Tényleg ennyire vészes a helyzet a ferihegyi repülőtéren, mint ahogy az a médiában látszik? Aki mostanában repült, mit tapasztalt?
#1 [link]
Pl ez, de beírom h ferihegy, kb csak ilyen cikkeket dob ki. Facebookon is napi 2 ilyen szembejön
#3 Nem, nem veszes a helyzet a ferihegyen. A cikk amit linkeltel egy globalis IT leallas miatt volt, amit mar megoldottak.
Vannak kesesek, de a brutal nagy keses es jarattorles ritka, nem kell emiatt aggodni. Persze, hogy az ujsagokban csak errol olvasol, mert az nem hir, hogy 1000 jaratbol 999 rendben felszallt
Ilyen 24 órás késések azok általában mindig a légitársaság hibájából vannak. Elromlik egy gép, nem tudják pótolni vagy lejár a személyzet munkaideje valami miatt és várni kell az újra. Időjárás miatt vagy ilyen informatikai probléma miatti késések azért nem mindennap vannak, ezeket nem tudják kizárni.
Én 3 hete repültem, akkor elég sok gépnél volt ki írva késöbbi indulás 1-2 óra, többnyire tényleg Wizzair gép volt. Ami bosszantó, hogy előre jelzik a Wizzair a késést, írnak sms-t, hogy két órával később indul a gép, de az utasfelvétel a menetrend szerint zárul. Tehát 17-kor volt az eredeti indulás, legyél kinn már 15 órakor a reptéren, de ha 19-kor indul a gép, akkor is legyél kinn 15 órakor.
Akinek a járata pontosan indul és érkezik, az úgy éli meg, hogy számára a szolgáltatás 100%-os volt. Akinek ez nem adatik meg (kisebbség) az 100%-ban tragédiának éli meg az esetet.
Azért azt érdemes tudni, hogy a fapados repülés üzleti modellje egy rendkívül feszített működési modell. Teljesen más, mint a hagyományos repülés modellje.
A fapadosok akkor működnek simán, ha semmi nem jön közbe. Ha reggel hatkor elindul a gép, 9-kor már indul a következő állomásra, és meg sem áll éjfélig. A fapadosoknál nincs átszállás, ezért nem kell más járathoz alkalmazkodnia. De ha egy baki közbejön, egész nap tolja a késést maga előtt.
Mi jöhet közbe? Nyár. Nyaralók. A klímaváltozás miatti gyakoribb időjárási jelenségek. Két villámlás és abba kell hagyni a gép tankolását. Mire végül befejezik, kicsúszott a résidőből. Amit pénzért vett meg. Nem indulhat akkor, amikor akar. Lejár a személyzet munkaideje. Ők mennének, de az EU törvények nem engedik.
Nincs helyettesítő gép. A két nagy gyártó, Airbus és Boeing a Covid óta sem képes a megrendeléseket teljesíteni. Az egyik cég hajtómű problémái miatt sok gépet ki kell venni szervízre, de nincs helyettük másik gép. Ha lenne is rá pénz, nincs elérhető termék. A repülőterek és légitársaságok a Covid óta kapacitáshiánnyal küszködnek. Sem a földi kiszolgálók, sem a repülő személyzet nem áll rendelkezésre elegendő létszámban. Azt mondják a dolgozók, hogy ennyi pénzért nem jönnek vissza, inkább elhelyezkedtek más területen. A kereslet, a turista tömeg mostanra érte el a 2019-es szintet, de ez a visszatérés két év alatt robbanásszerűen történt. Alapvetően az iparág még mindig kapacitáshiánnyal küzd. Erre jön rá, hogy a kerozin kétszer annyiba kerül, mint a Covid előtt. Az egy utasra eső profit jelentősen csökkent, nemhogy extra profit, de nyereség is alig van a fapadosoknál. Nincs tartalékuk bárhol bevethető pótgépekre.
Nagy valószínűséggel az olcsó repülésnek vége. Ez nem buszozás vagy vonatozás. Aki ma nyáron repül, az kénytelen jelentős kockázatot bevállalni. Hiába háborgunk, a Covid előtti világ nem fog visszajönni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!