás, legyél kinn már 15 órakor a reptéren, de ha 19-kor indul a gép, akkor is legyél kinn 15 órakor.

2024. júl. 22. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
57%
Nekem toroltek haza budapestre az elso jaratom, atfoglaltuk masnapra, majd azt is toroltek (ryanair). 2 napra Olaszban ragadtunk, végül wizz air jegyet vettünk. 200 ezer ft-ot buktunk és 2 napig ott ragadtunk.
2024. júl. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
57%

Akinek a járata pontosan indul és érkezik, az úgy éli meg, hogy számára a szolgáltatás 100%-os volt. Akinek ez nem adatik meg (kisebbség) az 100%-ban tragédiának éli meg az esetet.

Azért azt érdemes tudni, hogy a fapados repülés üzleti modellje egy rendkívül feszített működési modell. Teljesen más, mint a hagyományos repülés modellje.

A fapadosok akkor működnek simán, ha semmi nem jön közbe. Ha reggel hatkor elindul a gép, 9-kor már indul a következő állomásra, és meg sem áll éjfélig. A fapadosoknál nincs átszállás, ezért nem kell más járathoz alkalmazkodnia. De ha egy baki közbejön, egész nap tolja a késést maga előtt.

Mi jöhet közbe? Nyár. Nyaralók. A klímaváltozás miatti gyakoribb időjárási jelenségek. Két villámlás és abba kell hagyni a gép tankolását. Mire végül befejezik, kicsúszott a résidőből. Amit pénzért vett meg. Nem indulhat akkor, amikor akar. Lejár a személyzet munkaideje. Ők mennének, de az EU törvények nem engedik.

Nincs helyettesítő gép. A két nagy gyártó, Airbus és Boeing a Covid óta sem képes a megrendeléseket teljesíteni. Az egyik cég hajtómű problémái miatt sok gépet ki kell venni szervízre, de nincs helyettük másik gép. Ha lenne is rá pénz, nincs elérhető termék. A repülőterek és légitársaságok a Covid óta kapacitáshiánnyal küszködnek. Sem a földi kiszolgálók, sem a repülő személyzet nem áll rendelkezésre elegendő létszámban. Azt mondják a dolgozók, hogy ennyi pénzért nem jönnek vissza, inkább elhelyezkedtek más területen. A kereslet, a turista tömeg mostanra érte el a 2019-es szintet, de ez a visszatérés két év alatt robbanásszerűen történt. Alapvetően az iparág még mindig kapacitáshiánnyal küzd. Erre jön rá, hogy a kerozin kétszer annyiba kerül, mint a Covid előtt. Az egy utasra eső profit jelentősen csökkent, nemhogy extra profit, de nyereség is alig van a fapadosoknál. Nincs tartalékuk bárhol bevethető pótgépekre.

Nagy valószínűséggel az olcsó repülésnek vége. Ez nem buszozás vagy vonatozás. Aki ma nyáron repül, az kénytelen jelentős kockázatot bevállalni. Hiába háborgunk, a Covid előtti világ nem fog visszajönni.

2024. júl. 25. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!