Kesve erkezett a wizzaires gepem. Hogy tudok karteritest inditani?
Én is arra gondoltam, amit a 20. ír.
Te egyébként tudod, hogy pontosan miért is késtetek? Mi volt ez a "technikai ok"?
Az ok amire fizetnek a műszaki meghibásodás, ha önként bevallják, vagy tudod bizonyítani. Ez utóbbi nyilván kizárt. Tehát ahogy korábban írtam, vis maior esetén nincs kártérítési kötelezettségük, csak akkor, ha az elharítás rajtuk múlhatott volna. Időjárás, sztrájk, zavargások, terrorcselekmény esetén a törvény nem kötelezi őket.
Nekem már volt több ilyen esetem is amerikai viszonylatban, például már majdnem elindult a boarding, amikor a sorban elkezdtek csipogni a telefonok, mindenki aki a Lufthansánál vette a jegyét az azonnal látta, hogy törölték a jaratot, aki a kiwin meg egyéb közvetítőkön keresztül foglalt az persze semmit nem kapott. Kis idő után bemondták a pultnál, hogy műszaki meghibásodás miatt törölték a járatot. Csekély dulakodás után akik a pulthoz jutottak, és tudtak angolul, kaptak egy cetlit, hogy ezen az amerikai számon lehet átfoglalni a következő járatra. Termeszetesen a szám azonnal foglaltat jelzett, a megoldás a német Lufthansa szám volt, azonnal át tudtam foglalni a másnapi járatra. A többségnek csak a 2 vagy 3 nappal későbbi járatra sikerült. Természetesen aki nem dallasi lakos volt, az kapott oda-vissza transzfert, viszonylag jó szállodát, vacsorát, reggelit.
Hazaérve megbíztam az egyik ezzel fogkalkozó céget, hogy intézze a kártérítést. Tudtam, hogy jogosult vagyok mert ők maguk jelentették be a boardingnál, hogy műszaki meghibásodás és az orrunk előtt hagyta el a gépet a személyzet.
A lényeg, hogy a 600 euróból 150-et levettek sikerdíjként, és kb. 1 év múlva érkezett meg a pénz a számlámra.
Komoly sztori, raadasul csak egy ev mulva erkezett meg a penz.
Amit nem ertek hogy pl haverom egy masik jaraton utazott es neki utalta a wizzair a karteritest minden sallang nelkul, 10 nap mulva!
Nyilván nem tudták vis maiorra fogni.
Ezekkel nem lehet csak úgy okosba umbuldázni, a legiközlekedést befolyásoló eseményeket elég alaposan dokumentálják
19-es "Az üzemeltető légifuvarozó nem köteles kártérítést fizetni a 7. cikk szerint, ha bizonyítani tudja, hogy ..."
Mit bizonyítottak neked?
na szoval felszalltunk a gepre, es a pilota mintha valami szemelyzetiproblemat mondott volna. utana az emailben mar technikai problema volt.
Koszonom mindenkinek, jogi utra terelem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!