Kezdőoldal » Utazás » Repülés, repülőjegyek » Tényleg ennyire vészes a...

Tényleg ennyire vészes a helyzet a ferihegyi repülőtéren, mint ahogy az a médiában látszik? Aki mostanában repült, mit tapasztalt?

Figyelt kérdés
júl. 21. 21:23
 1/8 anonim ***** válasza:
12%
Rendszeresen repülök, mégsincs fogalmam arról, hogy milyen vészes helyzetről beszélsz. Abszolút semmi cikk nem bukkant fel velem szemben az interneten a Ferihegyi reptérrel kapcsolatban. Felvilágosítanál kérlek? Dobnál be egy linket, hogy tudjam miről van szó?
júl. 22. 03:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
30%
Nem. Csak a Wizzairnél jellemzőek a brutális, több órás késések, és ebben ők a hibásak, nem a repülőtér vagy a légiirányítás. A covid alatt sok feleslegessé váló embert elküldtek, és őket nem pótolták, miközben a forgalom újra megnőtt.
júl. 22. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

#1 [link]


Pl ez, de beírom h ferihegy, kb csak ilyen cikkeket dob ki. Facebookon is napi 2 ilyen szembejön

júl. 22. 08:13
 4/8 A kérdező kommentje:
Illetve köszönöm a válaszokat!
júl. 22. 08:14
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

#3 Nem, nem veszes a helyzet a ferihegyen. A cikk amit linkeltel egy globalis IT leallas miatt volt, amit mar megoldottak.


Vannak kesesek, de a brutal nagy keses es jarattorles ritka, nem kell emiatt aggodni. Persze, hogy az ujsagokban csak errol olvasol, mert az nem hir, hogy 1000 jaratbol 999 rendben felszallt

júl. 22. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

Ilyen 24 órás késések azok általában mindig a légitársaság hibájából vannak. Elromlik egy gép, nem tudják pótolni vagy lejár a személyzet munkaideje valami miatt és várni kell az újra. Időjárás miatt vagy ilyen informatikai probléma miatti késések azért nem mindennap vannak, ezeket nem tudják kizárni.

Én 3 hete repültem, akkor elég sok gépnél volt ki írva késöbbi indulás 1-2 óra, többnyire tényleg Wizzair gép volt. Ami bosszantó, hogy előre jelzik a Wizzair a késést, írnak sms-t, hogy két órával később indul a gép, de az utasfelvétel a menetrend szerint zárul. Tehát 17-kor volt az eredeti indulás, legyél kinn már 15 órakor a reptéren, de ha 19-kor indul a gép, akkor is legyél kinn 15 órakor.

júl. 22. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim válasza:
57%
Nekem toroltek haza budapestre az elso jaratom, atfoglaltuk masnapra, majd azt is toroltek (ryanair). 2 napra Olaszban ragadtunk, végül wizz air jegyet vettünk. 200 ezer ft-ot buktunk és 2 napig ott ragadtunk.
júl. 24. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
57%

Akinek a járata pontosan indul és érkezik, az úgy éli meg, hogy számára a szolgáltatás 100%-os volt. Akinek ez nem adatik meg (kisebbség) az 100%-ban tragédiának éli meg az esetet.

Azért azt érdemes tudni, hogy a fapados repülés üzleti modellje egy rendkívül feszített működési modell. Teljesen más, mint a hagyományos repülés modellje.

A fapadosok akkor működnek simán, ha semmi nem jön közbe. Ha reggel hatkor elindul a gép, 9-kor már indul a következő állomásra, és meg sem áll éjfélig. A fapadosoknál nincs átszállás, ezért nem kell más járathoz alkalmazkodnia. De ha egy baki közbejön, egész nap tolja a késést maga előtt.

Mi jöhet közbe? Nyár. Nyaralók. A klímaváltozás miatti gyakoribb időjárási jelenségek. Két villámlás és abba kell hagyni a gép tankolását. Mire végül befejezik, kicsúszott a résidőből. Amit pénzért vett meg. Nem indulhat akkor, amikor akar. Lejár a személyzet munkaideje. Ők mennének, de az EU törvények nem engedik.

Nincs helyettesítő gép. A két nagy gyártó, Airbus és Boeing a Covid óta sem képes a megrendeléseket teljesíteni. Az egyik cég hajtómű problémái miatt sok gépet ki kell venni szervízre, de nincs helyettük másik gép. Ha lenne is rá pénz, nincs elérhető termék. A repülőterek és légitársaságok a Covid óta kapacitáshiánnyal küszködnek. Sem a földi kiszolgálók, sem a repülő személyzet nem áll rendelkezésre elegendő létszámban. Azt mondják a dolgozók, hogy ennyi pénzért nem jönnek vissza, inkább elhelyezkedtek más területen. A kereslet, a turista tömeg mostanra érte el a 2019-es szintet, de ez a visszatérés két év alatt robbanásszerűen történt. Alapvetően az iparág még mindig kapacitáshiánnyal küzd. Erre jön rá, hogy a kerozin kétszer annyiba kerül, mint a Covid előtt. Az egy utasra eső profit jelentősen csökkent, nemhogy extra profit, de nyereség is alig van a fapadosoknál. Nincs tartalékuk bárhol bevethető pótgépekre.

Nagy valószínűséggel az olcsó repülésnek vége. Ez nem buszozás vagy vonatozás. Aki ma nyáron repül, az kénytelen jelentős kockázatot bevállalni. Hiába háborgunk, a Covid előtti világ nem fog visszajönni.

júl. 25. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!